Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor

08 Sie 2015 12:29 8022 25
  • Poziom 22  
    Witam,
    moja Vectra ma 150tys. rzeczywistego przebiegu. Przejechałem nią ok 50tys. Od początku zauważyłem, że silnik generuje zbyt małą moc przy dolnych zakresach obrotów (praktycznie totalna dziura przy 700-1300). Nawet na biegu jałowym po minimalnym wciśnięciu pedału gazu, silnik reagował z niewielkim opóźnieniem (tak, jakby brakowało mu mocy na zwiększenie obrotów). Czasem zdarzało się, że po przygazowaniu na biegu jałowym, silnik wchodził na obroty, następnie schodził do 500 obr, po czym obroty zostały podbijane, znów spadał i takie oscylacje rzędu 3-5 cykli, zanim obroty się ustabilizowały. Zdarzało się i tak, że silnik po zejściu z wysokich obrotów gasł. Ostatnio silnik na wolnych obrotach zaczął pracować dosłownie jak traktor trrr trrr trrr trry trrry trrry. Obie usterki kojarzę w spólny problem. Na wyższych obrotach nadal wszystko jest ok - auto jedzie płynnie, nie szarpie. Dodam, że temperatura silnika nie ma tutaj żadnego wpływu.
    Z czasem zaczął pojawiać się błąd EGR, dolot spalin został zaślepiony, więc aktualnie nic nie wnosi poza błędem, który nie powoduje wyświetlania Check. Co zrobiono w trakcie walki z usterką:
    - wyczyszczony i zaślepiony EGR;
    - wyczyszczona przepustnica;
    - odczytanie błędów z ECU - brak;
    - sprawdzony potencjometr gazu - płynna charakterystyka;
    - wymieniony filtr powietrza;
    - wymienione świece zapłonowe;
    - wymieniona cewka zapłonowa.
    Dodam, że auto ma instalację LPG BRC, więc wtryskiwacze raczej też można wyeliminować, gdyż problem pojawia się zarówno na gazie, jak i na benzynie - na benzynie problem zdaje się być minimalnie wyraźniejszy.
    Teraz pytanie do naprawdę doświadczonych użytkowników forum (nie zależy mi na poradach typu: sprawdź, czy masz paliwo w baku...), bo sam coś tam w motoryzacji działam, poza tym z usterką próbowało się już zmierzyć kilku mechaników.
    Podejrzewam ECU, ale być może ktoś spotkał się z podobnymi objawami i jest w stanie naprowadzić na inną usterkę.
    Będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam!
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Lewe powietrze.
  • Poziom 22  
    Czy możesz coś więcej napisać - jak to zdiagnozować, jak się upewnić? Silnik nie zachowuje się tak, jakby się dławił. Pracuje jak traktor z cyklem tak jakby 4 wtrysków, czyli jakby był problem z którąś iskrą, ale może tylko takie wrażenie...
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Pascalt napisał:
    Czy możesz coś więcej napisać - jak to zdiagnozować, jak się upewnić?


    Normalnie sprawdzasz czy dolot szczelny.

    I sprecyzuj czy pali na 3 cylindry czy nie ma mocy.

