Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wirus zrobił spustoszenie w plikach doc pdf i jpg trojan Filecoder.EM

Rafaleq23 18 Sie 2015 12:22 1806 6
  • #1 18 Sie 2015 12:22
    Rafaleq23
    Poziom 7  

    Witam przez przypadek wbił mi się na kompa koń trojański, a dokładnie Win32/Filecoder.EM i wszystkie pliki doc pdf xls i jpg zmienił z ich standardowego formatu na typ pliku .aaa. Pików nie da się otworzyć przy użyciu standardowych programów w systemie Windows. Mam pytanie czy ktoś miał już taki problem i wie jak odkodować te dokumenty ? :)
    Jeżeli wstawiłem w złe miejsce proszę admina o przeklejenie tematu.
    Pozdrawiam

    0 6
  • #3 18 Sie 2015 13:09
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Na początek usuń infekcję z komputera. Potem możesz przywrócić dane ze swojej kopii zapasowej (jeśli dane są ważne to na pewno nie trzymasz tylko pojedynczego egzemplarza), ewentualnie możesz próbować przywrócić pliki za pomocą narzędzia Shadow Explorer (to jest o ile działa Ci poprawnie przywracanie systemu - dotyczy tylko systemów Vista i nowszych). Za pomocą Shadow Explorer może Ci się udać przywrócić mniej lub więcej plików, a być może zero - kwestia szczęścia. Na odszyfrowanie plików nie masz najmniejszych szans.

    http://www.shadowexplorer.com/downloads.html

    1
  • #4 17 Cze 2016 01:19
    Patrick04
    Poziom 15  

    @dt1 Jesteś wielki...

    Na szczęście chodziło mi tylko o 1 plik i udało się go uratować dzięki Shadow Explorer.
    Przy okazji nawet jeszcze kilka folderów w kilka chwil też się udało...
    Miałem małą infekcję, bo jak tylko antywirus zaczął szaleć zresetowałem kompa - zdążyło zainfekować do 100 plików z czego większość nieważna lub do odzyskania bo ESET zrobił swoje...

    0
  • #5 17 Cze 2016 01:56
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Miałeś dużo szczęścia, aktualne warianty tej infekcji niszczą dane potrzebne do odzyskiwania systemu (a więc i shadow explorer nie działa).

    0
  • #6 17 Cze 2016 15:21
    kaczorexx33
    Poziom 1  

    Ja mam mega przykre doświadczenia z esetem niestety, wyskakiwaly mi okienka bez potrzeby i wgl komp mi z nim wariował, a z tym usuwaniem plikow systemowych to nagminnie, np mcafee tez wywala takie bledy Ja teraz uzywam g data, wersje internet securtiry i jest wszystko ok,nie mialem takiej sytuacji. Dziala jak trzeba ochrania dane, wczesniej sie balem jakilkolwiek przelew online zrobic...

    0
  • #7 25 Cze 2016 18:16
    Patrick04
    Poziom 15  

    @kaczorexx33 U bardzo wielu moich klientów instaluję ESETa i bardzo wszyscy chwalą.
    Jedną rzecz tylko mogę powiedzieć, że najlepiej jest go instalować na w miarę czysty system - nieraz jak ktoś nagle po długim czasie chce wgrać to od razu ostrzegam, że mogą go męczyć różne komunikaty. Ale to chyba tak jak przy innych antywirusach.

    @dt1

    Byłem przygotowany, że coś się może wydarzyć i chyba szybki reset mnie uratował. Nie zdążyło uszkodzić danych odzyskiwania bo chyba miałem możliwość z 5 kopii odzyskać dane.

    0