Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO XC90 D5 163 km. - Pompa wspomagania

07 Sie 2015 22:15 3993 18
  • Poziom 13  
    Witam,mam pytanie czy mając pome wspomagania 120bar. i średnicy koła pasowego 13cm. mogę zamontować 110bar. i średnicy koła 14cm. bo tej 120 bar trudno kupić.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    Tam jest cos inaczej z podłaczeniem przewodów. Jak masz dobre koło na swojej to moge Ci pompe tanio opcznąć.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 13  
    kolego wielecki koło mam dobre tylko jak je zmienić. Wolałbym kupić całą jeśli ktoś ma to proszę o info. Sprawa pilna. na allegro nie mogę znaleść.
    Średnica koła13 cm, 120 bar i przewód górny dokręcany nakrętką
  • Poziom 21  
    Kółko plastikowe z tuleja metalową wprasowaną na wałek pompy. Zeby sciągnąc nie uszkadzając koła musiałbys obciąc wałek między kołem a korpusem pompy a potem jakos wydłubac/wywiercic go ze srodka, lekko rozkalibrowac tuleję żeby weszła na nowy wałek i jak mówi strumień spawnąć. Za pompe chce 50zł z przesyłka. Decyzja nalezy do ciebie...
  • Poziom 21  
    Kolego dałem ciała...Maja pompa to też 110 bar 14cm. Pochodzi z tego samego D5 tyle że v70. Nie przypuszczałem że w xc90 jest inna. Przepraszam za zamieszanie.

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Swoja drogą to korpusy obu pomp sa identyczne.

    VOLVO XC90 D5 163 km. - Pompa wspomagania

    Nie zdziwiłbym się gdyby to ta mniejsza o 1cm srednica koła dodawała te 10 bar. Potwierdza to ta strona:
    http://www.autozone.com/1/products/243535-power-steering-pump-duralast-5213.html#tab-fitment
  • Poziom 13  
    Witam,to właściwie nie ma znaczenia bo koło z osią przełożę od swojej i może będę miał 120bar a przewód masz wkręcany i taką mi trzeba. Auto stoi a urlop w piątek się skończy. Wyślij ją jak najszybciej.
  • Poziom 39  
    Ale bajki... Wielkość koła, czyli przełożenie pompa silnik, rzutuje na wydajność pompy, a nie jej ciśnienie. Jak obniżysz ciśnienie, będziesz musiał używać większej siły na kole kierownicy. Szczytowe ciśnienie pompy, jest regulowane przez wew. zawór przelewowy. Możesz się pokusić o wymianę sprężyny zaworu, wtedy przy odpowiednim stanie pompy, powinieneś uzyskać wartości nominalne.
  • Poziom 21  
    manta napisał:
    Ale bajki... Wielkość koła, czyli przełożenie pompa silnik, rzutuje na wydajność pompy, a nie jej ciśnienie.
    Nie do końca, są to wielkosci skorelowane ze sobą. Dla takich samych pomp, przy tych samych obrotach silnika ta z mniejszym kołem bedzie generować wyższe cisnienie.
    Ze zmniejszenie koła powoduje łatwiejszy skret przekonałem sie niejednokrotnie na własnych grabach :D
    Faktem jest natomiast że za maksymalne cisnienie odpowiada zawór a nie średnica koła.
  • Poziom 39  
    To raczej wydawało mi się logiczne... Ale zwiększanie wydajności pompy, też nie jest dobre. Powoduje pewną nerwowość pracy układu, aż do wpadnięcia w swoisty autorezonans.
  • Poziom 13  
    Założyłem koło o średnicy 13cm. Zamontowałem pompę i dalej jest problem. Wspomaganie na zimnym jest ok. ale po nagrzaniu jest problem, po nagłym spadku obrotów silnika wspomaganie przepada i żeby znowu było trzeba zwiększyć obroty silnika. Po chwili wspomaganie działa nawet na wolnych obrotach (ale jest słabsze niż na zimnym silniku). Pompa po rozkręceniu wygląda super, żadnych rys na komorze wirnika i łopatkach. Jak wyjąć sprężynę zaworu regulacji ciśnienia, nie uszkadzając pompy, i gdzie ją kupić?.
  • Poziom 21  
    Chłodnica oleju wspomagania oczywiście jest...?
  • Poziom 13  
    Jeśli chłodnica to rurka zamontowana z przodu, to jest. Myślałem że zaworek w środku może się przycina i dlatego po nagłym spadku obrotów jest problem.
  • Poziom 13  
    wysłałem pompę degeneracji. i teraz jest ok.
  • Poziom 13  
    wracam do tematu, bo po regeneracji maglownicy a potem pompy ciężko się kreci kierownicą. Skręcając kierownica stawia duży opór i mam wrażenie jakbym miał flaka w kole, po puszczeniu kierownica trochę wraca. Mam pytanie czy jest jakiś zawór sterujący czy coś podobnego.