Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju

dawido000 13 Aug 2015 10:59 6987 51
  • #1
    dawido000
    Level 10  
    Jestem amatorem, jeżeli chodzi o serwis pojazdów. Ale lubię czasem zajrzeć pod maskę i spróbować coś rozgryźć.

    Mam takie problemy:
    1. Świeci mi się kontrolka, że żarówka przepalona mimo że wszystkie są sprawne. Stało się to po wkręceniu nowej żarówki H7.

    2. Listwa wtryskowa (od gazu) silnie drga. Czy to jest normalne? Załączam film.

    3. Na załączonym filmie (w drugiej połowie) pokazałem miejsca pochlapane przez olej. Czy to jakiś wyciek/uszkodzona uszczelka?

    4. Samochód mi się dusi przy odpalaniu. Ale jak już uda mu się przegryźć przez te zadyszki to zaczyna pracować równo. Czego może być to wina?



  • Helpful post
    #2
    tzok
    Moderator of Cars
    1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki.

    2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować.

    3) Zapewne tak, na zdjęciu to ciężko stwierdzić.

    4) Instalacji LPG. Albo rozkalibrowana albo popuszcza gaz na postoju.

    Pracuje Ci ten silnik jak stary diesel... albo nie ma ciśnienia oleju albo popychacze zaworów są do wymiany. Chyba, że to wtryski LPG Ci tak klepią - pracował na benzynie czy na LPG?
  • Helpful post
    #3
    sebap
    Level 41  
    Ile przejechane po montażu instalacji LPG? To klepanie i trudności w odpaleniu to na 99% wina wtryskiwaczy gazowych. Jaka firma tych wtryskiwaczy?
  • #4
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Ile przejechane po montażu instalacji LPG? To klepanie i trudności w odpaleniu to na 99% wina wtryskiwaczy gazowych. Jaka firma tych wtryskiwaczy?


    Gaz jest Landi Renzo, od nowości jest zamontowany. Przejechane ma 89 tys.
    W książce mam, że wszystkie wtryskiwacze były wymieniane przy 48 tys w serwisie skody. Nie wiem jak sprawdzić jaka to firma..
    Wcześniej nie było takich problemów. Sugerujesz, że są uszkodzone?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Quote:
    2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować.


    Heh, a to coś przeszkadza?

    Quote:
    3) Zapewne tak, na zdjęciu to ciężko stwierdzić.


    Oleju mi nie pije, więc podpytam jak będę w warsztacie.. może jakaś uszczelka.

    Quote:
    4) Instalacji LPG. Albo rozkalibrowana albo popuszcza gaz na postoju.


    A jak to sprawdzić?

    Quote:
    Pracuje Ci ten silnik jak stary diesel... albo nie ma ciśnienia oleju albo popychacze zaworów są do wymiany. Chyba, że to wtryski LPG Ci tak klepią - pracował na benzynie czy na LPG?


    Tu akurat pracował już na gazie, więc to wtryskiwacze tak pracują :)
  • Helpful post
    #5
    sebap
    Level 41  
    Wtryskiwacze wymieniane przy 48kkm? To coś nie halo albo jakieś używki wpakowali. Po filmiku podejrzewałem, że to LR ale z drugiej strony myślę jak tak drogie wtryskiwacze mogą tak klepać? Solidne czyszczenie się tym Med-om należy. Sprawdź też czy reduktor nie popuszcza gazu podciśnieniem.
  • Helpful post
    #6
    tzok
    Moderator of Cars
    dawido000 wrote:
    Heh, a to coś przeszkadza?
    Tak, im dłuższe wężyki tym trudniej wyregulować i tym wolniejsza reakcja na gaz.

    dawido000 wrote:
    A jak to sprawdzić?
    Zakręcić gaz na butli i pojeździć 100-200km na benzynie, jeśli objawy ustąpią to można szukać dalej.
  • #7
    dawido000
    Level 10  
    tzok wrote:
    dawido000 wrote:
    Heh, a to coś przeszkadza?
    Tak, im dłuższe wężyki tym trudniej wyregulować i tym wolniejsza reakcja na gaz.

    dawido000 wrote:
    A jak to sprawdzić?
    Zakręcić gaz na butli i pojeździć 100-200km na benzynie, jeśli objawy ustąpią to można szukać dalej.


    Na razie wymieniłem filtr fazy lotnej i samochód bez szarpania odpalił. Ale dokładnie sprawdzę rano jak postoi przez noc. Jeżeli będzie szarpał to postaram się zakręcić gaz i pojeździć na benzynie tak jak proponujesz. A czy jesteś w stanie powiedzieć mi gdzie na zbiorniku się zakręca ten gaz? Znalazłem dwie śruby na wierzchu zbiornika, które trzymają wieko. Rozumiem, że to tam. Zgadza się?

