Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 airbag

krzyszrof.jakub 02 Jun 2005 20:28 10857 11
  • #1
    krzyszrof.jakub
    Level 10  
    Witam
    Peugeot 206 wywalił airbag, miga kontrolka , czy bez wymiany poduszek ją jakoś wyłączyć?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kordel
    Level 25  
    A czy mozna kupic ludzkie zdrowie lub zycie za te kilkaset zlotych, ktore bys wydal na poduchy? Taki post nie powinien sie pojawic wogole na zadnym forum, a juz napewno nie tu. To juz przesada.
  • #3
    krzyszrof.jakub
    Level 10  
    Być może, że ten post nie powinien się znaleźć na tym forum. Prawda zdrowie ludzkie nie ma żadnej ceny! Ale jeżeli te poduchy wywaliły w garażu u tzw. mechanika, bo coś zapaprał to przesada! ( a dziś nie poczuwa się do winy) A jeżeli te poduchy są tak bezpieczne to, dlaczego wywaliły! Wycofajmy wszystkie auta bez poduszek! A kierowców maluchów aresztujmy, bo są potencjalnym zagrożeniem!?
  • #4
    kordel
    Level 25  
    Nie o to dokladnie chodzi. Zalezy co szarpal. Jezeli udezyl w czujnik to nie ma o czym mowic. A jezeli to stalo sie w warsztacie u jakiego mechanika to sa sposoby odzyskania pieniedzy. Mechanik jest po to zeby Ci naprawil auto a nie zepsul. Nieuczciwi mechanicy to to samo co nieuczciwi chandlarze. Kupujac auto nalezy pamietac, ze jest cos takiego jak odpowiedzialnosc prawna za wady ukryte auta, a zmechanikami...
    To nie jest rozmowa na forum.
  • #5
    dj_linden
    Level 11  
    A gdzie jest ta kontrolka? Bo jeżeli gdzieś poza licznikami to po prostu odetnij zasilanie.
  • #6
    SP7SEC
    Level 27  
    nic ztego będzie brzęczeć
    coś mi tu niegra żeby poduch walneły na postoju ,
    sterownik rozpoznaje algorytm ruchu jeśli go niema to jakim sposobem to musiał być naprawde "fachowiec"
  • #7
    dj_linden
    Level 11  
    Hmm...Nie znam sie na peugeotach niestety:( A co do poduszek... ostatnio zajmowałem sie VW Lupo, w którym AIr Bagi wystrzeliły przy zachaczeniu progiem o wystająca studzienkę. Może znakomity pan mechanik robił sobie jazdę próbną Twoim samochodem?
  • #8
    nfoka
    Level 17  
    :-)

    powiem tak : ludzie maja dobra fantazje, tylko ksiazki pisac.

    co do Peugota to szansa ze wywalily poduszki w warsztacie jest podobna do trafienia 6 w Lotto :-) a mechanik (jak juz chyba elektronik ??) to musialby wczesniej sie specjalizowac w naprawianiu czolgow t 34! Pomijajac to jesli to warsztat to napewno jest ubezpieczony od odpowiedzelnosci cywilnej (chyba ze to warsztat typu wujek ma 2 klucze i kanal w stodole i naprawia samochody po pracy) to wtedy sie nie dziw ze "fachowo" podszedl naprawy.

    co do Lupo to najlepszy przyklad "naprawy" pewnie juz byly raz poduchy naprawiane i jakis "madrala" zly wsad zapakowal do sterownika i wtedy moze sie wszystko dziac, sam juz widzialem takie kombinacje ze glowa mala, symulowanie poduszek zmana wsadow itd to powazna sprawa jesli ktos sie tym nie zajmuje profesjonalnie (ale rzeczywiscie profesjonalnie) to skutki moga byc oplakane :-( pomys co by sie stalo gdyby ten tos przy 100-110 wjechal w wieksza dziure albo przejazd kolejowy? co tez by wypalily?

