Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 1.6 16v - problem z elektronika auta

10 Sie 2015 13:11 3522 34
  • Poziom 6  
    Witam. Z uwagi że jestem nowy na forum chciałbym się przywitać. Teraz o problemie. Posiadam 307ke silnik 1.6 16v benzyna rok 2002. Od samego początku po zakupie były problemy z autem. Brakowało mocy były problemy z przyspieszaniem do tego duże spanie. Auto było u dwóch mechaników żaden nie potrafił sobie z nim poradzić byłem nawet na diagnostyce w Aso i oni twierdzili ze wszystko jest sprawne i nie wiedzą co jest. Wiec wkoncu się wkurzyłem i zacząłem sam szukać przyczyny. Przewertowalem wiele for internetowych. Kupiłem nawet interjes lexie i wtedy coś udało mi się znaleźć. Po teście globalnym pp2000 łączy się tylko z kalkulatorem silnika absem i wpomaganiem. Brak łączności z bsi i pozostałymi kalkulatorami. Dodatkowo odkryłem ze według planeta temp plynu chlodzacego cały czas wynosi 20 stopni. Wymieniłem czujnik jeden i drugi ale nic to nie dało. Wiązkę od czujników do ecu sprawdziłem i jest ciągłość. Najlepsze jest to ze na zegarach po nagrzaniu pokazuje 80-90 stopni a w planecie widać temp plynu tylko 20 stopni. Dodatkowo zauważyłem ze czasy wtryskow cały czas wynoszą ok 5.2ms czyli komputer myśli ze silnik jest zimny. Może jest jakiś brak komunikacji ecu z bsi co myślicie? Dlatego proszę o pomoc co dalej sprawdzić? Moje podejrzenie to bsi ale auto normalnie odpala i wszystko działa. Pozdrawiam i liczę na pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Sprawdzane na dwóch innych peugeotach, łączy się bez problemu samo zczytuje VIN i nie ma problemu z łączności z żadnym kalkulatorem. A u mnie tylko połączenie z ecu, absem I wspomaganiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Sprawdź napięcie na czujniku temperatury na zimnym i gorącym silniku.
    Czas wtrysku jest co najmniej dwa razy za duży dla gorącego silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    VIN wysłany. Sprawdzałem u kolegi w jego 307ce i tam pp2000 pokazuje normalnie temperaturę płynu po nagrzaniu silnika. Jutro sprawdzę napięcia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Witam prze burze nie miałem internetu parę dni. Test poszczegolnych kalkulatorów nie przechodzi - brak odpowiedzi kalkulatorów. Po sprawdzałem linie diagnostyczne wszędzie są przejścia. Co dalej robić? Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    A ja podobnie jak georsgr stawiam na fejs lub na oprogramowanie zawarte w sterownikach. U mnie było podobnie do chwili oddania samochodu do aso mogłem się komunikować z kalkulatorem silnika. Cos namieszali i moj diagbox sie z nim nie łączy. Pytałem potem co nagrzebali to powiedzieli że zmienili w nim oprogramowanie. Po aktualizacji diagboxa do najnowszej wersji problem ustąpił.
  • Poziom 6  
    Interfejs sprawdzany był na 307 z 2004 roku 2.0 hdi. Nie wiem czy tam było van-can czy full can bo jak ładnie się połączyli to nie zwróciłem na to uwagi. Ogólnie problem z autem polega na tym ze brakuje mu mocy w dolnych partiach obrotów ma duże spalanie strasznie szarpie. Czasem ruszenie spod świateł to udręka. No i po przejechaniu kilkuset metrów strasznie się grzeje. Czasem nawet kat potrafi się zrobić lekko czerwony.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Błędów brak, z parametrów bieżących ro tak jak już pisałem jedyne co się nie zgadza to czasy wtryskow, temperatura plynu chlodzacego oraz zauważyłem ze czasy ładowania cewek wynoszą ok 15ms. Co do góry silnika to poprzedni mechanik robił całą głowice bo twierdził że to też mogą być zawory. Zawory zostały dotarte głowica splanowana, poszła nowa uszczelka i podobno poprzedni mechanik mierzył kompresję po robieniu glowicy i twierdził że jest teraz ok. A auto nadal nie chodziło.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Pierwsza sonda pracuje zgodnie z wytycznymi programu, druga na biegu jałowym jest nieaktywna dopiero po dodaniu gazu aktywuje się nie wiem czy tak ma być ale nie sprawdzałem jej pracy w czasie jazdy. Przepustnica zachowuje się normalnie została przeze mnie adoptowana i jej praca jest zgodna z programem. W teście podzespołów sprawdzałem działanie zaworu i wydawał się pykac ale jak się zachowuje w czasie jazdy lub na biegu jałowym tego nie sprawdzałem. Co do rozrzadu to jestem pewien mechanicy sprawdzali go dwukrotnie, ja sam nie ufając im do końca sprawdzałem go chyba że 4 razy zresztą samo ustawienie nie jest skomplikowane żeby coś tam pomylić.
  • Moderator Samochody
    Pokaż jakiś zrzut tych parametrów co wg Ciebie niby są ok. Mógłbym się założyć że np MAP nie będzie.
    Czujnik temperatury to jest podpięty do ECU i BSI nie ma z tym nic wspólnego.
  • Poziom 6  
    Witam po długiej przerwie. Stwierdziłem że sam sobie nie poradze z problemem i auto pojechało do mechanika. Niestety bez rezultatu. Stało dwa 3 tygodnie ale nie nie udało się zrobić. Elektryk wgrał nowe oprogramowanie do sterownika silnika ale nie nie pomogło. U niego też nie było komunikacji z bsi i resztą podzespołów. Jedyne co znalazł mechanik to za wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym, waha się ono od 520 do 600 mbar. Posprawdzał czy nie ma lewego powietrza pozatykał wejścia w kolektorze ale nie się nie zmieniało. Proszę o pomoc co dalej robić bo płakać się już chce....
  • Moderator Samochody
    Usterka mechaniczna. Ustawienie rozrządu, luzy zaworowe albo już nawet wypalone zawory.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Problem dalej nierozwiązany.