    Dodano po 5 [minuty]:

    sebap wrote:
    Wtryskiwacze wymieniane przy 48kkm? To coś nie halo albo jakieś używki wpakowali. Po filmiku podejrzewałem, że to LR ale z drugiej strony myślę jak tak drogie wtryskiwacze mogą tak klepać? Solidne czyszczenie się tym Med-om należy. Sprawdź też czy reduktor nie popuszcza gazu podciśnieniem.


    Poniżej dokładne zdjęcie moich wtryskiwaczy może dasz radę poznać jakie to są... [/tr]Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Na zdjęciu zaznaczyłem elementy które znalazłem po zdjęciu wieka zbiornika. Czy dobrze zidentyfikowałem zawór? Czy coś poważnego może się stać gdy go zakręcę?

    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • Helpful post
    #8
    sebap
    Level 41  
    To na moje oko wtryskiwacze MED. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
    Zawór opisałeś dobrze. Właśnie tam musisz zakręcić. Te 2 przewody są pewnie od czujnika poziomu gazu. Ta czarna kostka to cewka elektrozaworu. Jeśli słyszysz charakterystyczne "pyk" przy przełączeniu na gaz to właśnie on to robi czy elektromagnes pociąga trzpień i gaz wydostaje się z butli do rurki i dalej do reduktora, przed którym powinien być jeszcze jeden elektrozawór wraz z filtrem fazy ciekłej.
  • Helpful post
    #9
    tzok
    Moderator of Cars
    1. Zawór butli.
    2. Cewka elektrozaworu, drugi masz przy reduktorze.
    3. Przewód do "wlewu" LPG.
    4. Przewód czujnika rezerwy/poziomu LPG.

    O położeniu zaworu powinien Cię poinformować instalator, ważne jest aby wiedzieć gdzie się on znajduje, aby móc zakręcić wypływ gazy w razie rozszczelnienia instalacji (np. w wyniku kolizji przy równoczesnej awarii elektrozaworu).
  • #10
    dawido000
    Level 10  
    tzok wrote:
    1. Zawór butli.
    2. Cewka elektrozaworu, drugi masz przy reduktorze.
    3. Przewód do "wlewu" LPG.
    4. Przewód czujnika rezerwy/poziomu LPG..


    Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Idę dalej i następnym przystankiem mojej instalacji jest reduktor/parownik. Załączam schemat, który będę aktualizował na bieżąco (na pewno przyda się innym forumowiczom). Przy parowniku również potrzebowałbym objaśnień. Bardzo proszę o komentarz.

    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • #11
    sebap
    Level 41  
    Wszystko rozpisałeś prawidłowo. Numer 10 to króciec podciśnienia. Powinien być na nim wężyk.
  • #12
    dawido000
    Level 10  
    tzok wrote:
    4) Instalacji LPG. Albo rozkalibrowana albo popuszcza gaz na postoju.


    Po wymianie filtra gazu lotnego. Dziś rano ponownie przy odpalaniu silnik się przyduszał, następnie bez dodawania gazu wskoczył na wyższe obroty. A po kilku sekundach uregulował się i było ok. Rzeczywiście wszystko wskazuje na popuszczanie gazu (stąd zwiększone przez chwilę obroty, bo nagromadzony gaz się wypala i dostaje się do cylindrów wraz z benzyną). Tak to wygląda?
  • #13
    sebap
    Level 41  
    Raczej tak. Właśnie puszcza podciśnieniem. Jak sprawdzić? Drugi koniec wężyka, który wychodzi z króćca podciśnienia reduktora i włóż do jakiegoś naczynia z wodą. Obserwuj przez jakiś czas czy nie puści bańki. Jeśli tak to reduktor do regeneracji.
  • #14
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Raczej tak. Właśnie puszcza podciśnieniem. Jak sprawdzić? Drugi koniec wężyka, który wychodzi z króćca podciśnienia reduktora i włóż do jakiegoś naczynia z wodą. Obserwuj przez jakiś czas czy nie puści bańki. Jeśli tak to reduktor do regeneracji.


    Ale to tamtędy gaz ucieka przez króciec podciśnienia? Myślałem, że przez ten wężyk co idzie do filtra fazy lotnej...

    Mam jeszcze pytanie. Poniżej złącze do komputera instalacji gazowej. Jaki kabel i oprogramowanie najlepiej dobrać (do Landi Renzo)?

    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • #15
    sebap
    Level 41  
    Do FFL tak czy siak idzie gaz. Jaki był by sens, że nie szedł? Tam ma właśnie nie uciekać. Sprawdź to z wodą. Kabel to musisz szukać gdzieś na aukcjach. Oprogramowanie do centrali LPG w większości producent udostępnia za darmo, tak że google i do przodu.
  • #16
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Do FFL tak czy siak idzie gaz. Jaki był by sens, że nie szedł? Tam ma właśnie nie uciekać. Sprawdź to z wodą.


