Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja, Ford Fiesta

ke 02 Cze 2005 19:06 10810 20
  • #1 02 Cze 2005 19:06
    ke
    Poziom 10  

    Witam. Szukam porady, mam problem z klimatyzacją
    w sam. Ford Fiesta 99r.
    Jest to klima manualna a problem polega na tym że gdy podczas pracy klimy poruszę minimalnie przełącznik ciepło - zimno klima zaczyna grzać, prawdopodobnie jest to wina procesora a trzeba wymienić cały panel sterowania / wysoka cena /.
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem lub wie gdzie można dostać taki używany panel.

    1 20
  • Texa Poland
  • #2 02 Cze 2005 19:40
    kordel
    Poziom 25  

    Jak klima moze zaczac grzac? Chodzi Ci o to, ze klima sie wylacza czy klima dziala a ogrzewanie sie zalacza. Leci normalne powietrze czy cieple? Jak to sprowadzasz do normalnego stanu (zeby spowrotem klima chlodzila)?

    0
  • #3 02 Cze 2005 22:34
    skylark
    Poziom 25  

    Prawdopodobnie nie jest to żadna usterka.
    W klimatyzacjach manualnych regulacja wydajności odbywa się najczęściej za pomocą siły nawiewu dmuchawy a nie poprzez regulację zimno-ciepło.
    Mimo włączonej klimatyzacji i schłodzenia powietrza na parowniku, przez przesunięcie regulatora choćby częściowo na "ciepło", częśc tego powietrza przechodzi przez nagrzewnicę i zostaje podgrzane.
    Mimo wszystko niech wypowie sie jakis uzytkownik takiej Fiesty.

    0
  • #4 02 Cze 2005 22:47
    SP7SEC
    Poziom 26  

    tam niema procesora do sterowania przełącznik rodzaju pracy musi być na pozycji niebieskiej

    0
  • #5 04 Cze 2005 13:43
    ke
    Poziom 10  

    Dzięki za odzew.
    Do "kordel", klima się nie wyłącza tylko zaczyna dmuchać gorącym powietrzem,nie da się sprowadzić do normalnego stanu, bo już tego nie schłodzę chyba że cały silnik się schłodzi.
    Do "skylark", siła nawiewu jest ok, a chodziło mi o to że te objawy występują gdy przełącznik cały czas jest na niebieskim polu i poruszę go minimalnie na niebieskim polu.
    Do "sp7sec", gość od klimy u którego byłem mówi że nie wie co z tym zrobić bo z tyłu całego panelu jest układ scalony z jakimś procesorem /widziałem/ który steruje "tym wszystkim" jak też elektronik który oglądał cały panel i też wskazuje na procesor.
    Sory za słownictwo, jestem laikiem, dzięki za zainteresowanie.

    0
  • Texa Poland
  • #6 04 Cze 2005 21:23
    ultragraf
    Poziom 16  

    Procesor steruje sprężarką, to znaczy,że włącza ją i wyłącza w zależności od temperatury gazu chłodzącego co jest związane z ciśnieniem.

    0
  • #7 04 Cze 2005 21:48
    SP7SEC
    Poziom 26  

    to jakaś wypasiona fiestka jeszcze takiej nie serwisowałem

    0
  • #8 04 Cze 2005 21:58
    skylark
    Poziom 25  

    Faktycznie, jest to jeden z wyjątków klimatyzacji manualnej, gdzie regulacja ciepło-zimno odbywa się nie cięgłem, lecz elektrycznym zaworem. Regulowany jest napięciowo (minusem) z modułu 12-pinowego przewodem czarno-zielonym z pinu nr. 5.
    Dowiedz się w serwisie , czy czasem nie ma możliwości programowego ustawienia tego zaworu (przeprogramowania).

    0
  • #9 05 Cze 2005 09:18
    Skolmi
    Poziom 15  

    SP7SEC napisał:
    tam niema procesora do sterowania przełącznik rodzaju pracy musi być na pozycji niebieskiej
    \

    We Fiestach od 89 r. nie ma przecież regulacji temperatury na cięgno
    i klasyczny zawór nagrzewnicy.
    Jest moduł sterujący, który pada, ale rzadko (koszt nowego 250PLN). Steruje on elektrozaworem, który to już pada bardzo często.
    Ford nic nie zmienił i nawet do nowej Fiesty ładuje wciąż taki sam zawór.
    Widocznie już niewielkie ruszenie pokrętłem powoduje całkowite otwarcie zaworu.

