Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 850 - nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy

06 Aug 2015 19:05 2499 13
  • Level 9  
    Witam, disiaj w volvo pojawił się nowy problem. Samochód z 1993 roku poj. 2343 benzyna. Nie można było auta uruchomić, bo nie było paliwa na listwie wtryskowej. Problem rozwiązany, wystarczyło wyczyścić przekaźnik 103, ale pojawił się nowy problem. Teraz nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy. Od momentu przekręcenia kluczyka, wentylator cały czas chodzi. Trzeba wyjąć kluczyk, otworzyć maskę, rozpiąć wtyczkę i wtedy przestaje chodzić. Myśleliśmy, że padł czujnik temperatury (ten w termostacie), ale wszystko było tak samo. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Może ktoś mądrzejszy pomoże?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 31  
    Może przekaźnik sklejony lub czujnik w chłodnicy.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Service technician RTV
    robi1214 wrote:
    lub czujnik w chłodnicy.

    Nie ma takowego w tym modelu.
    Klimatyzacja jest?
  • Level 9  
    Klimatyzacji nie ma, a w chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Z czujnika temperatury była zajęta wtyczka a wentylator i tak chodził. Przekaźnik jest ok. Nie mam pojęcia gdzie szukać. Może jednak czujnik?
  • Service technician RTV
    Może być uszkodzony czujnik - sprawdź jego rezystancje,według tej tabelki:
    Volvo 850 - nie można wyłączyć wentylatora chłodnicy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    kptys wrote:
    Z czujnika temperatury była zajęta wtyczka a wentylator i tak chodził.
    To żaden test, bo przy zdjętej wtyczce z czujnika, wentylator ma chodzić. To zabezpiecza przed przegrzaniem w wypadku awarii czujnika.
  • Service technician RTV
    I tak i nie, bo np. te auta z rocznika 96 - po odłączeniu czujnika, wentylatora nie uruchamiają.
    Starsze roczniki - owszem, uruchomią, ale nie wszystkie. Tak naprawdę, to nie wiem od czego to zależy. W tym przypadku, należy w miejsce czujnika wpiąć odpowiedni rezystor, to powinno wiele wyjaśnić.
  • Level 9  
    Dzięki za rady, ale dalej będziemy sprawdzać w poniedziałek. Teraz jest za goraco i można tak jeździć, tylko nie zapomnieć o wyłączeniu wtyczki. Co do przekaźnika, to jest on ok. Mamy nowy czujnik i sprawdzimy podpinając wtyczkę. Odpowiem we wtorek
  • Level 9  
    Niestety podmiana czujnika nic nie dała, przekaźnik nie skleja się. Mam jeszcze prośbę, czy mógłby ktoś podać napięcia na wtyczkach, będę wdzięczna za pomoc
  • Level 43  
    Kolego bez jaj to volvo ładnie się diagnozuje .
    Po drugie sprawdź czy to faktycznie ecu silnika steruje przekaźnikiem , czy nie zwarta instalacja.
  • Level 9  
    Auto ma ogólnie skopaną instalację elektryczną, dlatego pojechało do elektryka