Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 - Brak mocy na niskich obrotach, kopcenie, przerywanie-mechanik

oldsoul 17 Sie 2015 12:06 2418 14
  • #1 17 Sie 2015 12:06
    oldsoul
    Poziom 11  

    Cześć,

    Focus 1.8 TDDi 90 km 1999 rok.

    1.Po zakupie auta zauważyłem, że jest słabe na niskich obrotach- kiedy załączy się turbina jest już okej i da się jechać.

    2.Samochód kopci na czarno- ciemnosiwo, mocniej jak jest rozgrzany i pod obciążeniem (bez specjalnie wysokiego kręcenia silnika). Przy przegazowaniu na luzie również zakopci na czarno-siwo.

    3.Na zimno ( mimo upałów) odpala ciężej niż na ciepłym silniku.

    4. Foczka spaliła w 150 kilometrowej trasie 8 litrów/100km ( fakt z klimą ale bez przesady...)

    5. Wczoraj jadąc obwodnicą trójmiasta dwukrotnie odczułem krótkotrwałe szarpnięcie jakby jeden cylinder przerwał na sekundkę. Dziś się to już nie powtórzyło.

    6. Po zakupie zaślepiłem EGR ( nie spowodowało to właściwie żadnej różnicy).

    7. Lekko siwado kopci również na wolnych obrotach na postoju.


    Auto odebrałem od mechanika. Powiedzieli, że komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia doładowania. Ok zatem kazałem robić. Wymienili ten czujnik, który wkręca się od boku przy intercoolerze....

    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...-czujnik-temperatury-powietrza-wlotowego.html

    a chyba powinni to...?
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...-O9900-czujnik-cisnienia-w-kolekt-ssacym.html

    Dobrze myślę ?

    Skasowano mnie 400 zł za podłączenie pod komputer i wymianę czujnika, który kosztuje 50 zł nie naprawiając przy tym usterki z którą przyjechałem.

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 17 Sie 2015 13:23
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia doładowania

    Pytanie zasadnicze jaki błąd ? Na przykład błąd zbyt niskiego ciśnienia wcale nie świadczy o uszkodzonym czujniku, przyczyna może być zupełnie inna, np dziurawy wąż

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 17 Sie 2015 14:00
    pitool
    Poziom 30  

    Dziwi mnie fakt że zapłaciłeś za usługę,która nic nie pomogła.Jak nie potrafią naprawić to niech oddają kasę i zabierają sobie ten nowy termistor.Ludzie komplikują sobie życie,a przecież jest coś takiego jak reklamacja.

    0
  • #4 17 Sie 2015 14:09
    oldsoul
    Poziom 11  

    pitool napisał:
    Dziwi mnie fakt że zapłaciłeś za usługę,która nic nie pomogła.Jak nie potrafią naprawić to niech oddają kasę i zabierają sobie ten nowy termistor.Ludzie komplikują sobie życie,a przecież jest coś takiego jak reklamacja.


    oczywiście, że chce to reklamować- po odbiorze auta mechanik wręcz przekonywał mnie że to jest właśnie czujnik podcisnienia- wiecie... nie jestem alfą i omegą i nie znam się na tych sprawach tak żeby się kłócic z mechaniorem. Chciałem się upewnić czy dobrze myślę i wtedy pogadamy z mechanikiem.

    Niestety kodu błędu nie znam, rura od IC do dolotu jest szczelna, musiałbym w sumie dokładnie tylko bałwanki obejrzeć i pro forma wstawić nowy wężyk, który idzie do map sensora.

    0
  • #5 18 Sie 2015 16:31
    krzych?
    Poziom 13  

    Wszystko wskazuje na dziurę w wężu, w tych silnikach podatne były kolanka znajdujące się koło filtra paliwa. Na początek sprawdź (będziesz potrzebował drugiej osoby):
    jedna osoba niech wkręca silnika na postoju do około 3tyś obrotów dodając mu gazu, a druga niech ręką ściska przewody gumowe ciśnieniowe sprężarki.
    Bałwanki głównie wypluwały olej przy nieszczelności, rzadko zdarzało się żeby brakowało mocy przy ich uszkodzeniach.

    0
  • #6 18 Sie 2015 18:59
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Może być dziura w IC, turbo może dmuchać mniej niż potrzeba, czujnik może zawyżać odczyt ciśnienia w kolektorze.
    Czemu nie protestowałeś przy płaceniu o ile wiedziałeś że koszt czujnika to 50zł?
    350zł za diagnozę i wymianę czujnika to dużo za dużo.
    Jeżeli nie masz rachunku za usługę to myślę że ciężko będzie Ci teraz to załatwić.

