Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generowanie przebiegów do falownika 3-fazowego, prośba o sprawdzenie

08 Sie 2015 12:04 1671 18
  • Poziom 15  
    Witam.

Jestem w trakcie budowania amatorskiego falownika trójfazowego jednak dotknął mnie problem generacji trzech przebiegów sinusoidalnych. Prawdopodobnie mój algorytm generacji jest o kant rozbić. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o jego weryfikacje, ewentualne naprowadzenie na dobrą drogę.

Sprzęt który generuje przebiegi to Atmega 128 taktowany zegarem 12MHz
    Na chwilę obecną algorytm wygląda tak: Mam trzy tablice sinusa za cały okres wygenerowane w Excelu Każda z tablic ma przesuniętą fazę względem siebie o 120 stopni, oraz składa się z 36 próbek. Próbki są przeskalowane względem 8 bitowego rejestru OCR i dla PWM = 0% próbka ma wartość 0 dla PWM 50% próbka przyjmuje wartość 127 itd. Timer 1 ładuje próbki do rejestrów OCR3A, OCR3B, OCR3C z tablic Zakładając częstotliwość wyjściową 50Hz, częstotliwość timera jest równa 36 próbek * 50Hz = 1800Hz.
    Timer 3 jest ustawiony w trybie korekcji fazy - 8bit , oraz częstotliwości 2930Hz

Czy takie podejście jest poprawne ?
  • Poziom 25  
    1800Hz to możesz spróbować programowo. Potrzebujesz przecież 6 kanałów ponieważ trzema nie zrobisz martwych czasów.

Proponuję zmianę MCU np na ARM które mają liczniki z odpowiednią ilość kanałów PWM, wyjściami komplementarnymi i obsługa martwych czasów.

ATmega ledwo wyrobi z samym generowaniem sygnałów a przecież trzeba tym jeszcze jakoś sterować.
  • Poziom 15  
    To fakt, że brakuje czasów martwych czy wyjść komplementarnych, ale te kwestie da się obejść. Natomiast w tej chwili bardziej rozchodzi mi się o kwestie programowe czyli sam algorytm.