Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania P 94 skrzynia Allison MD 3060 - przerzuca biegi tylko do 3

Greg021276 12 Aug 2015 19:11 5151 13
  • #1
    Greg021276
    Level 2  
    Skrzynia przerzuca biegi do 3, zapala się kontrolka SLD i dalej nie idzie nawet wsteczny. Po wyłączeniu stacyjki czasami idzie normalnie a po zwolnieniu poniżej 30 km. znów zatrzymuje się na 3.
    Co może być przyczyną.
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Bardzo ciekawy temat. Domyślam się, że wspomniana Scania to śmieciarka albo inna zabudowa komunalna. Problem polega na tym, że skrzyni Allison nie idzie zdiagnozować VCI. Z tego co pamiętam to jest tam osobne złącze diagnostyczne dla skrzyni i potrzebny jest jakiś inny fejs do tego.
  • #4
    Greg021276
    Level 2  
    Dzięki za instrukcje. Rzeczywiście Scania pracuje w komunalce. Po południu spróbuję z kodami. Mam nadzieję że coś znajdę. Dam znać
  • #5
    misiek???
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Sorki , że podpinam się pod temat, ale też mam problem z elektryką w takim aucie tylko , że jakiś "magik poorał przewody elektryczne od komputera do skrzyni biegów".
    Kolesie w serwisie Scanii odsyłają do Allisona bo nie mają żadnej dokumentacji.
    Skrzynia wg.Scani to GA750 a z modułu sterującego Allison MD3060,danych z tabliczki ze skrzyni nie mam bo "odeszła w niepamięć".
    W Allisonie chcą nr. z tabliczki.
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #6
    miszagrom
    Level 21  
    Generalnie ta dokumentacja wystarcza, można zdiagnozować manualnie wyświetlając błędy. Co do schematu elektryki to raczej na piechotę. Póki co nie znalazłem takowego. Zrób diagnozę i wstaw numery błędów zobaczymy co się dzieje. Może jest uszkodzona mechanicznie koniec tarcz, rozsypany kosz, nieszczelny któryś siłownik, zapchane filtry, za mało oleju. Wstawisz błędy to może coś wymyślimy.
  • #8
    misiek???
    Level 10  
    Dzięki Szaman108.
    Popatrzę sobie z tym schematem, tylko czy ten "twój" moduł nie ma trzech kostek? Bo w "moim" są dwie.
  • #10
    misiek???
    Level 10  
    Cześć .
    Jest mały problem, mam roz...... połączenie między modułem z skrzynią , wiszą tylko resztki kabli.
    Czy po nr.VIN dojdziesz do schematu?
    Bo nasi "naprawiacze " "program usterka" jak widzą tabliczkę to TRZEBA JĄ ZERWAĆ są tylko nity
    Sorki za problem.
  • #11
    szaman108
    Level 31  
    Numer vin powinieneś podać w pierwszym poście!
  • #12
    LadSanTruckBrd
    Level 2  
    Witam,
    mam pytanie, czy ktoś może skutecznie pomóc (oczywiście nie za darmo) w temacie skrzyni Allison (automat) MD3060? Może ktoś ma też jakieś namiary na kogoś kto ma wiedzę, albo program do Allison z wtyczką okrągłą 4 pinową?
    Skrzynia pracuje w aucie Renault Premium 320 DCI rok prod. 2002.
    Jeździło u nas rok czasu i zaczęły się problemy ze skrzynią tzn. najpierw zrzucał biegi z 4 na 3 kiedy powinien wejść już na 5-ty bieg, obecnie auto wyświetla pozycje N i nie można wbić R albo D.
    Błędy, jakie odczytałem to:
    d1 4521, d2 6927, d3 6928, d4 2312, d5 4627
    Filtry 2szt. wymienione na nowe, trzeci filtr serwisowy sprawdzony ok.

    Z góry wielkie dzięki za pomoc i wsparcie
  • #13
    Aluboy
    Level 15  
    45 21 Obwód otwarty na uziemieniu lub brak napięcia w obwodzie F
    zaworu elektromagnetycznego.
    69 27 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej
    69 28 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej
    23 12 Usterka wybieraka trybu pracy.
    4627 Za duża wartość natężenia na zaworze elektromagnetycznym A.

    Czy któryś błąd jest aktywny. (świeci kontrolka "mode" na selektorze. o ile ją masz).
    Sprawdzony filtr serwisowy, czyli zdejmowałeś dolną pokrywę wraz z elektrozaworami?! Mierzyłeś cewki?

    Masz tu cenny kawał wiedzy. Sprawdził bym zasilanie ECU. Jak jest prawidłowe to wiązkę ECU-skrzynia biegów. Cewki w skrzyni.
  • #14
    piotrbozenski
    Level 1  
    Aluboy wrote:
    45 21 Obwód otwarty na uziemieniu lub brak napięcia w obwodzie F
    zaworu elektromagnetycznego.
    69 27 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej
    69 28 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej
    23 12 Usterka wybieraka trybu pracy.
    4627 Za duża wartość natężenia na zaworze elektromagnetycznym A.

    Czy któryś błąd jest aktywny. (świeci kontrolka "mode" na selektorze. o ile ją masz).
    Sprawdzony filtr serwisowy, czyli zdejmowałeś dolną pokrywę wraz z elektrozaworami?! Mierzyłeś cewki?

    Masz tu cenny kawał wiedzy. Sprawdził bym zasilanie ECU. Jak jest prawidłowe to wiązkę ECU-skrzynia biegów. Cewki w skrzyni.