Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2,5 CRD 2003 - Nie odpala, gaśnie

tomek071984 05 Aug 2015 11:28 3393 20
  • #1
    tomek071984
    Level 8  
    Witam, mam problem samochód mimo wieku całkiem fajny i przyjemny ale od pewnego czasu nie daje o sobie zapomnieć. Objawy są takie że czasami gaśnie w czasie jazdy i da się odpalić po 3min lub godzinie lub jak ostatnio kręciłem aż bateria padła, czasami po postoju czy to w dzień czy w nocy nie daje się odpalić jak na załączonym filmie. Dzisiaj np. odpala od kopa przez cały dzień a dwa poprzednie dni akcje jak już opisałem. Zacząłem obstawiać czujnik położenia wału ale ze się nie znam to pytam bo to nie tanie rzeczy i dostępne tylko w ASO. Proszę o pomoc jeśli ktoś już miał takie nieprzyjemności. Link do filmu View My Video
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Proponuje najpierw podpiąć komputer i odczytać błędy. Przy nieudanym odpalaniu również parametry położenia wału ciśnienia paliwa itp. I będzie wszystko wiadomo.
  • #3
    tomek071984
    Level 8  
    Zapomniałem napisać, był dwa razy podpinany pod kompa i nie pokazało błędów
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Odczytać najistotniejsze parametry podczas rozruchu, wtedy kiedy nie chce odpalić.
  • #5
    tomek071984
    Level 8  
    czekam na mechanika ma podjechać z kompem teraz jak nie odpala

    Dodano po 37 [minuty]:

    komputer nie pokazuje zadnego błędu, cały czas nie odpalał, mechanik odjechał samochód odpalil
  • #6
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jakie ciśnienie paliwa było przy próbie rozruchu? Jakie obroty wału, wałka?
  • #7
    tomek071984
    Level 8  
    Powiedział ze nie jest w stanie odczytac takich parametrów i ze samo kręcenie jest dziwne (to co zaliczyłem na filmie). Mam wstawic samochód i będą kopać sie do tego. Przegladajac forum znalazłem podobne objawy i ze pomogla wymiana czujnika BDP. Czy ma to jakis zwiazek z czujnikiem pedały sprzęgła. Nigdzie nie moge sie doczytac co to za czujnik
  • #8
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Trzeba podpiąć pod sprzęt który będzie w stanie odczytać najważniejsze parametry. Również stan czujnika położenia pedału sprzęgła. Co do filmu, czy ten rozrusznik kręci wałem czy robi to od niechcenia bo jest takie wrażenie. Gdybyśmy znali prędkość wału to byłoby wiadomo aczkolwiek dziwnie ten rozrusznik kręci jakby z pauzami.
  • #9
    wielecki
    Level 21  
    Bez odczytu parametrów cieżko ale... czy słyszysz jak załącza sie pompa paliwa w zbiorniku?
    Po przekreceniu kluczyka powinna chodzić przez ok 5 sek.
  • #10
    tomek071984
    Level 8  
    Słychać pompe jak pracuje
  • #11
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Ponawiam trzeba parametry bierzące istotne przy odpalaniu sprawdzić interfejsem który sobie z tym poradzi.
  • #12
    tomek071984
    Level 8  
    Taki program mają w ASO i jak się dowiedziałem najszybszy termin na podpięcie 17 sierpień. Serwisant podpowiedział ze może to być przekaźnik od świec lub na listwie zasilającej jakiś zaworek
  • #13
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Myśle że nie tylko ASO ma taki program, zakręć się dobrze po okolicy.
  • #14
    tomek071984
    Level 8  
    jutro zrobie poszukiwania
  • #15
    tomek071984
    Level 8  
    Na kompie serwisowym wyszły trzy błędy: spadek ciśnienia paliwa, zawór EGR, czujnik mieszanki powietrza czy jakoś tak, diagnoza mechanika ze oddajemy wtryski do sprawdzenia i regeneracji ale drugi mechanik mówi zrobimy najpierw test przelewowy i sprawdzimy czujnik na pompie. Teraz zgłupiałem bo zależy mi na czasie tylko co lepiej wybrać ?
  • #16
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Pierwsze co to należy sprawdzić ciśnienie paliwa które dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia, czyli pompkę w zbiorniku i wydatek ciśnienia. Kiedy ze zbiornika dochodzi odpowiednie to należy sprawdzić jakie ciśnienie jest na listwie przy próbie rozruchu, jeśli jest za niskie może to oznaczać albo pompę wysokiego ciśnienia, albo zawór DRV, albo same lejące wtryski (przy lejącym zawieszonym wtrysku miałbyś białą chmurkę z tyłu chodź nie zawsze). A więc wszystko po kolei inaczej tego się nie przeskoczy.

    Ps. Nie rozumiem mechanika, który od razu oddaje wtryski do sprawdzenia, jak one są na końcu układu... No chyba że jest pewien pompki w zbiorniku, pompy CR i zaworu DRV...
  • #17
    tomek071984
    Level 8  
    A czy nie jest dziwny sam sposób kręcenia samochodu, dwóch mechaników twierdzi że to nie układ paliwowy bo by nie kręcił z takimi przerwami. Wymieniłem rozrusznik dwa dni spokoju i znowu nie chciał zaskoczyć następnego dnia do teraz znowu jest ok. Na innym forum czytałem o alarm set ale u mnie nic takiego nie widze w palących się kontrolkach.
  • #18
    wielecki
    Level 21  
    Masz problem na poziomie rozrusznik - akumulator. Latwiej zacząc od akumulatora.
  • #19
    tomek071984
    Level 8  
    Rozrusznik jest zmieniony czyli odpada, akumulator kupiony nowy w lutym i na starym tez tak było czyli zostaje sprawdzić przejście prądu
  • #20
    marcelkrk
    Level 1  
    Cześć,
    Temat stary ale taka sama dolegliwość mnie dopadła. Poradziłeś sobie z tym problemem? Ja wymieniałem zawór na listwie CRD, sprawdzałem wtryski, czujnik położenia wału też wymieniony i dalej problem występuje.
  • #21
    tomek071984
    Level 8  
    Okazało sie ze jak wymieniali sprzęgło przy wkladaniu skrzyni przycisneli miedzy skrzynią a blokiem całą wiazke kabli i robila sie zwara