Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FAAC 741 nia da się zablokować

dibal 10 Sie 2015 22:06 864 3
  • #1 10 Sie 2015 22:06
    dibal
    Poziom 10  

    Mam następujący problem: brama po odblokowaniu dział poprawnie (można ręcznie otworzyć i zamknąć). Po zablokowaniu i ręcznym "zaskoczeniu przekładni" przy sterowaniu dział poprawnie ale po otwarciu można ją zamknąć ręcznie, a po zamknięciu nie da się otworzyć trzyma przekładnia. Dodatkowa bram jest trochę "z górki" więc po otwarciu przymyka się.

    0 3
  • #2 11 Sie 2015 19:11
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Raczej usterka przekładni albo samego mechanizmu blokującego W normalnym stanie po zasprzęgleniu nie powinieneś dać rady ruszyć bramy w żadną stronę (przekładnia ślimakowa ma na tyle mały skok, że nie ma prawa dać się obrócić wirnika silnika od strony zębatki napędowej bramy).
    Może być zjechany ślimak napędowy na osi silnika lub zębatka odbiorcza (brać już tylko samymi czubkami zwojów i różnych położeniach i kierunkach wirowania różnie zazębiać), ale powinno być słyszalne terkotanie przy przepuszczaniu, może też być zjechane rozsprzęglanie - zdaje się zrobione na zasadzie rozpychania kulek przez bolec - i uszkodzone działać jak torpedo w rowerze - jeśli bramę napędza silnik - kulki się rozchodzą i jest ok, jeśli napęd idzie od strony zębatki bramowej - wytarte bolec albo gniazda kulek nie stawiają oporu, kulki schodzą się i sprzęgło przepuszcza
    Tak czy inaczej czeka cię rozłożenie do rosołu przekładni i przyjrzenie się tematowi.

    1
  • #3 12 Sie 2015 20:07
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Pierwsze pytanie: jak masz ustawiony magnes krańcowy od zamykania, czy brama nie uderza w słupek/chwytak na końcu ruchu zamykającego? W skrajnych przypadkach może dojść do zablokowania mechanizmu z jednoczesnym wyłączeniem przez krańcówkę. Przybliż magnes od strony "ogona " bramy w kierunku jej środka o 1-2 cm i sprawdź efekt.

    0
  • #4 13 Sie 2015 11:24
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Witam.
    Faac w pewnym momencie "zapomniał" (ze względów oszczędnościowych) o montowaniu łożysk w przekładni.. Chodzi o łożysko dolne które widać po demontażu wirnika.
    Fakt miał miejsce na pewno w modelu 740 (nie wiem czy w 741 też, ale jest to wielce prawdopodobne). Można nabyć w FAAC erzace łożysk z tworzywa lub wstawić normalne.

    0