Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw bora mk4 - wpadające do połowy sprzęgło

17 Sie 2015 21:51 2133 15
  • Poziom 8  
    pacjent bora variant ajm skrzynia 6 biegów DRW

    Dwa lata temu sprzęgło zostało u mnie zmienione na kompletny zestaw LUK ponieważ brało od podłogi w bardzo niskim zakresie i było bardzo twarde- pierwsza wymiana od nowości:
    -tarcza
    -docisk
    -łożysko hydrauliczne
    -koło dwumasowe

    po jakimś roku od wymiany zaczęły się problemy takie że rano przy wyjeździe z garażu sprzęgło brało po 1 cm czyli praktycznie od podłogi i odbijało do połowy zakresu, ale po zrobieniu kilku kilometrów już było wyżej a po wyjechaniu na trasę sprzęgło już było na równi z hamulcem i też brało wyżej, czyli na mieście przy krótkich odcinkach problem był bardzo upierdliwy do czasu aż sprzęgło podczas ciasnego parkowania zostało mi kilka razy w podłodze; tutaj zmieniłem pompkę nad hamulcem na sachs (brak wycieków przed wymianą) lecz ujarzmiłem tylko problem pozostawania pedału w podłodze i w ostatnich miesiącach jazdy zaczęły bardziej się nasilac problemy porannego brania sprzęgła od podłogi i żeby wrzucic rano bieg musiałem podnieśc sprzęgło do góry i cały dzień spokojnie mogłem jeździc.....................tutaj już zacząłem drążyc ostro temat i wymieniłem płyn hamulcowy, podmieniłem pompkę na inną i kilka razy maszynowo odpowietrzyłem sprzęgło a na sam koniec już starą metodą ręczną odpowietrzyłem cały układ wraz z hamulcami........doszedłem do wniosku z mechanikiem że musiałem zakupic wadliwe sprzęgło i zakupiłem tarczę, docisk, łożysko i przez pierwsze kilka dni brało wysoko i było miodzio lecz problem powraca co kilka dni sprzęgło bierze 1 cm od ziemi i wtedy mnie to strasznie wkurza i je podnoszę i na 2 dni spokój........


    to co zauważyłem, że jak powoli puszcze sprzęgło na jałowym to wraca do 3/4 całego skoku a jak bardzo szybko depnę to wraca równo do hamulca, dodatkowo zwróciłem uwagę na to że hamulec ma dziwny miękki opór jak podczas włączonego silnika wcisnę go na max i trzymam to lekko idzie w dół do wartości 2 cm od podłogi

    proszę o opis jak sprzęgło działa u posiadaczy dwumasy a w szczególności 6 gang, będę wdzięczny za każdą sugestię:)))))
  • Poziom 13  
    Domyślam się, iż odpowietrzałeś sprzędło właściwie, spróbuj odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgliku i niech trochę płynu uleci do jakiejś butelki lub na ziemię (pedał sprzęgła na max-a do góry i nie dotykać w trakcie operacji), zakręć odpowietrznik i wówczas spróbuj pojeździć.
    Opis wskazuje na zapowietrzony układ.
  • Poziom 8  
    Właśnie tak zrobiłem, rozmawiałem z innym mechanikiem i opowiadał o przypadku gdzie przy takiej skrzyni była nieszczelność na przewodzie idącym od wysprzęglika pod akumulatorem do pompy sprzęgła...... Uważam że to już chyba ostatnia deska ratunku.......
  • Moderator Samochody
    Moim skromnym zdaniem masz pompę sprzęgła do wymiany. Schyl głowę koło pedałów, i zobacz czy od strony tłoczyska nie jest zapocona.
  • Poziom 8  
    Wymieniona bez zmian, nie cieknie
  • Poziom 8  
    Wymieniłem teraz takie łożysko z dwoma wąsami w skrzyni czy to nazywasz wysprzęglik
  • Poziom 15  
    przewod elastyczny spekany///
  • Poziom 8  
    A wysprzęglik to jest to łożysko z wąsem,wąsami?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W tym modelu powinieneś mieć połączony wysprzęglik z łożyskiem.
    vw bora mk4 - wpadające do połowy sprzęgło
    Czyli do tego elementu dochodzi przewód z pompy sprzęgła.
    Wcześniej były montowane wysprzęgliki z osobnym łożyskiem.
  • Moderator Samochody
    Siłownik sprzęgła jest na dwie śruby mocowany na skrzyni biegów.
  • Poziom 8  
    witam, mam wysprzęglik z łożyskiem który jest montowany w skrzyni biegów, z skrzyni wystaje wąs do montażu przewodu do sterowania hydraulicznego który idzie do pompki sprzęgła (nad pedał sprzęgła), przewód jest jedyną rzeczą której nie zmieniłem lecz w serwisie kosztuje 440zł M_A_S_A_K_R_A, mam silnik ajm i skrzynię 6 biegową czy ktoś wie jaki przewód powinienem tutaj dokładnie zastosowac mam na myśli numer, fotkę??
  • Poziom 15  
    Odpowiedz masz na PW
    Moderowany przez robokop:

    A kolega ma ostrzeżenie, za tę pomoc. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Poziom 6  
    ja odpowietrzam wysprzęglik w taki sposób od wielu lat i nigdy źle nie odpowietrzyłem: zakładam przewodzik gumowy przeźroczysty na odpowietrznik z jednej strony a drugi koniec wkładam do zbiorniczka z płynem, następnie popuszczam odpowietrznik i pompuje ręką delikatnie wolno pedał sprzęgła po około 15 cyklach ustawiam pedał w pozycji startowej i zakręcam odpowietrznik. sprzęgło odpowietrzone w 100% jednoosobowo gdyż płyn który pojawi się powyżej odpowietrznika w wężyku nie dopuści powietrza do układu
  • Poziom 8  
    witajcie, na ten moment usterka nadal występuje a nawet coraz bardziej się nasila, rano jak wsiadam do auta sprzęgło jest do połowy miękkie i bierze od samej podłogi. pomaga podniesienie albo pompowanie i na cały dzień mam spokój.......mam nadzieje że coś co powoduje ten stan rzeczy w końcu się ujawni


    ps

    -odpowietrzane wielokrotnie samemu i u 2 mechaników
    -stan płynu ok nigdzie nie cieknie
  • Moderator Samochody
    Wolne żarty. Dwa miesiące minęły od założenia wątka na forum i jakoś samo się nie naprawiło. Nie ma rady - odpowietrzanie nic tu nie pomoże, skoro układ dostaje powietrza. Zamykam.