Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BIOS płyty P4S5A/DX+ (V5.1A) - Aktualizacja BIOS-u starej płyty głównej.

05 Sie 2015 14:45 1056 6
  • Poziom 9  
    Witam.
    Chciałem zaktualizować BIOS płyty P4S5A/DX+ (V5.1A).
    Powód aktualizacji to brak współpracy płyty (czy też jej oprogramowania) z najlepszym procesorem pasującym do tej płyty (dokładnie chodzi o procesor P4 S478 SL7PK 2.80GHz/1MB/533).

Nigdy nie miałem z tym do czynienia,
    robię to pierwszy raz,
    jestem amatorem,
    temat zakładam nie z lenistwa, bo próbowałem to zrobić sam korzystając z dotychczasowych zasobów internetu, ale napotkałem barierę, której nie mogę obejść, ani przeskoczyć.

Tu jest link do szczegółowej specyfikacji technicznej mojej płyty:
    http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Product/Prod...ailID=39&DetailName=Feature&MenuID=24&LanID=0
    W zakładce „download” są biosy dla Windows XP 32bit edition
    PYTANIE 1: czy pobrać wersję 30402, która jest na samej górze ? czy jest ona najnowsza ? jeżeli jest najnowsza to czy są jakieś przeciwwskazania dla tej wersji, czy może warto zainstalować inną wcześniejsza wersję, ale nowszą od obecnej ? bo czytałem, że nie zawsze najnowsze są najlepsze, i że bywają sytuacje, że trochę starsze bywają bardziej dopracowane od najnowszej.

INSTALACJA

W Internecie dostępne są instrukcje / porady / filmy instruktażowe dot. aktualizacji BIOS-u, ale we wszystkich nich proces aktualizacji rozpoczyna się od przycisku F8 odpowiadającemu Q-Flash tak jak na tym filmie: https://youtu.be/lJ_hWeg_wF0?t=3m55s Problem w tym, że chyba z powodu tego, że moja płyta jest tak stara, że nie mam Q-Flash i aktualizację rozpoczyna się jakoś inaczej i nie wiem jak zacząć.
    PYTANIE 2: jak rozpocząć aktualizację BIOS-u mojej płyty ?
    Po wejściu w BIOS ekran wygląda jak na załączonym obrazku.