Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 3 dci kombi - brak działania klimatyzacji

09 Sie 2015 10:38 4983 26
  • Poziom 19  
    Witam.

    Mam problem z klimatyzacją, jest załadowana freonem, po złączeniu przycisku A/C załącza się tylko wentylator skraplacza natomiast kompresor nie podejmuje pracy.
    Jeżeli ktoś ma możliwość przesłania schematu elektrycznego klimy
    do renault megane 3 to będę wdzięczny, ponieważ jestem po za granicami kraju
    ( kilkunastogodzinna) jazda w 40 C to już jest naprawdę ciężko. Sprawdziłbym może jakiś kable uległ uszkodzeniu (wypięciu)lub któryś z czujników ciśnienia padł.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Podaj dokładne dane samochodu. Nie ma uniwersalnego schematu.
  • Poziom 19  
    Silnik dci 1.5, 90 kM nawet jak będzie z innego modelu to sobie poradzę.
  • Poziom 41  
    Uszkodzony zawór i wszystko w temacie.
  • Poziom 19  
    Zawór jaki bezpieczeństwa ? :) Nie obstawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zawór rozprężny. Masz jak podpiąć komputer odczytać błędy?
  • Poziom 19  
    Autoryzowany serwis nie dał rady ( zbyt krótki czas na diagnozę) a Ty mi każesz kompa podpinać ;)
    potrzebuję schemat elektryczny klimy w meguni nr 3 :)

    Gdy oddawałem do serwisu do naprawy po poważnej awarii była sprawna klima jak oddawali już nie była ;(
    Do rozprężnego zaworu to ok możesz mieć rację gdzie go mogę w megan 3 znaleźć, może uległa uszkodzeniu mechanicznemu ?
    Ale zaraz rozprężny podłączony jest do sterownika? czy dozuje tylko gaz do parownika ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 31  
    Nigdzie nie jest podłączony ,reguluje ciś. czynnika
  • Poziom 19  
    Dziękuje za informację zatem nie może on blokować prace kompresora, po włączeniu A/C powinien kompresor normalnie zapracować chociaż na chwilę
    Gdzie mogą być czujniki ciśnienia wysokiego i niskiego ?
  • Poziom 41  
    Skoro wiatrak startuje to powinna automatycznie pompa. Jeżeli pompa nie pompuje to jest uszkodzony zawór na pompie lub zerwane sprzęgło. W skrajnych przypadkach uszkodzone przewody do zaworu. Dokładna diagnoza nie powinna przekroczyć 30 min.
  • Poziom 19  
    Muszę jednak skupić nie na prostych rzeczach ponieważ jestem w trasie to za wiele nie mogę, proszę powiedzcie mi gdzie jest ten bezpiecznik z kompresora w kabinie czy w komorze silnika sądzę ze jest on w granicach 5 -10 A nie wierzę by serwis tego nie sprawdził ale od tego muszę zacząć. Ponadto czujnik ciśnienia powinien być w okolicy chyba kompresora tak jak mówisz ale wychodzi jeden przewód czyżby sterowany masą.
    40 C na zewnątrz daje się w znaki ;(
    Dobrze mnie naprowadzasz ale ja rozumiem chodzi o przewody na czujniku ciśnienia być może w trakcie naprawy coś urwali.Sprzęgło no mogło ale klima była po przeglądzie wcześniej, skraplacz czysty czynnik zgodnie z wytycznym do tego typu modelu auta. Własnie podejrzewam przewód, natomiast jeśli poszedł bezpiecznik to zapewne jakaś przyczyna.
    Pamiętasz może oporność czujnika ? cewka kompresora, gdzieś muszę jeszcze kupić prosty miernik.
    Reasumując po włączeniu A/C wentylator działa, sprawdzam napięcie na sprężarce gdy jest zakładam sprzęgł, gdy nie ma napięcia sprawdzam zawór i teraz sprawdzam rezystancję czy zwieram do masy ? :)
  • Poziom 31  
    Nie na czujniku ,jeżeli tam by był problem to wentylator by nie ruszył po włączeniu klimy.
  • Moderator Samochody
    Do kompresora dochodzą przewody - albo sterują sprzęgłem albo elektrozaworem (u Ciebie raczej ta 2ga opcja). Sprawdź czy po włączeniu klimy pojawia się na nich napięcie. Wtedy będziesz wiedział czy sterownik nie włącza kompresora czy kompresor się nie włącza (nie tłoczy). Jeśli masz sprężarkę sterowaną elektrozaworem to zobacz czy się kręci jej oś, a nie tylko samo koło pasowe - jeśli koło będzie rozłączone z osią to zerwało sprzęgło zabezpieczające = sprężarka się zatarła (w przypadku sprężarki ze sprzęgłem elektromagnetycznym, po sprawdzeniu, że sprzęgło jest zasilane, oznaczałoby to uszkodzenie elektromagnesu sprzęgła).
  • Poziom 19  
    Dziękuję Panowie :D za pomoc coraz bliżej jesteśmy rozwiązania, z czujnikiem to rzeczywiście dałem ciała bo przecież dzięki niemu załącza się wentylator i w układzie jest prawidłowe ciśnienie czynnika i do szczęścia jest nam tylko potrzebne sprawdzenie napięcia na elektrozaworze sprężarki. Super !
  • Poziom 41  
    Dla ułatwienia tam może być pompa ze sprzęgłem elektromagnetycznym plus zawór, oblukaj dokładnie i pomierz.
  • Poziom 19  
    Jest jeszcze jeden problem sterownik nie podaje napięcia na kompresor(sprężarkę) hm, nie mogę znaleźć nieszczęsnego bezpiecznika chyba że coś jest z przekaźnikiem od sterownika ale nie ma schematu elektrycznego i nie wiem jak realizuje go sterownik czy przez przekaźnik czy jakiś triak, no nic jutro będę próbował dalej.... :cry:
  • Poziom 19  
    tzok napisał:
    Do kompresora dochodzą przewody - albo sterują sprzęgłem albo elektrozaworem (u Ciebie raczej ta 2ga opcja). Sprawdź czy po włączeniu klimy pojawia się na nich napięcie. Wtedy będziesz wiedział czy sterownik nie włącza kompresora czy kompresor się nie włącza (nie tłoczy). Jeśli masz sprężarkę sterowaną elektrozaworem to zobacz czy się kręci jej oś, a nie tylko samo koło pasowe - jeśli koło będzie rozłączone z osią to zerwało sprzęgło zabezpieczające = sprężarka się zatarła (w przypadku sprężarki ze sprzęgłem elektromagnetycznym, po sprawdzeniu, że sprzęgło jest zasilane, oznaczałoby to uszkodzenie elektromagnesu sprzęgła).


