Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy

06 Sie 2015 07:49 4305 10
  • Poziom 18  
    Witam

    Posiadam wózek widłowy ZREMB GPW 3200 na silniku Perkinsa. Przy obecnych temperaturach letnich w ciągu dnia po zapaleniu silnika po ustawieniu wajchy do jazdy do przodu lub tyłu nie chce wózek jechać. Podnośnik działa. Rano wózek da się uruchomić aby jechał. Czy jest to wina sterowania jazdy i oleju, że staje się za rzadki w ciągu dnia i nie może być wysterowana jakakolwiek jazda ?

    Za wszelką odpowiedź serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam
    M.K.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Witam i dziękuję za odpowiedź.

    Jest to wózek Zremb GPW 3200 z 1994 roku.
    Sprawdziłem i przeczyściłem filtry (dolny przy misce z siedmioma sitkami z małymi oczkami, dwoma z dużymi oraz magnesem między nimi oraz filtr na powrocie do zbiornika oleju).
    Skrzynia jest automatyczna ponieważ pedał sprzęgła oraz hamulca są razem połączone. Z rozdzielacza dźwigni biegów (2 prędkości do przodu, 2 prędkości do tyłu oraz pozycja neutralna) patrząc z przodu wózka wychodzą cztery przewodu metalowe i wchodzą do dwóch okrągłych pokryw w samym korpusie. Czy aby dostać się do pompy skrzyni biegów oraz tarczek sprzęgła to jedyna możliwość przez zdjęcia górnej połówki korpusu skrzyni biegów czy przez te dwie pokrywy?

    Na trzecim zdjęciu mam zdjęcia 2 pomp pod podłogą. Nie wiem czy ta z lewej to pompa wspomagania (wchodzi mały metalowy przewód z góry), a z prawej większa to pompa podnośnika (wchodzi gruby przewód gumowy). Wyżej jest mała pompa hamulcowa.

    Dziękuję.

    Pozdrawiam
    M.K.


    ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Witam

    Chciałem również dopytać obok podstawowego zapytania o umiejscowienie pompy skrzyni biegów/sprzęgła oraz tarczki sprzęgła które to elementy powodują problemy z jazdą, gdzie mógłbym zdobyć dokumentację techniczną do tego wózka? Pisać oficjalne pismo do firmy Zremb Gliwice tylko, że na ich stronie nie ma kontaktu e-mail?

    Dane wózka:
    Wózek podnośnikowy czołowy z 1994r., numer: 569250, typ: A4236, moc: 44,1kW, masa własna: 5500kg.

    Dziękuję.

    M.K.
  • Poziom 32  
    "Skrzynia jest automatyczna ponieważ pedał sprzęgła oraz hamulca są razem połączone". Kolego to nie jest pedał sprzegła tylko pedał który rozłącza napęd a potem hamuje np. dojeżdżajac z ładunkiem musisz go podnieś i by nierozłączać napedu i mieć możliwość szybkiego podnoszenia możesz dodać gazu a wózek się nie przemieści, od tej dżwigni odchodzi linka do skrzyni która znosi ciśnienie na sprzęgiełko jak się zatnie to masz taki objaw że wózek nie jeżdzi, sprawdż czy linka nie jest zatarta bo to chyba jest przyczyna, dokumentacja jest tylko dla serwisantów z uprawnieniami konserwatora.
  • Poziom 18  
    Witam i dziękuję za odpowiedź.

    Przyczyny nie szukać więc w elementach wskazanych na tych 3 zdjęciach (rozdzielacz prędkości i wychodzące z niego przewody metalowe do tych dwóch puszek z przodu wózka oraz w tych dwóch zamontowanych na przeciwko siebie pompach) tylko szukać w samym tym rozłączaniu napędu za pomocą tego podwójnego pedału, który jednocześnie jest sprzęgnięty z pompą hamulcową? Nie zwróciłem właśnie uwagi czy tam jest jakaś linka metalowa (pełno jest przewodów hydraulicznych, metalowych), który by wchodził do korpusu i do sprzęgła. W tym rozwiązaniu będzie chyba odcięcie jazdy wykonane hydraulicznie po naciśnięciu pedału hamulca.

