Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1.3 MPI + LPG - Rozrusznik nie kręci na ciepłym silniku

14 Sie 2015 12:04 2193 17
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, mam następujący problem z moją Felką:

    Gdy silnik jest ciepły rozrusznik nie chce się w ogóle kręcić. Po przekręceniu kluczyka siada napięcie, światła gasną (jeśli są zapalone) i wyraźnie widać że prąd do rozrusznika leci ale elektromagnes nie potrafi załapać. Wymieniłem elektromagnes. Dalej to samo.(tłoczek, blaszka i sprężynki zostały stare)

    Miałem tez podejrzenie że silnik się przegrzewa i wymieniłem filtr powietrza (silnik mógł dostawać złą dawkę), ale wskaźnik w kabinie cały czas utrzymuje się na poziomie około 90 st. czyli tak jak powinno być.

    Gdy silnik jest zimny, wszystko normalnie działa od strzału. Po przejechaniu dosłownie kilometra, jak silnik się zagrzeje to znów nie chce odpalić.

    Moje podejrzenia:
    •Uszkodzony rozrusznik który nie chce "poddać się" ruchowi blaszki w elektromagnesie (bendix nie chce się przesunąć).
    •Któryś z elementów w elektromagnesie rozszerza się pod wpływem ciepła (tłoczek, sprzężyna albo blaszka)blokuje się w obudowie i nie pozwala na ruch.
    •Uszkodzenie jakiegoś czujnika temperatury który aktywuje się przy zbyt niskiej temperaturze; tyle że Felicia w MPI nie ma czujnika temperatury w kolektorze ssącym. Jest tylko w BMM.

    PS. Spróbuję za chwilę podłączyć bezpośrednio rozrusznik do akumulatora i wykluczę tym problem z jakimkolwiek czujnikiem, bo wszystkie będą pominięte.
  • Poziom 16  
    kolego wymiana tulejek na rozruszniku i przy okazji szczotek powinna wystarczyć. oczywiście przed założeniem nowych szczotek trzeba wyczyścić dokładnie wszystkie części oraz miejsce po którym chodzą szczotki
  • Poziom 40  
    Zgadza się. Po nagrzaniu rozrusznika "siada" na tulejkach i nie ma siły okręcić.
  • Poziom 9  
    Tyle że w tamtym rozruszniku są łożyska. Rozebrany rozrusznik wygląda tak: Skoda Felicia 1.3 MPI + LPG - Rozrusznik nie kręci na ciepłym silniku

    Chyba że myślimy o innych tulejkach.
  • Poziom 21  
    Musisz się zdecydować czy automat nie wybija (to słychać) czy wybija a rozrusznik nie kręci.
    Ale pewnie masz problem z masą i cewka nie ciagnie.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem masę, pociągnąłem niezależny kabel z aku na obudowe cewki i też nie łapała. Wydaje mi się że może być problem z tym że blaszka lub popychacz w cewce mogą być zabrudzone i nie chce się przesunąć, a co za tym idzie nie popycha bendixa i nie robi styku który uruchamia rozrusznik.
  • Poziom 21  
    Pytanie czy wymienił kolega elektromagnes na używany?
  • Poziom 21  
    Pisałeś że wymieni łeś elektromagnes, to jak może być zabrudzony? Czy to był uzywany elektromagnes?
  • Poziom 9  
    Wymieniłem samą cewkę. Teraz jest całkiem nowa.
    Tłoczek, sprężyny i blaszka została ze starej cewki.
  • Poziom 30  
    Objawy są typowe dla spadków napięcia na instalacji.Niekoniecznie masa,od strony plusa też może być licho i nagrzana cewka dostaje za mało prądu by wciągnąć rdzeń.Dziwne jest tylko to że tak szybko,już po kilometrze to występuje.
    Sprawdź po nagrzaniu kiedy ze stacyjki nie będzie kręcił czy na krótko zakręci zwierając gruby prądowy z cienkim sterującym ze stacyjki.Tylko biegi na luz żebyś się nie rozjechał.
    Na 99% zakręci dobrze i wtedy trzeba szukać miejsca gdzie ginie prąd.Może na akumulatorze,może na stacyjce.

    Dodano po 2 [minuty]:

    No,oczywiście o skrzynce bezpieczników zapomniałem.
  • Poziom 9  
    ostatnio już tak zwierałem i też nic to nie dało. wg mnie jest jakaś blokada mechaniczna w cewce która aktywuje się gdy któryś z elementów się nagrzewa.
  • Poziom 21  
    Nie ma tam zadnej blokady. Jezeli masa jest i po przyłożeniu plusa do aparatu nie wciaga tłoka to aparat uszkodzony.
  • Poziom 9  
    chodziło mi o to że może jakaś część jest zaśniedziała i nie chce się ruszać po tym jak rozszerzy się od ciepła :)
  • Poziom 30  
    Skoro "na krótko " też nie kręci to skopany ten rozrusznik.
    Rdzeń w cewce elektromagnesu musi chodzić płynnie,lekko nasmarowany. Zobacz czy nie ma wytarcia,coś w rodzaju progu na obwodzie bo został stary.Ślimak zębatki tez powinien poruszać się lekko w sprzęgle. Czyste nakrętki i nowe podkładki na śruby prądowe.
    Blokady żadnej nie ma.
  • Poziom 9  
    rozbieram jutro ten cały zestaw rozrusznikowy i go wyczyszczę. Zobaczymy czy to coś da. Będę aktualizował w miarę postępów.
  • Poziom 9  
    Koledzy, rozebrałem zespół rozrusznika. Wewnątrz obudowy była dość spora ilość nagaru/sadzy która prawdopodobnie uniemożliwiała ruch jakiejś części. Wyczyściłem. Pomogło.

    Na dwa dni.
    Dziś po ciut intensywniejszej jeździe znów problem wrócił. Czy jest możliwe że jakieś resztki wpadają do obudowy i problem przez to wraca?
    Ps. teraz też sprawdzałem na krótko i też nie odpala.
  • Poziom 21  
    Masz uszkodzony aparat zapłonowy. Sprawdż jeszcze czy jest na nim masa. Trzeba było sprawdzić automat gdy miałeś go na "wierzchu"
  • Poziom 9  
    Po lekkim ostukaniu cewki wszystko wraca do normy ;) Możliwe że jakiś syf zbiera się na elementach ruchomych cewki i coś się blokuje.