Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 - Instalacja radiopowiadomienia LCA2200

Jap 05 Aug 2015 07:49 1293 13
Optex
  • #1
    Jap
    Level 28  
    Chciałbym podpiąć radiopowiadomienie LCA2200 do istniejącej instalacji w Passacie B6 2010r. W aucie jest zainstalowany autoalarm z czujnikiem ultradźwiękowym i pochyłowym. Czy oryginalny autoalarm wystawia na jakimś ze swoich wyjść stan 0 po aktywacji (LCA2000 wymaga stanu niskiego do aktywacji)? Gdzie szukać sterownika autoalarmu?
  • Optex
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Jap wrote:
    oryginalny autoalarm

    Nie podłączysz pagera do oryginalnego, fabrycznego alarmu Passata.
    Moduł zawierający "OEM alarm", ukryty jest pod deską rozdzielczą za schowkiem po stronie pasażera.
    Cała komunikacja odbywa się po magistrali CAN / LIN.

    Zastosuj interpreter CAN, np. Quasar MCB02
    Attachments:
  • #3
    Jap
    Level 28  
    dzięki za info. W takim razie mam jeszcze jedną wizję. Muszę dołożyć jakieś niefirmowe zabezpiecznie bo te oryginalne autoalarmy są już dawno rozpracowane przez fachowców. Myślę o np bezprzewodowej kontrola dostępu - np KD3000 - odłączałaby jakiś obwód (np pompę paliwa) i przy okazji załączała LCA2200. Chyba, że jeszcze jakieś wizje podłączenia LCA2200 do pajansa?
    ?
    p.s. Czy odłączenie pompy paliwa w 2.0TDI Common Rail nie narobi jakiegoś ambarasu ? tj błędy lub uszkodzenie układu CR?
  • Optex
  • #5
    Jap
    Level 28  
    Z tego co wyczytałem CAN raczej ułatwia jumnięcie auta... Komunikacja cyfrowa jest rozpracowana i nie ma większych problemów aby wgrać przez niego nowy soft obsługujący kluczyk złodzieja.
    U mnie na parkingu dobrali się do Porsche wycinając okienko w drzwiach - podpięli się pod CAN i gdyby nie pstryczek za 6PLN to auto za 600 000 PLN by zniknęło.
    Dlatego planuję nie instalować konwerterów CAN / analog. Skoro autoalarm w passacie (koszt 1750PLN!!!) jest także sterowany via can to chyba można go traktować jako zbędny bajer...
  • Helpful post
    #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Jap wrote:
    autoalarm w passacie jest także sterowany via can to chyba można go traktować jako zbędny bajer

    Fabryczny autoalarm w Passacie nie realizuje żadnej funkcji blokowania uruchomienia pojazdu.
    Od tego jest fabryczny immobilizer.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Jap
    Level 28  
    LCA2000 jeździ ze mną od 10 lat i jestem z niego bardzo zadowolony.

    Co do powiadomienia GSM - właśnie sprzedaję na alledrogo. Niestety, zaprzyjaźniony przedstawiciel handlowy ma trackera w aucie i uświadomił mnie, że to nic nie warte. Aby wymknąć się firmie - wkłada zagłuszacz GSM/GPS do zapalniczki - koszt 59PLN. Za 300PLN mamy elegancki zagłuszacz z aku o zasięgu kilkudziesięciu metrów. Wg mnie tracking GPS/GSM nie ma najmniejszego sensu. No chyba, że rzuca się jakiś amator na 15 letnie auto. Bryki za kilkadziesiąt tys PLN są już jumane przez fachwców, dla których 300PLN na jammer to jak splunięcie.

    LCA 2000 nadaje sygnały i nie obchodzi go połączenie z siecią GSM. Pomimo małego zasięgu wg mnie jest to lepsza opcja i dla mnie wystarczająca (monitorowanie w pracy i pod marketem).

    LCA2000 to z tego co pamiętam jednak Taiwan, a nie China :o). Poza ścierającą się obudową pagera - żadnych problemów od 10 lat. Dodam tylko, że "eksperymentalnie" łatwo zwiększyć moc tej zabawki - krótkofalowcy domyślą się jak.

