Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Access2013] - Automatyczne obliczanie przychodów i rozchodów.

Access_Poczatkujacy 10 Sie 2015 21:53 522 1
  • #1 10 Sie 2015 21:53
    Access_Poczatkujacy
    Poziom 1  

    Witam,
    Jestem całkowicie zielony jeżeli chodzi o Access i tworzenie bazy danych.
    W ramach nauki stworzyłem sobie kilka tabel odnośnie rejestrowania przychodów i rozchodów w firmie x
    Wiem że w Accessie można wiele funkcji zautomatyzować tak, aby baza danych robiła niektóre rzeczy automatycznie.
    Chciałbym się tego nauczyć a dokładnie jak zrobić coś takiego:
    - w moim pliku mam 2 tabele WYCHODZACE I PRZYCHODZACE w których rejestruję wszystkie transakcje (Wychodzące to sprzedaż a przychodzące to kupno) innymi słowy Przychody i Wychody.
    1. Chcę aby Access automatycznie rejestrował po przez Eventy jak After update w tabeli KASA wszystkie transakcje w których została użyta fizyczna gotówka z kasy a nie przelewy.
    To udało mi się osiągnąć metodą prób i błędów After insert działa i kopiuje transakcje które mają słowo KASA w kolumnie gotowka w tabelach WYCHODZACE I PRZYCHODZACE.
    W tabeli Stan_got mam zapisany stan żywej gotówki jaką mam przy sobie na dany miesiąc.
    2. Chcę aby Access automatycznie w tabeli TRANSAKCJE dokonywał obliczeń pomniejszając lub powiększając kwotę dostępną w gotówce zgodnie z transakcjami w danym miesiącu w tabeli KASA.
    Jak stworzyć taki event oraz czy można jakoś inaczej osiągnąć taki sam efekt nie używając kreatora eventów?
    Dziękuję za wszelką pomoc,
    Pozdrawiam,

    0 1
  • #2 10 Sie 2015 22:18
    Rezystoreczek
    Poziom 20  

    Podpowiem :D

    Kod: sql
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    podobnego wklej do eventu :!:

    0