Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 1.9TDi AJM - prośba o analizę LOGÓW, turbo nie pompuje

andrzej.nowacki1 04 Aug 2015 15:17 1860 13
  • #1
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    Witam,
    Ostatnie parę miesięcy żona jeździła tylko po mieście. Wsiadłem ostatnio i okazało się, że auto ma okropnego muła. Próbowałem przepędzić parę razy na wysokich obrotach od 3-4.5 (około 150km) ale niestety nic nie pomogło, a w sumie to nie można nawet osiągnąć prędkości powyżej 120km/h.
    Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia - nic nie dało.
    Zamieniłem N75 z N18 - bez różnicy.
    Sztange idzie ruszyć palcem - dosyć ciężko ale płynnie.
    EGR odłączony, zaślepiony ->N18 podłączony tylko wtyczką elektryczną.

    Proszę o analizę logów i sugestię co mogę jeszcze sprawdzić zanim pojadę do regeneracji turbo?
    Jakie powinno być ciśnienie na przyjściu do gruszki (sztangi turbo)?
    Kiedy i co steruje N75 - tzn. kiedy powinno puszczać podciśnienie na gruchę - bo może nie mam dobre sterowania N75?

    logi dynamiczne grupy 011 w linku:
    http://www.directupload.net/file/d/4069/cteb2nmo_pdf.htm

    Z góry dziękuję za sugestie
  • #2
    autoas
    Level 42  
    andrzej.nowacki1 wrote:
    Jakie powinno być ciśnienie na przyjściu do gruszki (sztangi turbo)?

    Ciśnienie piszesz.....nie masz pojęcia jak to wszystko działa, więc twój opis problemu nie może być wiarygodny oddaj do warsztatu....
  • #3
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    A Ty jesteś nieomylny? Też kiedyś się uczyłeś.
    Miałem napisać podciśnienie. Wiem jak to działa, podciśnienie sterowane przez N75 idzie na gruszkę i sztanga ustawia kierowniczki w turbo. Od niskich obrotów są zamknięte by pompować powietrze, a przy dużych prędkościach "otwierają" się .......
    Zbyt szybko oceniasz, a poza tym jeśli takie posty chcesz pisać to lepiej w ogóle tu nic nie pisz jeśli nie chcesz pomagać i nic pomocnego wnosić do tematu.
    Ktoś będzie będzie miał taki sam problem, pytanie i zamiast znaleźć pomoc, to znajdzie takie mądrości i założy kolejny temat licząc, że ktoś mu jednak odpowie.
    Ciekawe czy jak się uczyłeś też wszystko od razu umiałeś i taki do przodu byłeś.
    Poza tym ciśnienie – jest to wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na jaką ona działa. W zależności od zwrotu działania na daną powierzchnie dzieli się na nadciśnienie i podciśnienie(próżnie). Tłumaczyć Ci dalej?
    Nie znoszę takich co to niby wszystkie mądrości pojęli - z naciskiem na słowo NIBY.
    Bez odbioru dla Ciebie.
    Jeśli ktoś może odpowiedzieć na moje 2 pytania to zapraszam do napisania.
    Wyczytałem, że Vacum daje -0.9

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które ciężko jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.
    Reg. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.

  • #4
    autoas
    Level 42  
    Trzy razy napisałeś....., to do mnie na pewno dotarło, już się nie odzywam......
  • #5
    robek
    Level 17  
    Witam,
    A czy sterownik rejestruje jakieś błędy? Jeśli tak to jakie?

    andrzej.nowacki1 wrote:
    co mogę jeszcze sprawdzić zanim pojadę do regeneracji turbo?


    Może po prostu sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na wirniku turbo.
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    andrzej.nowacki1 wrote:
    A Ty jesteś nieomylny? Też kiedyś się uczyłeś. Zbyt szybko oceniasz, a poza tym jeśli takie posty chcesz pisać to lepiej w ogóle tu nic nie pisz jeśli nie chcesz pomagać i nic pomocnego wnosić do tematu. Ktoś będzie będzie miał taki sam problem, pytanie i zamiast znaleźć pomoc, to znajdzie takie mądrości i założy kolejny temat licząc, że ktoś mu jednak odpowie. Ciekawe czy jak się uczyłeś też wszystko od razu umiałeś i taki do przodu byłeś. Tłumaczyć Ci dalej? Nie znoszę takich co to niby wszystkie mądrości pojęli - z naciskiem na słowo NIBY.
    Bez odbioru dla Ciebie.

