Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty

19 Sie 2015 06:53 10644 14
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z silnikiem B&S (dokładny model w temacie) - falujące obroty. Odkręciłem pokrywę gaźnika, włączyłem silnik i zauważyłem, że zawór gaźnika (na zdjęciach - cyfra 1) systematycznie się porusza. Nagrałem film, ale nie mogę go wstawić. Kto chce mogę mu wysłać na e-mail.
    Kiedy przytrzymam zawór np. patykiem - silnik pracuje równo (tak jak powinien).
    Zauważyłem również czarną dźwignie połączoną z nim (na zdjęciach - cyfra 2). Myślę, że to ona może poruszać zaworem gaźnika. Biegnie ona aż do miski olejowej i tam się chowa. Nie wiem do czego służy i jeśli ktoś z was wie - niech mi to napisze. Dziękuję za wszelką pomoc, nawet najmniejszą. Poniżej wstawiam zdjęcia.
    Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty
  • Poziom 28  
    A wiesz jak powinien zachowywać się taki silnik? To co jest na zdjęciu i to o czym piszesz, to regulator obrotów silnika. Silnik kosiarki ma utrzymywać konkretne obroty. Za to odpowiada regulator i jak widzisz działa, bo "dodaje" i "odejmuje" gazu. A to dlaczego, to już musisz poszukać. Może być np zabrudzony gaźnik...
  • Poziom 6  
    Witam. Przepraszam, ale chyba się nie zrozumieliśmy. Mnie chodzi o to, że ten regulator porusza się cały czas od momentu włączenia do wyłączenia silnika. Jeśli chcesz posłuchać jak on pracuje i zobaczyć jak porusza się regulator - podaj mi e-mail to wyślę Ci filmik. I jeszcze dwie kwestie które mogą mieć znaczenie. Silnik jest od glebogryzarki, a nie od kosiarki i powinien pracować równo (u mnie raz obroty są wyższe, a raz niższe i nie mam na to wpływu).
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Sorry, wydawało mi się to trochę dziwne, ale dzięki, sprawdzę filtr i wyczyszczę gaźnik.
  • Poziom 6  
    Wyczyściłem dysze i cały gaźnik. Filtr powietrza też czysty. Silnik pracuje tak jak wcześniej, bez zmian.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Zagrzałeś Rycho T, bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe powietrze", może masz luzy na dźwigniach... Miałem identyczny problem ze starym polskim agregatem i problemem były zarówno dysze, jak i lewe powietrze.

    pzdr
  • Poziom 6  
    Dysze są czyste, może problem są luzy. Dźwignia, która się porusza jest luźna. Da się to jakoś naprawić?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Nie, rozkręciłem cały gaźnik. Dysze przeczyściłem igłą. Ogólnie przejrzałem i nie było brudów.
  • Poziom 28  
    Ogrodeusz napisał:
    Dysze przeczyściłem igłą


    Ale, że co??? Serio..? Igłą..?
  • Poziom 6  
    Tak, serio. A to niedobrze?
  • Poziom 6  
    Poszedłem tropem ,,lewego powietrza'' i wymieniłem uszkodzoną uszczelkę filtra, ale niestety nie przyniosło to żadnego skutku. Dałem silnik do znajomego mechanika, ale on chyba tylko wymienił gaźnik (nie na nowy, tylko inny, podobny) - też nic to nie dało. Zacząłem regulować dopływ paliwa oraz obroty i... Udało się! (prawie) Silnik pracuje równo, czasem troszkę zwiększa obroty, ale nie jest to odczuwalne. Dzięki wszystkim za pomoc. :)