Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju

dawido000 14 Sie 2015 19:34 6144 51
  • #32
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Raczej nie ogarniesz tego sam.


    Ogarnę, ogarnę...
  • #33
    sebap
    Poziom 41  
    Skoro tak twierdzisz to pozostaje życzyć powodzenia. Może to jednak nie wtryskiwacze?
  • #34
    dawido000
    Poziom 10  
    Dziś odpaliłem z rana samochód i silnik bardzo ładnie zapracował. Wygląda na to, że to była wina właśnie tego wtryskiwacza. Coś mogę z tym zrobić bez odwiedzania warsztatu? Jak zidentyfikować który to wtryskiwacz?
    I przy okazji, czy za pomocą komputera mogę sprawdzać rezystancję wtryskiwaczy. Z tego co wyczytałem dla Omegi musi być rezystancja 1,1 -1,3 Ohma

    Wrzucam też aktualną mapkę mojej instalacji LPG :)
    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • #35
    sebap
    Poziom 41  
    Nie z pomocą komputera tylko prostego miernika przy wtyku wtryskiwacza.
  • #36
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Nie z pomocą komputera tylko prostego miernika przy wtyku wtryskiwacza.


    Mam nowy trop. Zakupiłem kabelek do samochodu. Pokazuje mi błąd P0302 (wypadanie zapłonu na drugim cylindrze) ale kontrolka żadna się nie pali. Czy możliwe, że to wina wtryskiwacza? Z tego co czytałem może być to wina również cewki lub kabli. Czy dam radę np sam zamienić cewkę nr 2 z cewką nr 3 żeby sprawdzić czy błąd się przeniesie na drugi cylinder? Czy to raczej trudne jest...cz

    P.S. Podejrzewam, że to jest przyczyna szarpania przy odpalaniu...
  • #37
    sebap
    Poziom 41  
    Nie dasz rady zamienić cewki numer 2 z cewką numer 3. Nikt nie da rady zmienić bo tam są kable zapłonowe a nie pojedyncze cewki na każdy cylinder. Zajął bym się wtryskiwaczem ale LPG na 2 cylindrze choć kable też możesz profilaktycznie zmienić jeśli dawno nie były zmieniane (nie polecam Bosha za to Beru jak najbardziej).
    Dlaczego źle odpala to już chyba ustaliliśmy? Wtryskiwacz LPG puszcza gaz, który musi się wypalić przy odpalaniu i wtedy szarpie bo pali na dwóch paliwach. Zgadza się?
  • #38
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Zajął bym się wtryskiwaczem ale LPG na 2 cylindrze


    To może wymienię wtryskiwacz nr 2 z nr 3 i zobaczymy jaki będzie kod błędu. Mogę tak zrobić?
  • #40
    dawido000
    Poziom 10  
    Hmm. Zdjąłem przewody od wtryskiwaczy. Odkręciłem 4 śruby i zdjąłem blaszkę trzymającą moje medy. Zauważyłem, że strasznie mocno siedzą i nie mogłem ich wyciągnąć. Jakaś rada?
  • #41
    sebap
    Poziom 41  
    Pewnie siedzą mocno w oringach ale na 100% pewien nie jestem.
  • #42
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Pewnie siedzą mocno w oringach ale na 100% pewien nie jestem.


    To co? Na siłę?
  • #44
    dawido000
    Poziom 10  
    Trochę długo mnie nie było, ale tak...

    Zamieniłem miejscami wtryskiwacze 2 z 3. Okazało się że po przejechaniu 700 km zapalił mi się znów check engine - tym razem wypadanie zapłonu było na cylindrze nr 3 a nie 2. Czyli wnioskuję, że wtryskiwacz jest do bani i trzeba wymienić. Jak samochód stoi na wolnych obrotach to czuć na kierownicy takie drgania, których wcześniej nie było. Denerwuje mnie to. Pewnie sprawy są powiązane. Jakieś propozycje co dalej...? Może wtryskiwacz jest dobry tylko trzeba instalację wyregulować, przecież medy czarne 100 tys mają wytrzymać, a moje dopiero 60 tys mają. Chyba podjadę do tego gazownika... Znacie kogoś w Warszawie dobrego ?
  • #45
    sebap
    Poziom 41  
    Poczytaj o MED-ach. Wcale nie jest tak różowo.
  • #46
    dawido000
    Poziom 10  
    Byłem dzisiaj u gazownika i bardzo się zasmuciłem. Panowie od razu z grubej rury powiedzieli, że jeżeli wtryskiwacz jest winien wypadania zapłonu na cylindrze nr 3, to trzeba wymienić wszystkie wtryskiwacze na raz, ponieważ jak wymienię jeden to nie da się wyregulować instalacji. Stwierdzili, że mapowanie dotyczy wszystkich wtryskiwaczy na raz i nie da się wyregulować tego jednego. Zaproponowali nowe medy niebieskie dla mojej instalacji. Za medy + robota + mapowanie 1000zł. Co o tym myślicie? Zaznaczam, że sygnał o wypadaniu zapłonu mam raz na 600km. Tak to samochód chodzi normalnie.
  • #47
    sebap
    Poziom 41  
    Albo niech wymieniają jedną sztukę albo niech zamontują inne. Polecał bym Barracudy. O wiele taniej wyjdzie o ile obsługuje je sterownik. Zależy co jest do wyboru w sterowniku.
  • #48
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Albo niech wymieniają jedną sztukę albo niech zamontują inne. Polecał bym Barracudy. O wiele taniej wyjdzie o ile obsługuje je sterownik. Zależy co jest do wyboru w sterowniku.


    To w końcu można wymienić jedną sztukę? Jak sprawdzić w sterowniku, czy obsługiwane są baraccudy?
  • #49
    sebap
    Poziom 41  
    Pewnie, że można wymienić jedną sztukę. Jak sprawdzić? Trzeba połączyć się ze sterownikiem interfejsem diagnostycznym i kliknąć w pole wyboru wtryskiwaczy i tam będzie wybór.
  • #50
    dawido000
    Poziom 10  
    sebap napisał:
    Pewnie, że można wymienić jedną sztukę.


    Ale to w takim razie co z mapowaniem... Przecież ten nowszy będzie trochę inaczej działał niż pozostałe stare. Da się to potem ustawić?
  • #51
    sebap
    Poziom 41  
    Sądzę, że nic się nie stanie. Przecież to sterownik otwiera i zamyka wtryskiwacz więc co by się miało zmienić w pracy na gazie? Ewentualnie ten jeden nowy nie będzie głośno klepał.
  • #52
    dawido000
    Poziom 10  
    Byłem dziś u gazownika i wymieniłem jeden wtryskiwacz na używany. Zobaczymy ile pojeżdżę (narazie działa).
    Chcę spóbować przeczyścić wszystkie wtryskiwacze, ale to rozpocznę nowy wątek.