    Jedyny problem z odczytem z map sesnora, na biegu jałowym pokazuje 350mbar czyli za mało. Co dalej sprawdzać??

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Jakie za mało? 350mBar jest własnie w normie.
  • Poziom 6  
    Planet podaje 400-420 i tym się sugerowałem. Usterkę mechaniczną wykluczam ponieważ został wstawiony nowy silnik, a objawy pozostały identyczne jak na starym. Cewka podmieniona, żadnej różnicy, przepustnica tak samo. Pozostał jeszcze ecu, pytanie tylko czy on może tak mieszać?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Dzisiaj rozebrałem rozrząd i w nowym silniku koła od rozrządu zamienione są miejscami względem starego silnika. Po zamianie koł (ssący - A, wydech - E) i odpaleniu auta, samochód chodzi dość opornie, map podskoczył na 520mbar, czasy wtrysków się wydłużyły oraz spadł kąt zapłonu. Zdziwiło mnie to że koła były odwrotnie - przyjrzałem im się i delikatnie się różnią, klin jest delikatnie przesunięty. Servicebox podaje że na ssacym powinno być koło A, a na wydechu koło E - po takim ustawieniu samochód chodzi jeszcze gorzej...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    No właśnie nie wiem jak dopasować oznaczenia z wałków z tym co podaje service box. Mógłbyś sprawdzić jakie tam powinny być wałki?
  • Poziom 6  
    Juz doszedłem co i jak. Wałków nie da rady zamienić ponieważ głowica jest tak zrobiona że odwocenie wałków nie jest możliwe. Nie zmienia to jednak faktu że mogą to nie być wałki od tego modelu i tu nadal pozostaje pytanie z poprzedniego postu.
  • Poziom 6  
    Z głowica wszystko jest w porządku. Okazuje się ze samochód zaczyna wariowac pod dużym obciążeniem. Po włączeniu świateł ogrzewania i klimy, napięcie w instalacji spada do 13,7 v i z samochodem zaczynają się dziać cyrki. Czas wtryskow wydłuża się do prawie 7ms, czasy ładowania cewek rosną do 20ms i samochód bardzo opornie reaguje na gaz i dusi się. Co może być tego przyczyną? Regulator napięcia?