Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oplel Astra H 1,7CDTI - Brak mocy na małych obrotach i dziwne spalanie

17 Sie 2015 00:08 1161 5
  • Poziom 33  
    Witam
    Mam problem Z Astrą H z silnikiem Isuzu, problem pojawił się nagle i nie mogę znaleźć przyczyny dziwnego zachowania silnika.
    Auto zupełnie nie ciągnie na małych obrotach, co jest dość kłopotliwe i niebezpieczne, ruszenie ze skrzyżowania wymaga rozkręcenia silnika do co najmniej 2000 obrotów, inaczej silnik gaśnie, silnik ciągnie dopiero powyżej 3000 obrotów.
    Silnik badany na komputerze, według diagnosty wszystkie testy wychodzą idealnie.
    Podciśnienie na kierownicę turbosprężarki ( chyba nazwy nie przekręciłem ) wynosi 0,25 na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wzrasta do max 0,5 .
    Drugim ubocznym efektem wady jest duże spalanie na wolnych obrotach, w tej chwili przy spokojnej jeździe na mieście auto pije 10,5 l/100km, nie pamiętam dokładnie jak było wcześniej, ale nie przekraczało ono 6,5 l/100km.
    Na autostradzie przy teoretycznie oszczędnej jeździe ( 100 -110 ) zjadł mi 7,6 l/100km.
    Stwierdziłem że skoro auto tak przepala to nie będę się wlókł na autostradzie i ustawiłem dla porównania na tempomacie prędkość koło 150, wyzerowałem wskaźnik zużycia i po przejechaniu 170km okazało się że silnik bierze 5,5 l/100km.
    Mechanicy nie maja pomysłów, ja tym bardziej, spotkał się ktoś z Was z taką wadą?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Jeżeli wszystko dobrze opisujesz i auto nie ma siły ruszyć to na komputerze napewno jest się do czego doczepić.

    Zawieź do kogoś kto ogarnie odczyty z np. przepływki czy czujnika doładowania.

    Zauważyłeś nadmierne zadymienie czy nierówną pracę silnika?
  • Poziom 33  
    Witam
    Na komputerze ponoć wszystko idealnie, tak jak wspominasz szczególną uwagę mechanik zwracał na przepływomierz, wtryski i EGR.
    Na koniec coś wpisał do komputera, jakieś parametry ( zapomniałem jak to nazywał ) i kazał obserwować, ale bez zmian.
    Silnik badany w ASO i ponownie w prywatnym zakładzie.
    Generalnie nie dymi, dym widzę jedynie wieczorem w lusterku jak mocno przygazuję a ktoś za mną blisko świeci lampami, ale może jest to tylko efekt falowania ciepłego powietrza.
    Moc spadła nagle z dnia na dzień, nie wiążę tego z upałami.
    Pozdrawiam
    Ps. Dziś następny mechanik, może coś znajdzie.
  • Poziom 1  
    Witam, czy udało Ci się zdiagnozować problem, pytam ponieważ od 5-6 dni mam dokładnie to samo. Musze 2-3 razy odpalić aby rozpędzić samochód. A przy parkowaniu to jakaś katorga. Będę wdzięczny za info.
  • Poziom 33  
    Witam
    Najpierw była próba w ciemno zatkania EGR kawałkiem blachy.
    Sytuacja się poprawiła, ale prześladowały mnie komunikaty o trybie serwisowym a po kilkunastu razach wskoczył Check Engine i ograniczenie obrotów :(
    Ponieważ generalnie pomogło to mechanik zabrał się za wymianę siłownika w EGR, kasowanie błędów i mam niby normę :)
    Pali dziwnie, powyżej 3000 obrotów spalanie jest małe, koło 5.3 przy 150km/h , po mieście na zimno koło 10l.
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    PiotrPitucha napisał:
    Podciśnienie na kierownicę turbosprężarki ( chyba nazwy nie przekręciłem ) wynosi 0,25 na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wzrasta do max 0,5 .
    Mniejsza o wartość podciśnienia, bardziej istotne jest czy i w jakim zakresie porusza się siłownik. Druga sprawa to jak wygląda przebieg oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia doładowania oraz masy powietrza.