    0
  • #7 18 Sie 2015 21:11
    oldsoul
    Poziom 11  

    Nie wiedziałem przecież tzn nie byłem pewien- mechanik sie upierał że się myle to co się bede kłócił z gościem, który "sie zna" ... sprawdziłem po fakcie. Rachunku może nie mam ale potwierdzenie wykonania usługi z podpisami i ceną.

    0
  • #9 19 Sie 2015 09:04
    krzych?
    Poziom 13  

    Skoro rzekomo wymienili czujnik to możesz zawsze wrócić i zażądać zwrotu starego, ponieważ nie potrzebujesz nowego skoro to nie on jest przyczyną.

    0
  • #10 19 Sie 2015 09:28
    oldsoul
    Poziom 11  

    grala1 napisał:
    Tam jest podana cena czujnika?


    Jest napisane " wymiana czujnika cisnienia doładowania " a poniżej cena 400 zł.
    No ale widać, który czujnik został wymieniony a który nie, pozniej jeszcze dopytywałem czy to na pewno ten no i mówią, że tak. Pojadę jutro rano, dyskusja jest jałowa.

    Wolał bym skupić się na odzyskaniu mocy na niskich obrotach. Dziś wymieniam wężyk na fi 4mm silikonowy podcisnieniowy i zobaczę. Poszukam tez dokładnie nieszczelności w dolocie tylko nie wiem już sam gdzie...

    Odłączenie wężyka podcisnienia idącego do mapa odcina w ogóle moc nawet w górnym zakresie- ale czy to znaczy, że map sensor działa w 100% dobrze?
    Jest możliwość, że stracił czułość na niskich wartościach podciśnienia, a w wysokich partiach obrotów działa względnie dobrze ?
    Czy raczej map działa zero jedynkowo tzn. albo działa albo w ogóle?

    0
  • #11 19 Sie 2015 09:36
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze.
    Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości lub turbina nie pompuje to będzie kopcił na czarno.
    Należało by zobaczyć co pokazuje MAP.

    0
  • #12 20 Sie 2015 09:26
    oldsoul
    Poziom 11  

    Po podłączeniu pod komputer pokazuje nstp. błędy

    P1342
    P0409
    P0110

    Pomożecie ?

    0
  • #13 20 Sie 2015 10:10
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Pomożecie ?

    Nie pomożemy, chcemy odczyt parametrów rzeczywistych i żądanych ciśnienia doładowania ze skanera diagnostycznego, a nie numerki błędów

    0
  • #14 20 Sie 2015 10:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czyli sprawa trochę się wyjaśniła.
    Pierwszy błąd to brak odczytu/zły odczyt z jednego z trzech potencjometrów w pedale gazu.
    Drugi to brak odczytu położenia zaworu EGR z potencjometru w nim.
    Trzeci to brak sygnału z czujnika temperatury powietrza zasysanego.
    Mechanik wymieniając czujnik był blisko ale się pomylił. Tutaj masz 2 czujniki temperatury powietrza tyle że jeden to powietrza zasysanego (jest przy filtrze powietrza) drugi to czujnik czujnik temp powietrza doładowania który jest obok intercoolera i ten właśnie został wymieniony niepotrzebnie.
    Specjalnie nie napisałem że masz uszkodzony pedał gazu, EGR czy czujnik temperatury bo większość pseudo-mechaników widząc takie błędy wymienia te elementy.
    Najpierw należy sprawdzić te elementy oraz instalację pomiędzy nimi a sterownikiem silnika, wtedy dopiero brać się za ich wymianę.
    Tutaj widać że raczej nikt tego nie sprawdzał tylko od razu wziął się za wymianę.
    Miernik w rękę i będzie wiadomo co jest uszkodzone.
    To Twoje szarpanie może być spowodowane przyczyną błędu P1342.
    Zacznij od usunięcia przyczyn tych błędów, turbo zostaw w spokoju.

    0
  • #15 02 Wrz 2015 18:46
    oldsoul
    Poziom 11  

    trochę posprawdzałem i daje kolejne newsy otóż.

    -Wymieniony został czujnik w IC.
    -Sprawdzony omomierzem został czujnik temperatury przy filtrze powietrza (wartość poprawna, reaguje poprawnie- nie wiem czy połączenie ze sterownikiem działa)
    -wymieniony filtr powietrza

    Co wyczułem z nowości ? Mechanik twierdzi, że jeden z cylindrów nie pracuje normalnie. Faktycznie przy obrotach około 1800 ( czyli tam gdzie brakuje mi mocy) jak trzyma się te obroty to silnik szarpie, buja ewidentnie pracuje wtedy nierówno. Na wolnych obrotach jest lepiej i przy wyższych również.
    Jutro postaram się wymienić filtr paliwa, ale podejrzenia są skierowane oczywiście w stronę układu wtryskowego. Co sądzicie ?

    2
  Szukaj w 5mln produktów