    Poniżej zdjęcie połączenia przewodu od podciśnienia z kolektorem ssącym. Rozumiem, że stąd muszę go wypiąć i włożyć do wody.

    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • #18
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Zgadza się.


    Ten wężyk ciężko zdjąć. Jak zdejmuję zacisk i zaczynam na boki ruszać tym wężykiem to cały ten plastikowy kolektor chodzi. Ten króciec wygląda jakby miał zaraz być wyrwany. Boję się że zaraz pęknie ten plastik czy coś. Może to jakoś rozgrzać?
  • #19
    sebap
    Level 41  
    Jeśli jest troszkę dłuższy to możesz go rozciąć na króćcu przy kolektorze a przy zakładania odciąć rozciętą część i nasunąć. Ale powinien zejść. Może ruchami lekko okrężnymi prawo lewo?
  • #20
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Jeśli jest troszkę dłuższy to możesz go rozciąć na króćcu przy kolektorze a przy zakładania odciąć rozciętą część i nasunąć. Ale powinien zejść. Może ruchami lekko okrężnymi prawo lewo?


    Udało się przy pomocy płaskiego śrubokręta. Jak na razie nic nie bąbelkuje. Ale zostawię na kilka godzin zobaczymy, może przewód musi się wypełnić.

    Skoda Octavia II - Drżenie listwy wtryskowej/wyciek oleju
  • #21
    sebap
    Level 41  
    Gaz na butli oczywiście był wcześniej odkręcony? Jest w reduktorze?
  • #22
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Gaz na butli oczywiście był wcześniej odkręcony? Jest w reduktorze?


    Wszystko jest odkręcone. Przyjechałem zgasiłem i zdjąłem wężyk. Chyba, że mam odpalić samochód...
  • #23
    sebap
    Level 41  
    Nie odpalaj. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w E39 po zdjęciu wężyka z kolektora są dużo wyższe obroty a po przegazowaniu dusi się.
  • #24
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Nie odpalaj. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w E39 po zdjęciu wężyka z kolektora są dużo wyższe obroty a po przegazowaniu dusi się.


    No u mnie tak jest rano jak odpalam (przy założonym wężyku), ale szybko się normuje. A żeby sprawdzić jak samochód pracuje przy zdjętym wężyku to muszę odpalić.

    Ok. Nic z tego nic nie leci tego gazu do kolektora. Musi być inna przyczyna.
  • #25
    sebap
    Level 41  
    Ale ty obserwowałeś to naczynie, w który była końcówka wężyka czy jak?
  • #26
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Ale ty obserwowałeś to naczynie, w który była końcówka wężyka czy jak?


    No tak przychodziłem co kilkadziesiąt minut i tak się patrzyłem po 6-8 minut :). I w tym czasie nic się nie działo. Wymieniłem filtr powietrza i zobaczę rano czy coś się poprawi, w co wątpię. W następnej kolejności wymienię świece. Zamawiam kabel do instalacji gazowej, więc niebawem podłączę też komputer i się poduczę co nieco.
  • #27
    sebap
    Level 41  
    Teraz trzeba wykluczyć wtryskiwacze bo tylko one zostały z instalacji LPG. Jak już nigdzie nie pojedziesz wieczorem to zakręć gaz na butli, wypal go do końca z reduktora, rurek i zobaczysz rano.
    Co do postu, który usunąłeś to na pewno lepszym wyborem od Hanek będą polskie Barracudy. Sterownika pewnie nie będzie trzeba przerabiać tylko ustawić inny typ wtryskiwaczy np. właśnie Hana lub Keihin.
  • #28
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Teraz trzeba wykluczyć wtryskiwacze bo tylko one zostały z instalacji LPG.


    A dlaczego miałaby być to wina wtryskiwaczy, jeżeli silnik się wyrównuje i pracuje potem równo?

    sebap wrote:
    Co do postu, który usunąłeś to na pewno lepszym wyborem od Hanek będą polskie Barracudy.


    Dam radę zrobić to sam? Kabel już zamówiony, więc będę mógł się podpiąć do instalacji laptopem.
  • #29
    sebap
    Level 41  
    Może któryś puszcza gaz na postoju. Nie wiem czy dasz radę. Może trzeba będzie rozwiercić i zmienić dysz no i wgrać mapę od nowa.
  • #30
    dawido000
    Level 10  
    sebap wrote:
    Może trzeba będzie rozwiercić i zmienić dysz no i wgrać mapę od nowa.


    A co to jest ta mapa. Zainstalowałem sobie oprogramowanie i widzę że jest tam taka tabela, więc wnioskuję, że o to chodzi. Co tam się ustawia?

    Dodano po 29 [minuty]:

    sebap wrote:
    Może któryś puszcza gaz na postoju.


    Instalacja zakręcona i oczyszczona z gazu w przewodach. Czekamy do rana. Da się te medy jakoś przeczyścić w razie czego?