    Dodatkowo zapytam czy te dwie pompy zamontowane naprzeciwko siebie to są rzeczywiście pompy tylko do podnoszenia (większa z grubszym przewodem) oraz tylko do wspomagania skrętu (mniejsza) czy też ta mniejsza pompa jest także jeszcze za coś odpowiedzialna związanego z ruchem ?

    Dziękuję i pozdrawiam
    M.K.

    ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy

    Dwa pedały z nakładkami gumowymi są razem ze sobą złączone na stałe i połączone z tą małą pompą hamulcową (szara, podłużna).
  • Poziom 18  
    Witam

    Rozebrałem cały rozdzielacz i sprawdziłem szczególnie te elementy które sterowane są z pompy hamulcowej przewodem miedzianym z płynem hamulcowym w trakcie hamowania. Nie są zatarte. Dziwne, że jest tam tłoczek zakończony gwintem, na niego nałożone są cztery podkładki oraz sprężyna co widać na zdjęciu. Gwint ten nie jest wykorzystany. Tak było od czasu zakupu wózka i do tej pory to działało. Wózek jeździł. Teraz już chyba pozostała pompa skrzyni biegów oraz tarczki sprzęgła ponieważ wszystko inne sprawdziłem.

    Dodatkowo zapytam do czego służy ten element z lewej strony na zdjęciu z śrubą regulacyjną, która oryginalnie była maksymalnie wykręcona ?

    ZREMB GPW 3200 - Brak jazdy

    Dziękuję

    Pozdrawiam
    M.K.
  • Poziom 32  
    Witam, ta dżwignia u góry nad deklem na 3 śruby jest połączona z tym pedałem "niby sprzęgła" jak to nazwałeś? pytam dlatego że naprawiam wózki na co dzień ale japońskie toyota, nisan , mitsubishi,elektryczne BT, bo ze zdjeć wygląda żę jest połączona z lewą dżwignią prętem tak +-fi 6-8mm, jeżeli tak to zdejmnij ten dekiel wcześniej rozłącz tą dzwignie jest kołkowana i tam jest zonk :D reszte poskładaj jak brudne to wymyj w oleju napedowym nie uzywaj benzyny lub rozpuszczalników bo są za suche, dzwignia ta nad deklem musi tak pracować by w stanie wolnym wracała do pozycji neutralnej , sprężyna zewnętrzna lub wewnetrzna, zrób zdjęcie lub narysuj schematycznie co uruchamia ten pedał lewy prócz pompy hamulcowej to znajdziemy przyczynę, jednak japońskie wózki rules :D
  • Poziom 18  
    Witam i dziękuję za odpowiedź.

    Ta krótka dźwigienka na deklem na trzy śruby jest właśnie połączona z wajchą zmiany kierunku jazdy i prędkości (dwie prędkości do przodu i dwie prędkości do tyłu + pozycja neutralna). Nie jest ona połączona z pedałami. Dwa pedały z nakładkami gumowymi razem są połączone i uruchamiają tylko pompę hamulcową. Sprężyna jest do automatycznego powrotu pedałów do pozycji wyjściowej. Pompa hamulcowa, obok przewodów miedzianych do przednich kół, jednym przewodem połączona jest z rozdzielaczem biegów ze zdjęcia powyżej w celu zapewne wyłączenia jazdy przy hamowaniu.
    Cały rozdzielacz jazdy rozebrałem łącznie z tym co jest pod deklem i wszystko jest drożne. Pod deklem jest pięć otworów i w danej chwili zasłonięty jest jeden otwór kulką jak w łożysku.

    Dziękuję.

    Pozdrawiam
    M.K.
  • Poziom 18  
    Witam

    Udrożniony został tłoczek rozłączania jazdy w rozdzielaczu wyboru kierunku oraz prędkości. Przeszlifowany został bardzo drobnym papierem ściernym oraz wzmocniona została kolejnymi podkładkami sprężyna odbijająca ten tłoczek do pozycji wyjściowej.
    Tłoczek sterowany jest płynem hamulcowym z pompy hamulcowej.

    Pozdrawiam
    M.K.