    0
  • #10 06 Cze 2005 20:17
    ke
    Poziom 10  

    To widzę że mam problem, do w miarę "normalnego" salonu Forda mam ponad 100 km a zbliża się wyjazd nad Bałtyk.
    A Fiestka jest tak sobie wypasiona; klima,ABS, elektryka, wspomaganie, immobilaizer i nic ponad to.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 24 Maj 2006 15:53
    ke
    Poziom 10  

    Witam ponownie, powracam dalej do tematu klimy w mojej Fiescie. Po sugestiach znajomego elektronika który sugerował że przyczyną dolegliwości może być awaria "opornika regulowanego?!? " ,którym "kręci" przełącznik, wymieniłem go z innego panelu,bo faktycznie podczas kręcenia nim podawał wariackie odczyty na mierniku.
    Niestety, do wyżej opisanych objawów doszedł jeszcze taki że po poprawnej pracy klimy w czasie jazdy wystarczy wyłączyć silnik na chwilę by klima grzała, do tego jeszcze przy ponownym zapaleniu silnika na szybę zostaje wyrzucony strumień pary.
    Może ktoś kiedyś widział takie cuda, będę wdzięczny.

    1
  • #12 26 Maj 2006 01:01
    czarunio
    Poziom 16  

    też mi się tak dzieje w mondeo ale to chyba normalne.Przecież parownik klimy jak się schłodzi to się szroni(podczas pracy silnika i klimy).Jak wyłączysz klimę to szron zaczyna się roztapiać no i stąd ta para.Musiałby parownik obeschnąć wtedy by nie parowało.

    0
  • #13 26 Maj 2006 13:08
    kunpepel
    Poziom 10  

    W porządku zgadzam się z tym parowaniem, ale dlaczego grzeje /może nie przeczytałeś całości mojej historii o klimatyzacji/, pozdrawiam.

    0
  • #14 03 Paź 2006 20:38
    nacko
    Poziom 16  

    Napewno masz nieszczelną nagrzewnicę - stąd to ciepło i para.

    0
  • #15 03 Paź 2006 20:54
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Klima chłodzi a nagrzewnica ogrzewa strumień powietrza. Sam parownik nie ogrzewa powierza. Wilgoć po wyłączeniu klimatyzacji to w wielu przypadkach normalna rzecz. Jeżeli leci Ci gorące powietrze a układ klimatyzacji działa poprawnie, to jest coś z klapami (lub jeżeli masz tam zawory elektryczne to z nimi) coś nie tak.

    0
  • #16 05 Paź 2006 01:57
    docent
    Poziom 15  

    żadnych procesorów , ani ich programowania w panelu nie ma . jest tylko regulator PWM , który potrafi paść ( najczęściej tranzystor końcowy , dowolny MOSFET typu n średniej mocy ) oraz zawór nagrzewnicy , który pada nadzwyczaj często , a czasami pociągnie za sobą panel regulacjii temperatury

    0
  • #17 24 Lip 2007 23:30
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam
    JA mam inny problem, w mojej fiescie jak wcisne przcisk klimatyzacji to zero reakcji nie podswietla sie nie zalacza sie sprezarka. Gaz rok temu doładowalem, bezpieczniki sa dobre. Macie jakies sugestie ???

    0
  • #18 25 Lip 2007 07:28
    DominikD
    Poziom 23  

    Witam. Ten sam problem ale w Focusie rok ok 2002.
    Diodka w tym przycisku załącza się tylko gdy włączony jest nawiew ( tak chyba ma być) ale nie załącza sprężarki , przekaźnik cyklicznie co jakiś czas sobie pyka ale brak na nim napięcia na stykach prądowych do sprężarki dochodzi ok 5-6V i tyle.
    Może ktoś z czymś takim się spotkał ?

    1
  • #19 25 Lip 2007 09:08
    docent
    Poziom 15  

    arsen008 napisał:
    Witam
    JA mam inny problem, w mojej fiescie jak wcisne przcisk klimatyzacji to zero reakcji nie podswietla sie nie zalacza sie sprezarka. Gaz rok temu doładowalem, bezpieczniki sa dobre. Macie jakies sugestie ???




    proponuję pojechac do elektryka

    0
  • #21 26 Lip 2007 06:47
    DominikD
    Poziom 23  

    Ok mój problem rozwiązany. Bezpiecznik we wnętrzu auta 7,5 A jakiś od nawiewu z którego chodzi klimatyzacja , a zgodnie z oznaczeniem odpowiedzialny za klimatyzację jest bezpiecznik w komorze silnika 30A obok przekaźnika.No ale ważne że działa , było małe zwarcie i go wywalało.

    0