    Dzięki serwisowi autoryzowanemu dowiedziałem się gdzie jest bezpiecznik w moim modelu (dziękuję im za pomoc).
    Sprawdzony bezpiecznik F17 / 10A w skrzynce bezpiecznikowej po prawej stronie akumulatora sprawny.
    Zauważyłem że koło pasowe jest złączone z osią i cały czas się kręci czy jak załączę przycisk A/C czy nawet jak wyłączę. Postaram się ściągnąć prawe koło i podnieś na lewarku ale podejrzewam że cos chyba jest nie tak z sprężarką
    To na tyle dziękuję za wszelką pomoc
  • Poziom 27  
    Masz zespawane sprzęgło. Do wymiany.
  • Poziom 19  
    Megana 2 miała sprężarkę, która sterowana była sprzęgłem ale megane 3 ma sterownie elektrozaworem sprężarkę.
    Nie wiem jak działa sprężarka sterowana elektrozaworem, co niby ten elektrozawór robi , co złącza ?

    Oby się to nie potwierdziło
    W większości przypadków napędy tych sprężarek wykonane są z twardego plastiku, który nawet w przypadku drobnych stłuczek pęka, co wiąże się z koniecznością wymiany całego zespołu napędowego
    Praca takiej sprężarki to inna bajka podaje linka na którym ładnie jest opisana zasada działanie
    http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-s...presory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym
    Według mojej oceny sprężarka złączana sprzęgłem była bardziej prosta w naprawie :cry:
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Sprężarka sterowana elektrozaworem jest na stałe sprzężona (ma tylko sprzęgło zrywalne na wypadek gdyby się zatarła). Zawór steruje wydajnością tłoczenia.
  • Poziom 19  
    Masz rację, czyli nadzieja,że sprężarka wobec Ciebie ok ? elektrozawór z krzywką do wymiany ?
  • Poziom 27  
    Podepnij więc oscyloskop i zobacz czy komputer wysterowuje zawór.
  • Poziom 19  
    Drogi kolego jestem w trasie na wyspie poza granicami kraju a tutaj tylko laptop i tak dzięki pomocy wielu kolegów jestem blisko weryfikacji końcowej a każdy dzień przybliża mnie do wskazania właściwej usterki. :|
    Jeżeli działanie tego elektrozaworu jest sterowne impulsowo jak np w AKV danfos no to wykrycie prawidłowej pracy tego zaworu będzie trudne za pomocą nawet multimetra a moja praca końcowa skończy się na sprawdzeniu prawidłowości połączeń ale mam jeszcze nadzieję, być może sterownik z jakiś przyczyn blokuje złączenie klimatyzacji zaworem bo sprężarka cały czas pracuje w tych modelach tylko praca zaworu załącza klimatyzację i wyłącza oraz reguluje wydajnością :|
  • Poziom 33  
    ppr napisał:
    Jeżeli działanie tego elektrozaworu jest sterowne impulsowo jak np w AKV danfos no to wykrycie prawidłowej pracy tego zaworu będzie trudne za pomocą nawet multimetra

    Ale nie będzie trudne za pomocą specjalistycznego przyrządu do wizualizacji sygnałów o zmiennym współczynniku wypełnienia impulsu zwanego potocznie żarówką :D ( 12v 21W) podłączoną pod wtyczkę kompresora :D
  • Poziom 19  
    ok, dobrze ale jak mam stwierdzić, że działa prawidłowo skoro impulsowo podaje na zawór i zakładam że o rożnych wartościach napięcia.Prawdę powiedziawszy jeszcze tak nie sprawdzałem ale ok, spróbuję dzięki wielkie. :D
    Wiem tylko, że przy sterowaniu impulsowym zaworu sterownik musi mieć sczytywane ze wszystkich czujników prawidłowo dane aby sterownik podjął pracę -mam nadzieję, że czegoś takiego nie zastosowali w tym modelu.
  • Moderator Samochody
    Po prostu zobacz czy cokolwiek jest na sterowaniu tego zaworu... swoją drogą przyzwoity multimetr ma pomiar częstotliwości i wypełniania przebiegu.
  • Poziom 33  
    Jeśli zapniesz żarówkę i włączysz klimę ( pamiętaj że w meganie III włączona klima oznacza brak światełka na przycisku AC OFF :D ) to żarówka ma żarzyć słabiej lub mocniej ( wsjo rawno) . Żarzy - problem po stronie mechanicznej , nie żarzy problem po stronie elektrycznej :D