    Strasznie nerwowy jesteś AndrzejuNowacki1 trochę więcej dystansu i połowa posta do wyrzucenia przez moderatora bo jest zbędna (jak wyżej w jasnym okienku)... Z pierwszego posta widać że nie wiesz o czym piszesz pytasz o wyjaśnienie, a po upomnieniu widać że doczytałeś trochę i się bulwersujesz. Oczywiście to sterownik steruje zaworem N75 po odczytaniu sygnału z wielu innych czujników. To też doczytaj. A jak nie to oddaj auto do kogoś kto w 5 minut powie Ci co dolega silnikowi.

    Ps. Przez takich jak ty AndrzejNowacki1 mądre głowy które siedzą na forum po godzinach i próbują pomóc tak jak autoas mają to w nosie. Bo piszesz o jakimś przyjściu ciśnienia do gruszki. Jakbym był moderatorem to bym zamknął.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #7
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    rafal.jaro wrote:

    .... Z pierwszego posta widać że nie wiesz o czym piszesz pytasz o wyjaśnienie, a po upomnieniu widać że doczytałeś trochę i się bulwersujesz. Oczywiście to sterownik steruje zaworem N75 po odczytaniu sygnału z wielu innych czujników. To też doczytaj. A jak nie to oddaj auto do kogoś kto w 5 minut powie Ci co dolega silnikowi.


    Szkoda, że Ty również twierdzisz, że nic nie wiem w tym temacie, przez jedno słowo. Powiem Ci tylko, że byłem w 2 warsztatach i w jednym od razu chcieli wymieniać pompę vacum, a w drugim regenerować mi turbo - większość warsztatów musi z czegoś żyć i od razu walą najdroższą opcje i najprostszą dla nich - dlatego sam wszystko sprawdzam zanim oddam np. turbo do naprawy.

    ....doczytałem o temacie już dawno zanim wszystko zrobiłem w swoim zakresie i zadałem tutaj pytanie.
    W weekend wymieniłem wszystkie węże układu podciśnień. Zamieniłem N75 z N18. Sprawdziłem poprawność połączeń węży wg schematu SZTOMEL'A. Szkoda, że nie wszyscy są tak wyrozumiali i pomocni jak ten użytkownik.
    Sprawdziłem wartości podciśnień (przed N75 -0.85, na gruszce od turbo już tylko 0.55), sprawdziłem luz na części zimniej turbo (wzdłużny wyczuwalny może niecały 1mm).
    W związku z powyższym, zastanawiam się, dlaczego N75/N18 źle sterują sztangą, turbo nie ładuje -czy ECU winien?
  • #8
    Queens
    Level 14  
    Masz jakieś błędy??
    Najlepiej to zrobić kpl. logów ze statycznymi i BS łącznie.
  • #9
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    Błędy miałem jakieś przemijające parę miesięcy temu ale wtedy nie było problemów z turbo.
    Teraz błędów nie ma.
    Posprawdzałem jeszcze raz podciśnienia i winowajcą jest N239 lub jego sterowanie.
    Po wyrzuceniu N239 z obiegu turbo reaguje dobrze, auto jedzie. Ale po podpięciu ciągle problem.
    Na wtyczce powinien być + i sterowanie - z ECU.
    Pytanie:
    czy sterowanie - powinno się tylko pojawić przy wyłączaniu stacyjki, czy jest cały czas podane, a powinno zniknąć po wyłączeniu stacyjki-czyli sterowanie zanikowe?
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Pozostaje raczej podmienić zawór sterujący gruszką,zapewne jest zużyty.
    andrzej.nowacki1 wrote:
    Po wyrzuceniu N239 z obiegu turbo reaguje dobrze, auto jedzie. Ale po podpięciu ciągle problem
  • #11
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    tak by było najprościej i najpewniej - ale niestety nie mam na razie N239 do podmiany, a jeśli problem jest ze sterowaniem z ECU to i tak będzie trzeba to naprawić.
    Masa pojawia mi się cały czas impulsowo, a domyślam się, że powinna się pojawiać, lub zniknąć przy wyłączaniu stacyjki. Czy ktoś ma schemat lub wie jak jest sterowany N239?
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    andrzej.nowacki1 wrote:
    nie mam na razie N239 do podmiany

    No bez przesady na kazdym szrocie kupisz za pare złotych.Jakby było coś nie tak z obwodem to ecu wali błędem.
  • #13
    andrzej.nowacki1
    Level 13  
    no to pokarz mi np. w Lesznie, Rawiczu, Bojanowie i okolicy szrot na którym znajdę jakieś A4 z N239 - bo już objechałem i same starocie mają renówki 19 i tego typu. Niestety na razie nie mam, jeżdżę z odłączonym i turbo reaguje dobrze.
    A orientujecie się, czy:
    N239 ma podawaną masę przy wyłączeniu stacyjki, czy wtedy ma odłączaną masę?