Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6 Pb - Spadek obrotów zimny silnik po rozruchu

05 Sie 2015 14:25 1254 5
  • Poziom 10  
    Witam
    Chciałbym zapytać czego może dotyczyć poniższy problem:
    Występuje go gdy odpalam samochód, który stał przykładowo dzień, lub kilka dni (wtedy problem jest jeszcze bardziej widoczny). Występuje to na zimnym silniku, ale również gdy temperatury są wysokie (ot takie lato jak teraz).

    Po zapaleniu silnika jest ok, ale jak dodaję gazu obroty nie wzrastają. Czasem trzymam np. 3-5 sekund pedał gazu w podłodze i obroty dalej w okolicach 1000 a dopiero po tych kilku sekundach nagle wskazówka obrotomierza wystrzeliwuje tak jak powinna. Jak samochód się porusza to obroty potrafią spadać do wartości 500. Ostatnio auto stało tydzień w garażu i jak miałem włączyć się do ruchu ruszając pod górkę to było ciężko. Raz silnik zgasł samoczynnie.
    Dodam, że gdy auto się "rozbuja" a wystarczy na to dosłownie 20 sekund to problem nie występuje do następnego dłuższego postoju nigdy. Wsiadając po kilku minutach, godzinie, nawet czasem kilku jest ok. Nie ma mowy o takich problemach gdy już chwilę jadę i np. stoję w korku.

    Co takiego mogę zdiagnozować? Ostatnio wyjąłem przepustnicę, w środku czysta, patrzyłem też, że klapka reaguje na pedał prawidłowo.

    Dodam, że mam instalację LPG, ale samochód startuje na benzynie.
  • Poziom 10  
    Chciałbym podbić nieco swój post dopisując moich kilka uwag:
    1. może to wtryski benzynowe przez nieużywanie (LPG) się psują i potrzebują chwili czasu na "przetkanie"
    2. głowica była remontowana rok temu (uszkodzenie zaworu), rozrząd wymieniany 40 tysięcy km. temu, więc chyba to nie usterka mechaniczna?
    3. może błąd odczytu jakiegoś czujnika na silniku bądź uszkodzenie jakiegoś czujnika. Ale z drugiej strony już po przejechaniu 300 metrów jest ok...
    4. na pewno problem nie dotyczy np. skrzyni biegów tylko samego silnika (wciśnięte sprzęgło również daje takie oznaki)
    5. silnik nie zgłasza błędów (sprawdzałem podłączając OBD2)
    6. ostatnio wymieniłem tłumik (z innego powodu) i nie wpłynęło to na sytuację
    7. filtr powietrza niby ok, sprawdzałem. Poza tym problem chyba ściśle powiązany jest z temperaturą (albo i nie?)
    8. chyba nie świece, bo spadek obrotów nie powoduje raczej tłuczenia się silnika, a to na pewno występowałoby przy braku iskry
    9. ostatnio gaśnie mi silnik zaraz po odpaleniu bez dodania gazu (potem jest ok), więc można powiedzieć, że problem się pogłębia. już rok temu były bardzo delikatne objawy, teraz się powoli pogarsza
    10. wskazówka temperatury płynu chłodniczego działa ok, więc sądzę że auto wie kiedy silnik jest zimny. Chyba że występują różne czujniki

    Bardzo proszę o jakieś sugestię co mogę spróbować zdiagnozować, sprawdzić.
  • Poziom 17  
    Potrzebna diagnostyka za pomocą PP2000. (obd2 to za mało)
  • Poziom 10  
    zanim dojadę do kogoś z interfejsem to problem ustanie, a chyba komputer nie zapamiętuje odczytów. Ale obecnie to chyba jedna z niewielu opcji.
  • Poziom 24  
    Napisz jeszcze jaka instalacja lpg, i czy te objawy tylko na bp. Ps sprawdź ciśnienie paliwa na listwie, powinien trzymać 3 bary, jak dobrze pamiętam po lewej stronie taki wentyl jak przy kole.
  • Poziom 28  
    Ja bym jednak stawiał na przepustnicę. Przerabiałem ten problem w tym silniku w Berlingo i mimo tego, że przepustnica wydaję się być czysta lubi się zawieszać. Sprawa w sumie dość prosta - skorzystać z Lexii i zobaczyć jak po odpaleniu zmieniają się wartość napięcia z przepustnicy w odniesieniu do naciśnięcia pedału gazu. Zastosowany do tego silnika sterownik Boscha ME 7.4.4 (albo 7.4.5 w nowszych konstrukcjach) niby powinien wykrywać niezgodność między wartością zadaną a zmierzoną, ale uwierz mi - robi to dopiero w skrajnych sytuacjach.