Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kajak z silnikiem elektrycznym -

16 Sie 2015 22:58 2424 7
  • Poziom 1  
    Witam chce zbudować kajak z napędem.elektrycznym. MA być napedzany turbina ala skuter wodny. Wybrałem silnik od hulajnoga elektrycznej 250w. Zastanawiam się czy da radę, a może polecicie mi jakiś silnik o małej wielkości? Kolejna sprawa to akumulator czy wystarczą seryjne?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Robotyka
    Pomysł z gatunku "Nie pij tego więcej".
    1 - Skuter wodny jest napędzany wysokoobrotową turbiną, która choć mała jest wysoko obrotowa i pompuje ogromne ilości wody. Nie jest to ani rzecz tania, ani prosta w konstrukcji. Woda jest bardzo gęsta i nieściśliwa. Żeby ją przetłoczyć z dużą prędkością przez mały przekrój, potrzebne są moce kilkadziesiąt razy większe niż ma silniczek od skutera, który pokonuje tylko opory toczne z małą prędkością.
    2 - Zasilanie - Zależy od silnika i czasu pracy jaki chcesz osiągnąć. Ale już przy godzinie pracy, silnika 250 W przy napięciach rzędu 12 V, należy się spodziewać bardzo drogich i ciężkich oraz zajmujących masę miejsca, akumulatorów.
    Czy twój kajak ma dość miejsca? Może myślimy o innych jednostkach pływających, ale w tych kajakach jakie znam, jedynym miejscem by zamontować taki balast tak by kajak nie miał pierwszego i ostatniego rejsu - jest miejsce gdzie siedzi kajakarz.
    Po prostu kajaki nie są przystosowane konstrukcyjnie do przewożenia ładunku.

    Kajak to nie łódka wędkarska i nie ma aż tak dużego zapasu pływalności by unieść dodatkowe obciążenie, oprócz załogi.

    3 - Zastanowiłeś się jak płaskodenny, płytko zanurzony kajak, zareaguje np. na szybką zmianę wektora ciągu? Kajak można wywrócić nawet przy ostrym skręcie na wiosłach.

    4 - Kajaki są jednostkami wiosłowymi, wymagającymi chyba najmniejszego nakładu pracy w celu poruszania się. Po co im silniki? Łódka owszem, żaglówka bez żagla - owszem. Ale kajak? ;)
  • Poziom 38  
    Porównaj sobie moce silnika skutera i twojego i parametry jednostki pływającej.
  • Poziom 23  
    Kieeeedyś, w poprzedniej epoce widziałem kajak z napędem z tym, że silnik był spalinowy a całość przypominała współczesną kosę spalinową. Zamiast bębna z żyłką była śruba napędowa. Było to umocowane z boku kajaka, tak że można było podnieść śrubę ponad wodę. Oczywiście kajak był wyposażony w ster, który zapewne stale musiał korygować "siłę skręcającą" wytwarzaną przez śrubę umieszczoną poza osią kajaka.
  • Moderator Robotyka
    Jednak silnik spalinowy to trochę co innego niż wodnoodrzutowy napęd elektryczny.
  • Poziom 20  
    I tak będzie na elektrycznym dosyć wolno płynąć 250W to dosyć mało, może zainteresuj się spalinowym silnikiem przeznaczonym specjalnie do kajaków o nazwie Tummler? Podaję link jak ten silnik chodzi:

    http://youtube.com/watch?v=qD1BtK2r69w
  • Moderator Robotyka
    Nie wszędzie można pływać na silnikach spalinowych.
    Pomijam już sens takiego rozwiązania. Płoszy się wszystko w okolicy i nic nie można ciekawego z przyrody zobaczyć.
    Dobre dla kogoś kto musi dopływać kajakiem do pracy, szkoły, domu. Ale u nas nie puszcza amazońska i raczej takich osób jest nie wiele.

    U nas kajaki używa się do rekreacji, a tu silnik, nawet pomijając problemy z konstrukcją kajaka i mocowaniem - psuje całą przyjemność.
  • Poziom 20  
    Na każdych rzekach poza obrębami ochronnymi (parki krajpbrazowe parki narodowe) można pływać, inaczej wygląda sprawa z jeziorami. Niemniej silnik 250W jest za słaby. Przydałby się conajmniej 1kW a najlepiej 1,5 kW. Rekreacja owszem, ale skoro ktoś pisze o silniku to ma na myśli raczej w miarę sprawne poruszanie się. Miej na uwadze to co autor pisze. Akumulator to ciężkie ustrojstwo, zabiera balast w kajaku, potrafi ważyć nawet 40 kg. Silnik spalinowy będzie dużo lżejszy.