    podam najlepszy przyklad rok 2001 BMW wycofuje wszystkie modele E46 do servisu bo w ok 15 przypadkach przy ostrym najechaniu na ok 15 cm kraweznik pod odpowiednim katem odpala sie boczna poduszka (ale tylko boczna), powod: blad w algorytmie dla jednej strony ( dokladnie czeski blad :-) dotyczacy pomiaru przysieszenia) wszystkie sterowniki wymieniono na pniu!!!

    tak wiec zasadniczo mozna takie systemy naprawiac ale bez odpowiedniego sprzetu i bez odpowiedniego doswiadczenia, wsadow grozi to naprawde "smiercia"

    co do twojego problemu nie jest to takie latwe bo jesli odpalily 2 poduchy to masz odrazu 2 napinacze wiec nawet wymiana samych poduch nic nie da, niektorzy symuluja napinacze opornikami :-) ale sterownika jesli nie ma przednich poduch nie oszukasz, trzebaby wsad zmieniac itd itd a to juz sa koszta :-) wiec moze lepiej dolozyc pare stowek i calkiem zrobic?

    najprostszy sposob to rozkrecic liczniki i zrodlo swiata do kontrolki odciac :-)

    na marginesie podziwiam ludzi ktozy oddaja swoje cacka do "takich" warsztatow :-)
  • #9
    Mad Max
    Level 23  
    nfoka wrote:
    :-)

    powiem tak : ludzie maja dobra fantazje, tylko ksiazki pisac.

    co do Peugota to szansa ze wywalily poduszki w warsztacie jest podobna do trafienia 6 w Lotto :-) a mechanik (jak juz chyba elektronik ??) to musialby wczesniej się specjalizowac w naprawianiu czolgow t 34! Pomijajac to jesli to warsztat to napewno jest ubezpieczony od odpowiedzelnosci cywilnej (chyba ze to warsztat typu wujek ma 2 klucze i kanal w stodole i naprawia samochody po pracy) to wtedy się nie dziw ze "fachowo" podszedl naprawy.

    co do Lupo to najlepszy przyklad "naprawy" pewnie juz byly raz poduchy naprawiane i jakis "madrala" zly wsad zapakowal do sterownika i wtedy moze się wszystko dziac, sam juz widzialem takie kombinacje ze glowa mala, symulowanie poduszek zmana wsadow itd to powazna sprawa jesli ktos się tym nie zajmuje profesjonalnie (ale rzeczywiscie profesjonalnie) to skutki moga byc oplakane :-( pomys co by się stalo gdyby ten tos przy 100-110 wjechal w wieksza dziure albo przejazd kolejowy? co tez by wypalily?

    podam najlepszy przyklad rok 2001 BMW wycofuje wszystkie modele E46 do servisu bo w ok 15 przypadkach przy ostrym najechaniu na ok 15 cm kraweznik pod odpowiednim katem odpala się boczna poduszka (ale tylko boczna), powod: blad w algorytmie dla jednej strony ( dokladnie czeski blad :-) dotyczacy pomiaru przysieszenia) wszystkie sterowniki wymieniono na pniu!!!

    tak wiec zasadniczo mozna takie systemy naprawiac ale bez odpowiedniego sprzetu i bez odpowiedniego doswiadczenia, wsadow grozi to naprawde "smiercia"

    co do twojego problemu nie jest to takie latwe bo jesli odpalily 2 poduchy to masz odrazu 2 napinacze wiec nawet wymiana samych poduch nic nie da, niektorzy symuluja napinacze opornikami :-) ale sterownika jesli nie ma przednich poduch nie oszukasz, trzebaby wsad zmieniac itd itd a to juz sa koszta :-) wiec moze lepiej dolozyc pare stowek i calkiem zrobic?

    najprostszy sposob to rozkrecic liczniki i zrodlo swiata do kontrolki odciac :-)

    na marginesie podziwiam ludzi ktozy oddaja swoje cacka do "takich" warsztatow :-)


