Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 2.5 TDI quattro AKE - wypadły dźwigienki popychające zawór

05 Sie 2015 20:06 1836 7
  • Poziom 9  
    Witam!


    Audi a4 2.5TDI quattro 180km AKE


    Jakiś czas temu zorientowałem się (stukot pod jedną z pokryw zaworów), że pod pokrywą "latają mi trzy dźwigienki.
    Krzywki wałków w miejscach, gdzie odleciały dźwigienki są lekko wytarte, pozostałe krzywki są idealne (widziane gołym okiem, bez żadnych pomiarów). Główka (miejsce gdzie na popychacz wchodzi dźwigienka) jednego z tych trzech popychaczy była ułamana.
    Zamówiłem nowy zestaw KOLBENSCHMIEDT 4 wałków rozrządu, 24 popychaczy, dźwigienek i pestek, od razu zamówiłem również nowy rozrząd (paski, napinacze, itd).
    Rozbierając samochód przy okazji zauważyłem, że w prawym (tym po str pasażera) intercoolerze mam sporą dziurę. Zamówiłem używany intercooler.
    Domyślam się, że trzeba będzie od razu wymienić olej wraz z filtrem i uszczelki pod pokrywy zaworów.

    Mam do Was kilka pytań:
    1. Co sądzicie o tych zestawach, tzn zes. wałków i zes. rozrządu (poniżej linki)
    2. Czy wymienić od razu 4 wałki, 24 popychacze, pestki, dźwigienki (nie wiem jak wygląda druga strona, nie zdejmowałem pokrywy) zakładając, że po drugiej stronie wałki będą dobre (przypominam, że posiadam już 4 nowe wałki, więc nie będzie to dodatkowy koszt)?
    3. Co najprawdopodobniej było przyczyną wytarcia wałków (trzech krzywek) i odpadnięcia dźwigienek, wraz z pęknięciem jednej końcówki popychacza?
    4. Słyszałem też coś o odmie, dlatego pytam. Co to jest ta odma, czy muszę ją wymienić?
    5. Jaki olej, ile litrów do silnika, jaki filtr oleju? - Słyszałem, że te silniki są bardzo czułe na słabej jakości olej. Auto ma przejechane 224 tys. km
    6. Czy muszę na coś zwrócić uwagę zakładając używany intercooler? Czy przez tą dziurę mogło się coś uszkodzić?
    7. Dodam, że komputer pokazuje, iż mam do wymiany prawą poduszkę pod silnikiem. Czy może to mieć coś wspólnego? Czy jest taka możliwość, żeby był uszkodzony wał napędowy, który by uszkodził poduszkę?
    Jeśli jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę, bądź coś co dodatkowo powinienem wymienić, to bardzo proszę piszcie.

    Linki:

    1. Zestaw wałków http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    2. Zestaw rozrządu http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Moderowany przez T5:

    Linki usunąłem.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Na twoim miejscu zmierzyłbym ciśnienia w cylindrach bo być może uszkodzeniu uległy zawory
  • Poziom 9  
    Jeżeli by tak było jak mówisz, to w jaki sposób by się one uszkodziły? Mogły by mieć kontakt z tłokami?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    albo tak, albo wypalone gniazda zaworowe
  • Poziom 9  
    Ok sprawdzę to ciśnienie na każdym cylindrze. Orientujesz się jakie powinno być w tym silniku??? Jeżeli było by niewłaściwe, to czy mogło by być coś przyczyną prócz zaworów i pierścieni na tlokach???
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn badasz ciśnienie normalnie i po wlaniu około 50 gram oleju do cylindra. Jeśli ciśnienie się podprawi znacząco znaczy to że winne są pierścienie, jeśli nie to zawory.
  • Poziom 9  
    Ok dzięki . Tak zrobię
  • Poziom 9  
    Czy mogę wymienić olej na CASTROL EDGE Turbo Diesel 5w40 Audi a4 2.5 TDI quattro AKE - wypadły dźwigienki popychające zawór