Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 850 - nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy

kptys 06 Aug 2015 19:05 3123 13
  • #1
    kptys
    Level 10  
    Witam, disiaj w volvo pojawił się nowy problem. Samochód z 1993 roku poj. 2343 benzyna. Nie można było auta uruchomić, bo nie było paliwa na listwie wtryskowej. Problem rozwiązany, wystarczyło wyczyścić przekaźnik 103, ale pojawił się nowy problem. Teraz nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy. Od momentu przekręcenia kluczyka, wentylator cały czas chodzi. Trzeba wyjąć kluczyk, otworzyć maskę, rozpiąć wtyczkę i wtedy przestaje chodzić. Myśleliśmy, że padł czujnik temperatury (ten w termostacie), ale wszystko było tak samo. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Może ktoś mądrzejszy pomoże?
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Może przekaźnik sklejony lub czujnik w chłodnicy.
  • #4
    marck1
    Service technician RTV
    robi1214 wrote:
    lub czujnik w chłodnicy.

    Nie ma takowego w tym modelu.
    Klimatyzacja jest?
  • #5
    kptys
    Level 10  
    Klimatyzacji nie ma, a w chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Z czujnika temperatury była zajęta wtyczka a wentylator i tak chodził. Przekaźnik jest ok. Nie mam pojęcia gdzie szukać. Może jednak czujnik?
  • #6
    marck1
    Service technician RTV
    Może być uszkodzony czujnik - sprawdź jego rezystancje,według tej tabelki:
    Volvo 850 - nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kptys wrote:
    Z czujnika temperatury była zajęta wtyczka a wentylator i tak chodził.
    To żaden test, bo przy zdjętej wtyczce z czujnika, wentylator ma chodzić. To zabezpiecza przed przegrzaniem w wypadku awarii czujnika.
  • #8
    marck1
    Service technician RTV
    I tak i nie, bo np. te auta z rocznika 96 - po odłączeniu czujnika, wentylatora nie uruchamiają.
    Starsze roczniki - owszem, uruchomią, ale nie wszystkie. Tak naprawdę, to nie wiem od czego to zależy. W tym przypadku, należy w miejsce czujnika wpiąć odpowiedni rezystor, to powinno wiele wyjaśnić.
  • #11
    kptys
    Level 10  
    Dzięki za rady, ale dalej będziemy sprawdzać w poniedziałek. Teraz jest za goraco i można tak jeździć, tylko nie zapomnieć o wyłączeniu wtyczki. Co do przekaźnika, to jest on ok. Mamy nowy czujnik i sprawdzimy podpinając wtyczkę. Odpowiem we wtorek
  • #12
    kptys
    Level 10  
    Niestety podmiana czujnika nic nie dała, przekaźnik nie skleja się. Mam jeszcze prośbę, czy mógłby ktoś podać napięcia na wtyczkach, będę wdzięczna za pomoc
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego bez jaj to volvo ładnie się diagnozuje .
    Po drugie sprawdź czy to faktycznie ecu silnika steruje przekaźnikiem , czy nie zwarta instalacja.
  • #14
    kptys
    Level 10  
    Auto ma ogólnie skopaną instalację elektryczną, dlatego pojechało do elektryka