Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf104, 460 - POWIETRZE / SPALINY Z KORKA OLEJU

turnip4 09 Sie 2015 21:08 2169 8
  • #1 09 Sie 2015 21:08
    turnip4
    Poziom 11  

    Witam

    Mam takie pytanie czy z korka oleju z przodu maski, kiedy go odkręcimy to powino wydobywać sie powietrze/spaliny ?? Piszę, że powietrze albo spaliny bo ciężko stwierdzić co... Nie mniej jednak czy przy Dafach xf105 z 2010 roku po odkreceniu korka oleju, na rozgrzanym silniku wydobywanie sie powietrza jest normalne? Powietrze nie leci mocno jak silnik pracuje na małych obrotach ale jest zauważalne okiem. Przebieg 600 000 km.

    Dla przykładu w man tgx jak się odkręci korek oleju to powietrze jest wręcz zasysane ... Ale w dafach może przecież wlew olejowy być gdzie inndziej ...

    0 8
  • #2 09 Sie 2015 21:27
    plumbum22
    Poziom 20  

    proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie bloku silnika, a jeśli nie to i są to faktycznie spaliny to raczej pierścienie tłokowe. Przy sprawnym układzie w misce olejowej i przestrzeni korbowej nad lustrem oleju nie powinno się tworzyć duże ciśnienie i podciśnienie bo może to być przyczyną rozszczelnienia całego bloku. Ale jeśli to spaliny to raczej pierścienie. Albo któryś zużyty i nie trzyma kompresji albo pęknięty. Sprawdź ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.

    0
  • #3 09 Sie 2015 22:08
    turnip4
    Poziom 11  

    plumbum22 napisał:
    proponowałbym sprawdzić odpowietrzenie bloku silnika, a jeśli nie to i są to faktycznie spaliny to raczej pierścienie tłokowe. Przy sprawnym układzie w misce olejowej i przestrzeni korbowej nad lustrem oleju nie powinno się tworzyć duże ciśnienie i podciśnienie bo może to być przyczyną rozszczelnienia całego bloku. Ale jeśli to spaliny to raczej pierścienie. Albo któryś zużyty i nie trzyma kompresji albo pęknięty. Sprawdź ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.


    Czyli generalnie z korka oleju nie powinno wydobywać się powietrze ani spaliny ? Bo np. z odmy to normalnie spaliny lecą! Powinny odma lekko spaliny lecieć tak?? Czy nie ?

    0
  • #4 09 Sie 2015 22:12
    plumbum22
    Poziom 20  

    Z odmy nie powinny. Ani z korka oleju również nie. Wiadomo że jakieś tam ciśnienie i podciśnienie szczątkowe zawsze będzie w komorze korbowej, jeśli masz spaliny sprawdź ciśnienie sprężania i pierścienie.

    0
  • #5 09 Sie 2015 22:30
    turnip4
    Poziom 11  

    plumbum22 napisał:
    Z odmy nie powinny. Ani z korka oleju również nie. Wiadomo że jakieś tam ciśnienie i podciśnienie szczątkowe zawsze będzie w komorze korbowej, jeśli masz spaliny sprawdź ciśnienie sprężania i pierścienie.


    No to z odmy leca spaliny no nie jakoś mocno ale lecą... I z korka też no to czeka mnie naprawa ... Orientujesz się może około ilu yo kosztuje ? Pracujes może w serwisie dafa czy coś??

    0
  • #6 09 Sie 2015 22:38
    plumbum22
    Poziom 20  

    Pewnie ładne pieniądze i części też. Ale sądząc po przebiegu pierścienie miały prawo się zużyć. Ja naprawiam motocykle. Fakt że co innego, ale zasada działania silnika spalinowego jest taka sama. Spaliny mają tylko jedną drogę przepływu do skrzyni korbowej - przez pierścienie. innej drogi nie ma.

    0
  • #7 10 Sie 2015 09:49
    turnip4
    Poziom 11  

    hmmm... a może ktoś kto ma dafa xf 105 mógł by u siebie sprawdzić czy na rozgrzanym silniku powietrze tak leci bo sprawdzałem przy dafie xf 105 z 2008 roku oraz przy dafie z 2009 roku to jak się silnik rozgrzeje to lekko z korka od oleju dmucha powietrze i tak samo z odmy lecą u nich spaliny ...

    0
  • #8 11 Sie 2015 00:36
    kakibara
    Poziom 28  

    Trochę paruje, nie przejmuj się tak ma być. nikt normalny nie napisze ci jakie sa koszty nawet w przybliżeniu to nie wymiana turbo w 1.9 tdi, tylko 3 pierścienie razy 6, uszczelka, zapieczone wtryski pewnie będą po naprawie, tuleje, uszczelnienie - takie gumki na tych tulejach, tłok- tłoki, sworznie, będziesz zmieniał też wałek rozrządu? pewnie już jest trochę podjechany - kto to zrobi bez wyciągnięcia skrzyni? obudowy? 600 tys km sprzęgło do wymiany jak nie zmieniac jak wszystko zdjęte? uszczelnienie koła zamachowego, nie pchaj się w to, kilka dni zajęty kanał - silnik podwieszony komu się chce wypychac auto? uszczelki kolektorów, nowy olej i plyny, sruby, plus cos jeszcze nie zaplanowanego tysiące zł. ten daf ma normę nie z salonu tylko u użytkowników od 2 do 10 l, była taka seria która dużo pali oleju jeżeli jest u ciebie w normie zużycie oleju reguluj i użytkuj - auto ma zarabiać a nie stać w warsztacie.

    0
  • #9 11 Sie 2015 16:26
    turnip4
    Poziom 11  

    No też racja :-) przy 600 tys km i automatycznej skrzyni co by mialo sie zepsuć... Jak serwisowany byl do 2014 roku... Dzieki

    1