Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przełączanie biegów wkrętarki Metabo Powermaxx 4,8V

mailstrony 13 Sie 2015 19:23 1218 6
  • #1 13 Sie 2015 19:23
    mailstrony
    Poziom 8  

    Posiadam wkrętarkę Metabo Powermaxx 4,8V
    Jest to mała wkrętarka do mniejszych prac, leżała jakieś 5lat (nie miałem do niej baterii)
    Po zakupie baterii wkrętarka działa ale przy przełączaniu z biegu 1 na 2 i odwrotnie (czerwony przełącznik wiercenie/wkręcanie)
    przełącznik zacina się nie idąc do końca, jakby przekładnia nie zazębiała się lub były uszkodzone ząbki.

    Moje pytanie brzmi następująco:
    Czy biegi powinno się przełączać na lekkich obrotach czy przy zupełnie zatrzymanym urządzeniu?
    obecnie robię to na zatrzymanym (jak w bosch)


    foto wkrętarki :
    Przełączanie biegów wkrętarki Metabo Powermaxx 4,8V

  • #2 13 Sie 2015 19:32
    Maxiset
    Poziom 19  

    mailstrony napisał:
    Czy biegi powinno się przełączać na lekkich obrotach czy przy zupełnie zatrzymanym urządzeniu?
    Ja przełączam biegi na zatrzymanych obrotach a mam tez wkrętarkę z firmy metabo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    mailstrony napisał:
    przełącznik zacina się nie idąc do końca, jakby przekładnia nie zazębiała się lub były uszkodzone ząbki.
    Może to być spowodowane przez brud kurz który się dostał do środka. Rozkręć i zobaczysz czy to kurz albo może się coś nadłamało i blokuje przełącznik biegów.

  • #3 13 Sie 2015 19:44
    mailstrony
    Poziom 8  

    Rozkręciłem , wszystko wygląda okej.
    Przekładnia jest metalowa, naokoło są plastikowe pierścienie z ząbkami, w których w środku obracają się kółeczka zębate, nic nie jest nadłamane w środku jest czysto , dałem jedynie odrobinę smaru przekładniowego.

  • #4 13 Sie 2015 19:55
    Maxiset
    Poziom 19  

    mailstrony napisał:
    nic nie jest nadłamane w środku jest czysto , dałem jedynie odrobinę smaru przekładniowego.
    Pomogło?

  • #5 14 Sie 2015 00:48
    mailstrony
    Poziom 8  

    Nie udało mi się dostać do wszystkich trybików a jedynie do tych przed przełącznikiem (zdejmując od strony silniczka)
    dalej reszta nie chce wyjść, wyjąłem dwa rzędy trybików są jeszcze 1 lub dwa za przełącznikiem.
    Dodatkowy smar nic nie pomógł ale też wydaje mi się nie zaszkodził.

    Dodano po 4 [godziny] 51 [minuty]:

    Czy jest sens próbować dostawać się do dalszej części przekładni ?
    Jeżeli tak, to w jaki sposób wyjąć resztę trybików?
    Zacznijmy może od tego czy biegi należy przełączać w stanie spoczynku czy w trakcie obrotu wrzeciona?
    W różnych modelach może być różnie pomimo tej samej firmy przecież

  • #6 18 Sie 2015 19:11
    mailstrony
    Poziom 8  

    Mogę prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu dotyczącego wkrętarki ?
    Proszę o serwisówkę do tego modelu.

  • #7 23 Sie 2015 12:26
    mailstrony
    Poziom 8  

    Proszę ponownie o udzielenie odpowiedzi.
    Nie chcę na darmo zostawiać sprzętu w serwisie kiedy przyczyna może leżeć w konstrukcji samej wkrętarki a co za tym idzie w odpowiednim sposobie przełączania.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME