Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie alternatora made in germany

17 Sie 2015 16:33 5496 87
  • Poziom 24  
    Cześć. Chciałbym sobie wziąć alternator na stół i po prostu go sprawdzić co i jak.
    Na zdjęciu zaznaczyłem jak on jakbym go podłączył oraz dwa elementy zaznaczone na zielono, które nie wiem do czego są. Jedno to "czarne pudełeczko" a drugie to zacisk W. Czy ktoś mógłby zerknąć?

    Podłączenie alternatora made in germany
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    B - Battery + i -. Plus i minus.... Ciężko wpaść, przyznaję.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Błażej napisał:
    B - Battery + i -. Plus i minus.... Ciężko wpaść, przyznaję.

    Nie wyczuł kolega sarkazmu. Oczywiście szukałem tego wcześniej na google, jednak mam z tym 1 raz w praktyce do czynienia od tak dla ciekawości sprawdzić jak to działa, chciałem zapytać, żeby nie sknocić niczego.

    Ten alternator ma wbudowany regulator? To czarne co zaznaczyłem to co to jest?
    To 2 "czarne" to regulator? Rozkręciłem to i tam są dwie szczotki. Diody to widzę, że są w środku takie pastylkowe.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia.
    Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy.
    To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    "W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
  • Poziom 24  
    Dziękuje za odpowiedzi. Niestety nie ma żadnej naklejki nie wiem nawet kto jest producentem, domyślam się, że bosch bo na szczotkach jest ich logo. W tym czarnym są dwie szczotki ale żadnych układów scalonych lub scalaków nie dojrzałem.

    Podłączyłem tak jak napisałem i lampka zaczęła świecić a potem zgasła przy nieruchomym rotorze. Napięcie między B+ a D+ to 12,1V a jak podłączam żaróweczkę to napięcie spada do 0V. Czytałem, że trzeba odpowiednią moc żarówki dobrać. Miałem tylko taką od kierunkowskazu od forda. Czy brak świecenia żarówki lub jej czasowe zapalanie może świadczyć o zbyt dużej mocy żarówki?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Pewnie i tak to jest do rozebrania. Ja się na tym nie znam. Chciałem po prostu sprawdzić jak to działa ale niestety chyba dostałem zepsuty alternator. Czemu nie świeci się lampka? Raz świeci raz nie. Jak wkręcam alternator na obroty to niestety ale nie ładuje.
  • Poziom 43  
    elektronikq napisał:
    Czemu nie świeci się lampka? Raz świeci raz nie

    Szczotki są długie? Rowy na pierścieniach?? Czym napedzasz??
  • Poziom 24  
    Nie no szczotka jedna ma taki lekki ubytek ale to na krawędzi. Poza tym szczotki długie. Napędzam wiertarką. Pierścienie są ok.
  • Poziom 43  
    Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale 21W, bo takie żarówki siedzą w kierunkowskazach, to trochę za dużo. 5W już zupełnie wystarczy.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Wziąłem omomierz. Jedna sonda na jeden pierścień druga na drugi pierścień wynik ok. 16 omów. Blaszkę przetarłem i podgiąłem ale wraz żarówka się nie pali.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Zmierzyłem innym omomierzem. Pierścienie były brudne. Wynik 9.6Ω Mogłobybyć zasilanie 24V?
  • Poziom 24  
    To zmienia postać rzeczy. Muszę dowiedzieć się konkretnie na temat jego pochodzenia. Narazie zastosuję się do waszych wskazówek i zmierzę co umiem. Dodam tylko, że jak dotknę D+ do masy to żarówka świeci.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    To masz zwarty mostek B+ do D+ czyli śmietnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Dzisiaj zmierzyłem od golfa valeo 3,3Ω a ten jest też od volskwagena ale ten silnik jest w wózku widłowym R70-16T. Czy ktoś by mógł potwierdzić czy tam jest 24V? Bo sprawa nabrała tempa, że się tak wyrażę.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto