Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 - zamek centralny kierowcy

15 Sie 2015 00:03 1035 8
  • Poziom 12  
    Witam,

    mam problem z zamkiem w drzwiach kierowcy, a mianowicie typowy passatowski problem z krańcówkami

    - po otwarciu drzwi nie zapala się oświetlenie w kabinie, ani tez nie świeci lampka na dole w drzwiach
    - nie ma brzęczyka sygnalizującego zapalone światła mijania

    natomiast sam zamek działa poprawnie i świeci się czerwona lampka po zaryglowaniu drzwi.

    Rozebrałem tapicerkę, wyciągnąłem zamek, rozebrałem go - nie było zimnych lutów, ale dla pewności poprawiłem wszystkie luty, wyczyściłem płytkę i ścieżki też są całe, sprawdziłem miernikiem mikroswitch, który idzie do mechanicznego zamka i również jest sprawny.

    Poskładałem wszystko do kupy i brak zmian, znalazłem na elektrodzie post, mówiący o tym by zmostkować przewody wychodzące do mikroswtcha (czerwony i niebieski) z brązowym i czarno-brązowym z wiązki zasilania zamka, zrobiłęm to, poskładałem i nadal zero zmian.

    Wcześniej też sprawdziłem przewody idące do modułu komfortu, które również nie są przegnite

    Co może być problemem, miał ktoś coś podobnego, bo ja już bezsilny się staje powoli
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Sprawdź dokładnie okablowanie do modułu komfortu, sam moduł komfortu, okablowanie w przelotce do drzwi, moduł na silniku szyby drzwi kierowcy oraz jego złącze, złącza w lewym progu.
  • Poziom 12  
    Dziś miałem trochę więcej czasu, więc rozebrałem drzwi raz jeszcze.

    Sprawdziłem dokładnie okablowanie we wszystkich wskazanych miejscach i jest w porządku.

    Dokopałem się raz jeszcze do samego zamka i tutaj rzecz zastanawiająca, a mianowicie, gdy miałem rozebrany zamek, tak by dostać się do płytki, sprawdzałem miernikiem ciagłość obwodu na końcach niebieskiego i czerwonego przewodu od krańcówki - było okej (gdy naciskałem przycisk na mikroswitchu pojawiał się dźwięk informujący o ciągłości obwodu, a gdy puszczałem dźwięk zanikał, a więc nie było ciągłości).
    Teraz natomiast do obydwu tych przewodów mam dolutowane konektorki (do zmostkowania z brązowym i brązowo-czarnym idącym od wiązki zasilania zamka) i gdy do nich dołożyłem miernik, to okazuje się, że przez cały czas jest ciągłość obwodu, bez względu na to czy przycisk na krańcówce jest naciśnięty czy też nie.

    Jak się więc domyślam krańcówka jest źródłem problemu, zgadza się, czy też nie mam racji?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak dobrze rozumiem opis to nie.
    Sprawdź te przewody z odłączonym zamkiem.
    Rozumiem że przewody od krańcówki są spięte właśnie z tymi dwoma przewodami.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    puz219 napisał:
    Jak się więc domyślam krańcówka jest źródłem problemu, zgadza się, czy też nie mam racji?
    Niekoniecznie, sprawdzaj krańcówkę zamykając zamek śrubokrętem. Prawdopodobnie jest wytarty element w zamku odpowiedzialny za naciśnięcie krańcówki. Możesz też włączyć zapłon i naciskać krańcówkę obserwując zachowanie lampki w środku.(przy włączonym zapłonie ma zgasnąć od razu)
  • Poziom 12  
    T5 napisał:
    Niekoniecznie, sprawdzaj krańcówkę zamykając zamek śrubokrętem. Prawdopodobnie jest wytarty element w zamku odpowiedzialny za naciśnięcie krańcówki.


    To najprawdopodobniej jest problem, gdyż guma, która oblewa metalowy element wewnątrz zamka i za zadanie ma naciskać krańcówkę jest nieźle poszarpana.

    Wpadłem na pomysł by to wyczyścić i rozsmarować na tym cienką warstwę silikonu, po czym spryskać smarem - póki co sylikon schnie, jak nic z tego nie wyjdzie, to kupię nowy zamek i mam nadzieje, ze rozwiąze to problem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 12  
    grala1 napisał:
    Przecież ten element który wciska krańcówkę jest plastikowy z tego co pamiętam.

    Jakieś tworzywo, ale bardziej mu do gumy niż plastiku, a konkretnie mówiąc, to jest metalowy element, tylko oblany (najprawdopodobniej) gumą.
  • Admin grupy Samochody
    Metal oblany plastykiem ale często jest wytarty i nie dociska.