Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Za małe ciśnienie oleju hydraulicznego Liebherr LTM1035

kuba33683 10 Sie 2015 20:21 2430 10
  • #1 10 Sie 2015 20:21
    kuba33683
    Poziom 5  

    Witam, jak w temacie mam problem z ciśnieniem oleju hydraulicznego w dźwigu, dźwig nie ma nawet siły podnieść wysięgnika bez dodania gazu. Po zmierzeniu ciśnienia na zaworze jest około 100 bar chyba za małe. Posiadam cały schemat liebherra lecz nie wiem o co chodzi. Prosiłbym o pomoc w wytłumaczeniu gdzie ustawić ciśnienie. Do tematu załączam zdjęcia schematu. Pozdrawiam

    0 10
  • #2 10 Sie 2015 21:15
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Cytat:
    Prosiłbym o pomoc w wytłumaczeniu gdzie ustawić ciśnienie.


    Dźwigi, to urządzenia podlegające UDT i wszelkie prace, mogą być wykonywane tylko przez uprawnionych konserwatorów.

    Chyba, że Ty nim jesteś?

    Moderowany przez robokop:

    A to jest forum prawnicze? Czy techniczne? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    -3
  • #3 10 Sie 2015 21:39
    kuba33683
    Poziom 5  

    Jestem mechanikiem, konserwatorem tego dźwigu , lecz pierwszy raz mam problem z czymś takim.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Jestem mechanikiem, konserwatorem tego dźwigu , lecz pierwszy raz mam problem z czymś takim.

    Dodano po 12 [sekundy]:

    Jestem mechanikiem, konserwatorem tego dźwigu , lecz pierwszy raz mam problem z czymś takim.

    0
  • #4 10 Sie 2015 23:00
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Cytat:
    dźwig nie ma nawet siły podnieść wysięgnika bez dodania gazu.


    Cytat:
    Po zmierzeniu ciśnienia na zaworze jest około 100 bar chyba za małe


    Cytat:
    Jestem mechanikiem, konserwatorem tego dźwigu


    Jakie ciśnienie powinno być wg dokumentacji?

    Pompa w tej chwili nie może go osiągnąć, bez podniesienia obrotów - zwiększenia wydatku.
    Znajdź przyczynę obniżenia ciśnienia ( zmniejszenia wydatku ) pompy

    Schematy, które dołączyłeś są nieczytelne.

    0
  • #5 11 Sie 2015 05:43
    raudek
    Poziom 17  

    Witam.
    Kiedy były zmieniane filtry układu hydraulicznego (może być też na ssaniu). Ciśnienie osiąga wartość 100 bar na każdej funkcji? Czy ciśnienie pilota ( sterowania ) jest zgodne z dokumentacją?
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 11 Sie 2015 07:50
    kuba33683
    Poziom 5  

    Ciśnienie ma taką samą wartość na każdej funkcji, według schematu jest ono zbyt niskie. Olej był zmieniany około 2 miesiące temu , gdyż była remontowany skrzynia biegów więc pompa była wyjęte a olej spuszczony i wlany nowy.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Wysyłam jeszcze raz zdjęcia tego schematu tym razem o lepszej jakości .
    Pozdrawiam

    0
  • #8 11 Sie 2015 18:05
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Jeśli nie ma problemów ze ssaniem oleju ( sprawdzić smok w zbiorniku ), to zawór przelewowy ( poz 9 na schemacie ) do sprawdzenia. Mógł się też rozszczelnić rurociąg tłoczny ( od pompy do zaworów ) - jeśli pompa jest zabudowana w zbiorniku.
    Rozumiem, że jak podnosisz obroty silnika to ciśnienie się podnosi i dźwig zaczyna pracować prawidłowo, czy ciśnienie osiąga wtedy wartość podaną na schemacie przy zaworze 9 ( jest nieczytelna - chyba 275 bar )?

    0
  • #9 11 Sie 2015 19:06
    rusin12
    Poziom 9  

    Jeśli ja dobrze rozumiem ten schemat to pompa w skrzyni biegów podaje olej na 3 pompy hydrauliczne znajdujące się powyżej obrotnicy. Ciśnienie max. podawania oleju jest ustawione na 22 bary właśnie przez zawór 9. Więc po pierwsze sprawdź czy masz tam 22 bary. Jeżeli tak to idziemy dalej. Ciśnienie podnoszenia całego żurawia (jeden siłownik oznaczony jako wippwerk)jest ustawione na 260 bar i tyle powinno wynosić na złączu pomiarowym M1 podczas przeciążania owego siłownika. Zawór 10 łączy wydatek z pompy P1 i P2. Pompa P3 odpowiada za obrót, tylko nie widzę jakie powinno być ciśnienie max. Ale myślę, że ok 200 bar. Pompa P2 to wciągnik. Zmierz ciśnienie w tych miejscach i wtedy będziemy myśleć dalej. Napisz co było robione dokładnie i czy hydraulika przestała działać nagle, czy są jakieś szumy słyszalne. Jeżeli nie osiągniesz na żadnej z tych funkcji ciśnień to obstawiam problem na zasilaniu od głównej pompy. A i zmierz jeszcze ciśnienie sterowania, które powinno wynosić 20-25 Bar. napisz w których miejscach wpinałeś się robiąc pomiary. Daj zdjęcia tych 3 pomp znajdujących się na górze.

    1
  • #10 11 Sie 2015 20:48
    kuba33683
    Poziom 5  

    Ok jutro pomierzę te ciśnienia, a propo szumienia to coś szumi, lecz w rozdzielaczu, ale nawet gdy główna pompa hydrauliczna (ta przy skrzyni) jest wyłączona.

    1
  • #11 13 Sie 2015 09:25
    kuba33683
    Poziom 5  

    pomierzyłem ciśnienia, były za małe, lecz dałem sobię radę i poustawiałem. Dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam

    0