    Do trackowania zaprzęgnąłem aprs. Dużo wad, tylko dla krótkofalowców ale ogromna zaleta - nikt tego nie zakłóci sprzętem za 60PLN.


    Wychodzę z założenia, że bryka musi się sama obronić przed kradzieżą więc LCA2000 ma pełnić edynie funkcje pomocnicze - dodatkowe zmyślne zabezpieczenie funkcje główne.

    p.s. Z ciekawości - a co Tytan DS512 zrobi jak dostanie via CAN info o rozbrojeniu alarmu (wyżej opisany przypadek jumania Porsche)?? Czy obwód odcinający jest załączany via spms? Bo jeśli tak to o jumie z jammerem w kieszeni na nic się ono nie zda.

    Cytat ze strony z jammerami:

    Zagłuszacz GSM (3G) + GPS służy do zagłuszania telefonów GSM oraz blokuje sygnał GPS. Skutecznie eliminując np. śledzenie samochodu za pomocą zamontowanego GPS-a z podawaniem pozycji w czasie rzeczywistym.


    Zagłuszanie telefonów komórkowych

    Zagłuszanie kamer GSM

    Zagłuszanie podsłuchów GSM

    Dezaktywacji lokalizatorów GPS wysyłających pozycję za pomocą wiadomości SMS lub GPRS

    Dezaktywacji sygnału Internetu bezprzewodowego na kartę




    Parametry:
    MOC: 3 W
    GSM800-900:850-960MHz,
    GSM1800-1900:1805-1990MHz,
    3G:2110MHz-2170MHz.
    GPS:1500-1600MHz,
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Jap
    Level 28  
    Fajnie być lubianym.

    Otóż pragnę wyjaśnić że podłączenie chińskiego, (choć na prawdę z Tajwanu) badziewnego lca2200 pod fabryczny, rozpracowania autolarm powinno w efekcie rozbrojenia via can powiadomić mnie o dezaktywacji alarmu. Więc jakas jest w tym logika. Nie będzie to ciągły alarm na pager ale głośne pikniecia.

    Proszę powiedz wszystkim zainteresowanym których naklaniasz do super zabezpieczenia tytan z gps gsm jakie info dostaną na telefon via sms gdy złodziej pojawi się z urządzeniem za 59pln w kieszeni. Ja wiem, bo sam przetestowałem i już sprzedaje.

    A co do jumy -słowo zostało umieszczone w Praktycznym słowniku współczesnej polszczyzny (red. Halina Zgółkowa, Wydawnictwo Krupisz 1994–2005) oraz w Słowniku nazw własnych (red. Jan Grzenia, PWN 2002).
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Jap
    Level 28  
    norbert.s. wrote:
    Takie samo info jak Ty wchodząc do większego marketu, z tą różnicą, że opcjonalnie mogę aktywować funkcję rozbrajania alarmu tylko dodatkowym pilotem Tytan, bez reakcji na informacje z Can (pilota fabrycznego).


    O, i to jest odpowiedź :D

    A ja wyraźnie piszę, że LCA2200 nie ma pełnić u mnie funkcji głównej - lecz pomocniczą, a zabezpieczenie główne musi być niekonwencjonalne. Oczywiście Tytan też odcina zabezpieczony obwód - to nie podlega dyskusji.

    p.s LCA leży u mnie odłogiem i pragnę je zainstalować do 3ciego auta (w 2 poprzednich spisywało się rewelacyjnie nawet w mojej firmie, której budynek jest ok 2 krotnie większy niż największy market w okolicy. Wewnątrz znajduje się masa stali, maszyn, pras, procesów technologicznych. Chinol / Taiwańczyk działał jak złoto gdy jakaś menda na parkingu za szeroko otworzyła drzwi i uderzyła w moją limuzynę.

    LCA w passacie przyda mi się bardziej niż w szafie z rupieciami.
  • #14
    User removed account
    User removed account