Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Sprinter 2,9TD - Wysoka temperatura cieczy chłodzącej

16 Sie 2015 10:07 1071 7
  • Poziom 9  
    Witam.

    Pacjent: Sprinter 2,9 TD.
    Wymieniona uszczelka pod głowicą z powodu wycieku płynu chłodniczego na zewnątrz silnika (nie było oleju w wodzie ani wody w oleju). Po wymianie uszczelki temperatura silnika (na zegarze) przekracza 100 stopni przy ostrej jeździe, natomiast temperatura silnika odczytana z komputera diagnostycznego wynosi 87 stopni.
    Gdy na zegarze jest 100 stopni, włączam ogrzewanie temperatura spada do 85 stopni.
    Głowica planowana, sprawdzona na gorąco.
    Czujnik który daje sygnał na zegar znajduje się za 3cim cylindrem, czujnik który daje sygnał na komputer znajduje się za 1szym cylinderm.


    -wypłukany układ chłodzenia
    -podmieniony czujnik temperatury za 3cim cylindrem
    -nowa chłodnica
    -wiskoza sprawna

    Czy ktoś ma jakieś przypuszczenia co do wahań temperatury na zegarze?
  • Poziom 39  
    Zmierz faktyczną temperaturę silnika, a nie wymieniasz czujniki. Dopiero wtedy można coś sensownego poradzić.
  • Poziom 9  
    Nie mam możliwości takiego pomiaru. Załóżmy że wskazania zegara są poprawne (po włączeniu ogrzewania wskazówka spada w czasie ok 5 sek. do temp 85 stopni). Jakie są możliwe przyczyny?
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem temperature na 3cim czujniku i pokazuje prawde. czyli ok 100 stopni.
  • Poziom 21  
    Splanowałeś głowicę, może jeszcze dałeś cieńszą uszczelkę, zwiększył sie stopień sprężania, zapłon następuje wcześniej....Nie słychać twardszej pracy silnika? Spróbuj opóznić początek wtrysku.
  • Poziom 28  
    wielecki napisał:
    Splanowałeś głowicę, może jeszcze dałeś cieńszą uszczelkę, zwiększył sie stopień sprężania, zapłon następuje wcześniej....Nie słychać twardszej pracy silnika? Spróbuj opóznić początek wtrysku.


    Przecież ten silnik ma płaską głowicę. Ile byś jej nie splanował, nie zmienisz objętości cylindra ani stopnia sprężania.
  • Poziom 21  
    Dziarski Hank napisał:
    Przecież ten silnik ma płaską głowicę. Ile byś jej nie splanował, nie zmienisz objętości cylindra ani stopnia sprężania


    K woli scisłości: zawory mogą byc osadzone do 1mm w głowicy. Poza tym splanowana głowica powoduję że odsłoniecie świecy żarowej i wtryskiwacza jest wieksze :D . W połączeniu z cienką uszczelka....
  • Poziom 9  
    no ale dlaczego czujnik na 1szym cylindrze pokazuje 85, tyle co termostat