    Zresztą brak pomiarów to brak kierunku poszukiwań.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy.
    Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
  • Poziom 22  
    Wrzucam zrzuty ekranów z Opcoma.
    Kolektor ssący wydaje się szczelny. A tak na marginesie, lewe powietrze wpływałoby raczej na zawyżone obroty biegu jałowego i spadek mocy również na wyższych obrotach - tutaj tego nie zaobserwowałem, wręcz obroty biegu jałowego wydawały się od zawsze za niskie - ok 600.
    Silnik w tej chwili wydaje się, że pali na 3 cylindry. Jeśli dobrze myślę, to na wyższych obrotach praca wydaje się równa, bo siła bezwładności robi swoje, ale nie koniecznie pali wtedy 4 cylinder. Tylko dlaczego przy braku ognia w jednym cylindrze, brak jest błędów w ECU??
    Czy przejechanie 300km takim samochodem jest wielce ryzykowne dla silnika? W takiej odległości od siebie mam laboratorium, w którym naprawiają sterowniki...
    Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor Opel Vectra C Z18XE - Silnik pracuje na wolnych obrotach jak traktor
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Prędkość obrotowa, to prędkość obrotowa biegu jałowego - jakieś 550-700 obrotów/min.
    Sugerujesz uszkodzenie przepływomierza? Było testowane w trybie awaryjnym (z wyjętą wtyczką przepływomierza) - żadnych zmian.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Wydaje mi się, że wartość zasysanego powietrza jest w normie dla biegu jałowego (wartości w kg/h, co daje ok 3-4g/s). EGR zaślepiony, przepustnica była czyszczona. Styki też były wyciągane i wkładane - czasem powinny być jakieś zmiany, choć raz na jakiś czas, a tu zatrzasnęło się i cały czas chodzi jak traktor - ręce opadają...
    Pozostaje chyba już tylko ECU...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Sądzisz, że należy się sugerować tą odchyłką o 1-3kg/h od normy? Może wynika ona z niestabilnej pracy silnika... Obroty nie są stabilne, tylko zmieniają się z dużą częstotliwością (mam wrażenie, że wał zwalnia co cykl, kiedy czas na popchnięcie przez 4 cylinder, który nie pali, jak to przy pracy na niskich obrotach na 3 cylindrach, przelatując siłą bezwładności).
  • Poziom 42  
    Czy mamy rozumieć ,że po wypięciu wtyczki przepływomierza , praca na jałowym nie zmienia się?
  • Poziom 22  
    Dokładnie tak - żadnej zmiany.
  • Poziom 41  
    Jakie założyłeś świece, pytam o ilość pazurków ?
  • Poziom 22  
    Takie, jak zaleca producent w tym roczniku i byly oryg. - 4-elektrodowe
  • Poziom 41  
    Tak jak myślałem. Kup oryginalne świece GM jednoelektrdowe. Już przerabiałem taki temat. Nie chce mi się tłumaczyć co i dlaczego. Dwa dni posiedzenia, przejechane ponad 300 km na próby. Ja wiem że można stosować wg autodaty świece np. NGK o czterech pazurkach, ale to jest specyficzny silnik i muszą być świece oryginalne.
  • Poziom 22  
    Swiece nie maja w tym przypadku znaczenia. Dobrze pracowal na 4 do czasu. Na benzynie jest ten sam problem. Wszystko opisalem w 1 poscie
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Pascalt napisał:
    Swiece nie maja w tym przypadku znaczenia. Dobrze pracowal na 4 do czasu. Na benzynie jest ten sam problem. Wszystko opisalem w 1 poscie


    Tamten co robiłem też pracował dobrze do czasu. Skoro źle pracuje na pb i na lpg to coś z iskrą nie tak lub powietrzem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Próbowałeś zrobić reset adaptacji sterownika wtrysku benzyny? Druga rzecz - zapal go i zostaw żeby popracował na benzynie na wolnych obrotach z 15-20 minut, potem zgaś i wykręć świece - jak będą wyglądały?
  • Poziom 22  
    Po długim czasie, ale... urlop się skończył.
    Diagnoza Panów z Rumii w sprawie mojego ECU brzmiała: nadaje się do kosza...
    Zakupiłem używany sterownik i pojawił się problem, ale to już w kolejnym temacie.
    Dziękuję pięknie wszystkim za czynną chęć udzielenia pomocy.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną.
    Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu
    na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
  • Poziom 22  
    Stwierdzono uszkodzenie ECU, także problem w zasadzie rozwiązany.
    Tak się zastanawiam, czy nie pomyliłeś mnie z kimś innym:)