Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tania, ale bezpieczna ładowarka do aku 12V 80 Ah

04 Sie 2015 15:08 2184 16
  • Poziom 7  
    Poszukuję ładowarki jak w tytule...Mam nowego Golfa R w którym podobno jest aku żelowy - po czym to poznać? Na etykiecie nie znalazłem takiej informacji... Mam też nowe BMW M235i - oba te samochody mają bardzo rozbudowaną elektronikę i krótkie jazdy po mieście nie wystarczają dla wystarczającego ładowania akumulatora. Zanim coś kupię, mam 2 pytania:

1. Biorąc pod uwagę wartość obu aut, czy rozsądne jest oszczędzanie i zakup ładowarki za np. 89 zł na Allegro, a nie czegoś droższego? Nie znam się na sprawach "prądowych", więc oczekuję rady (faktem jest, że obecnie mam pewne ograniczenia finansowe :))

2. Pojemność akumulatora Golfa to 69 Ah, zaś BMW - 80 Ah; czy zatem zakres przydatności tej najtańszej obecnie na Allegro ładowarki (90 Wh) nie jest nieco za niski? Nie powinno być większego marginesu?

Jeżeli uważacie Państwo, że powinienem się jednak wyposażyć w wyższej klasy ładowarkę - bardzo proszę o wskazanie modelu i źródła. Będę zobowiązany!

Pozdrawiam

Piotr
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 12  
    Witam
    Na 99% nie jest to akumulator żelowy – zrób zdjęcie , abym go zobaczył.
    Taka ładowarka w zupełności wystarczy.
    Trzeba jednak sprawdzić w samochodzie , czy układ ładowania akumulatora jest sprawny. W tym celu należy sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora , a następnie włączyć silnik ( samochód musi być na zaciągniętym hamulcu i biegi na luzie ) i ponownie sprawdzić napięcie na akumulatorze zwiększając powoli obroty silnika.