    Nieprawda. całkiem niedawno dość głośna była sprawa odpalonych kurtyn w 307 po wybuchu (!) ostatniego tłumika, i to w serwisie. Co do reszty to "magicy" potrafią elektronikę oszukać. A koszty to nie parę stówek, tylko TYSIĘCY!!!! Przynajmniej w serwisie...
  • #10
    nfoka
    Level 17  
    ???? i jeszcze raz ????

    mozesz mi napisac co to jest wybuch tlumika?

    co do naprawy systemu Airbag to naprawa nie polega na zlozeniu i wyprasowaniu worka Airbag itd :-) sam system jest pod wzgledem budowy dosc prosty (kilka czujnikow, magistrala danych komputer/sterownik i elementy pirotechniczne (Airbag, napinacz)

    elementow piortechnicznych nie da sie naprawic :-) to jest chyba logiczne?? co do reszty to "elektronika" jak kazda inna :-) i mozna naprawiac a w zasadzie calosc sie redukuje do przeprogramowania sterownika, tu jest caly problem miec jak odczytac (strona techniczna typu programator jak i jak zinterpretowac wsad i go zmienic) i ewtl pozniej zaladowac nowy. wiekszosc producentow stosuje rozne zabezpieczenia itd itd.

    tutaj popelnia sie 99% bledow ozniej nie da sie np skasowac bledu itd a konczyc na "przypadkowym" wypaleniu poduszek!

    co do kosztow to: Airbag kierowcy 500 pln, 1 napinacz 250, jesli pasazera tez wypalily to 400 poduszka i 250 napinacz. Sterownik w zaleznosci od typu Autoliv ok 500 pln + robocizna i disgnostyka

    w serwisie ceny sa obledne sam sterownik kosztuje 450 E :-)
  • #11
    amre
    Level 15  
    krzyszrof.jakub wrote:
    Witam
    Peugeot 206 wywalił airbag, miga kontrolka , czy bez wymiany poduszek ją jakoś wyłączyć?


    Pewnie jesteś tym św.Krzysztofem i dlatego zadajesz pytanie.Jezeli kontrolka miga możesz ja wyłączyć.Podłączyć należy przewód do airbagu z jednej strony a drugą część w pewna część tylną swojego ciała i pewnie zadziala.
  • #12
    Mad Max
    Level 23  
    nfoka wrote:
    ???? i jeszcze raz ????

    mozesz mi napisac co to jest wybuch tlumika?

    co do naprawy systemu Airbag to naprawa nie polega na zlozeniu i wyprasowaniu worka Airbag itd :-) sam system jest pod wzgledem budowy dosc prosty (kilka czujnikow, magistrala danych komputer/sterownik i elementy pirotechniczne (Airbag, napinacz)

    elementow piortechnicznych nie da się naprawic :-) to jest chyba logiczne?? co do reszty to "elektronika" jak kazda inna :-) i mozna naprawiac a w zasadzie calosc się redukuje do przeprogramowania sterownika, tu jest caly problem miec jak odczytac (strona techniczna typu programator jak i jak zinterpretowac wsad i go zmienic) i ewtl pozniej zaladowac nowy. wiekszosc producentow stosuje rozne zabezpieczenia itd itd.

    tutaj popelnia się 99% bledow ozniej nie da się np skasowac bledu itd a konczyc na "przypadkowym" wypaleniu poduszek!

    co do kosztow to: Airbag kierowcy 500 pln, 1 napinacz 250, jesli pasazera tez wypalily to 400 poduszka i 250 napinacz. Sterownik w zaleznosci od typu Autoliv ok 500 pln + robocizna i disgnostyka

    w serwisie ceny sa obledne sam sterownik kosztuje 450 E :-)


    Wybuch tłumika to jest takie zjawisko, kiedy autko nie odpala, a klient długo sobie "kręci" rozrusznikiem. Wtedy niespalone paliwo dostaje się do układu wydechowego i spokojnie sobie odparowuje i czeka na okazję-czyli na pierwszą lepszą iskrę po odpaleniu...Wtedy robi się "bum" i jak się ma szczęście, to tłumik leci...Jest to takie samo potoczne określenie, jak "wybuchł zbiornik gazu"