Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi

15 Sie 2015 21:27 2175 26
  • Poziom 6  
    Witam i przepraszam jeśli zakładam nowy temat lub się powtarzam ale mam problem a mianowicie jak zapalam auto jest wszystko spoko, jadę też,a na ciepłym silniku na postoju pokazuje się niebieskawy dym i śmierdzą spaliny,co to może być?Ktoś pomoże? pozdrawiam.Dodam że wymieniłem jedną pompkę bo lała a olej wymienię bo nie zmieniłem jak kupiłem,wyglądał na dobry ale nie wiem czy to będzie to i dodam że troszkę oleju pokazuje się w rurze przy przepustnicy.
  • Spec od samochodów
    Rzadko wymieniany olej w silniku i na pewno nie jest syntetyk bo za drogi.
  • Poziom 6  
    Dziękuje kolego Stanisław wymienię jutro i zobaczymy jeszcze taka uwaga funkcje życiowe silnika raczej w normie i palenie ma bardzo dobre na zimnym jak i na ciepłym silniku.
  • Moderator Samochody
    Jesteś w stanie określić czy to dym z oleju czy z nie spalonej ropy?
  • Poziom 6  
    spalony olej raczej

    Dodano po 22 [minuty]:

    Byłem sprawdzić olej i mam wrażenie że jest go ciut więcej.Zapaliłem auto i nie kopciło ale za to zapaliło ciężko jakby na trzy przez chwilę chodził.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A tu podgląd bloku 23 altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi
    niestety nie mam podglądu bloku 13
  • Moderator Samochody
    Słabe ciśnienie paliwa. Pompa w baku, pompa tandem, lub wtryski do regeneracji.
  • Poziom 6  
    Kolega sprawdzał mi wtryski i czwarty lał,został zmieniony i na reszcie uszczelnienia.Teraz go nie sprawdzałem ale może jutro to zrobię.Tylko co z tym kopceniem możliwe że olej niewłaściwy?
  • Poziom 6  
    Witam forumowiczy problem kopcenia znikł,pompka którą założyłem niestety była wygnieciona w innym miejscu niż moje gniazdo,po włożeniu mojej pompki auto nie kopci.A teraz pytanie korekcje zrobić na 180 czy 220 stopni bo różne są opinie,jedni mówią że 180 to za mało,proszę o podpowiedź.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zrób wszystkie na 200 jak masz wątpliwości.

    Jak silnik wymęczony, zawsze ustawiam na 180 stopni.
  • Poziom 6  
    sprawdzone w serwisie seat de i ma przejechane 210000, zrobiłem korekcje 220 ale muszę zmienić bo coś nie bardzo mi się wydaję.Dziękuje za podpowiedź.
  • Poziom 6  
    A teraz Panowie Forumowicze inny objaw a mianowicie,auto ciągnie do 120 km/h a dalej nie chce ,to znaczy coś tam się napędza ale strasznie wolno,co to może być?Dodam że turbo daje 2100 bara a jak przestaje ciągnąć to zaczyna spadać ciśnienie do 1800 a nawet do 1700.Pozdrawaim
  • Moderator Samochody
    Wykonaj logi dynamiczne grupy 003 011 i wrzuć na forum. Opis jak to zrobić znajdziesz w googlach.
  • Poziom 6  
    Dysponuje tylko skanerem viakena i mam coś takiego altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi altea 1,9 tdi 20 105 KM bkc '05 - dymi i śmierdzi

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam za jakość ale sam robiłem podczas jazdy może coś kolega stwierdzić po ty czy zrobić czymś lepszym
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ciężko żeby z tego coś wywnioskować. Musisz mieć pokazana wartości dla różnych prędkości obrotowych lub samemu obserwować. Dla nas to zbyt mało danych.
  • Poziom 6  
    A powiedz jakie te wartości mają być przy danych obrotach to wezmę szofera i będę obserwował
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Trzeba obserwować wartość zadaną ciśnienia oraz odczytaną, patrzeć jak wysterowany jest elektrozawór od regulacji podciśnienia oraz trzeba patrzeć na wartości przepływomierza gdzie będzie widać czy silnik ciągnie powietrze czy nie i czy jest to adekwatne do doładowania.
    Lepiej będzie poszukać kogoś z VAGiem i zrobić normalne logi.
  • Poziom 6  
    ok postaram się ja posiadam vag 3.6 ale nie wiem jak to zrobić nim a tym bardziej że jest po angielsku.Jak bym wiedział gdzie tam się wchodzi w bloki to bym to zrobił ale może podjade do kogoś
  • Poziom 6  
    A czy któryś z kolegów podeśle jakieś wykresy z auta które działa poprawnie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    żebym miał w razie czego porównanie
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi.
    Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina.
    Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania przepływomierza.
    Jeżeli wartości przepływomierza rosną a doładowanie się nie zwiększa to gdzieś jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.
  • Poziom 6  
    witam panowie mam pytanie,interesuje mnie czy głowica od bxe będzie pasowała do bkc?
  • Poziom 6  
    Witam ponownie kolegów problem dymienia został usunięty mianowicie przeciekające gumki na pompkach ale teraz mam inny problem auto do 120km/h jedzie w miarę normalnie a powyżej nie ma mocy praktycznie nie ma reakcji na gaz jak któryś kolega by mógł to mam logi zrobione i mogę podesłać do weryfikacji.Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    I dodam jeszcze że mam wsadzone wtryski z końcówką bn a koleś z warsztatu powiedział mi że powinienem mieć końcówkę ag czy to może coś zmieniać ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bardzo proszę o jakąś podpowiedź bo już nie wiem co robić.I nie ma żadnych błędów.
  • Moderator Samochody
    Wstaw logi i wrzuć link na forum.
  • Moderator Samochody
    Wklej logi z VCDS z rozszerzeniem .CSV na stronie Link
  • Poziom 6  
    Widzę że żaden z kolegów forumowiczów nie odpisał szkoda liczyłem że tu się czegoś dowiem