Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty

Ogrodeusz 19 Sie 2015 06:53 3360 14
  • #1 19 Sie 2015 06:53
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z silnikiem B&S (dokładny model w temacie) - falujące obroty. Odkręciłem pokrywę gaźnika, włączyłem silnik i zauważyłem, że zawór gaźnika (na zdjęciach - cyfra 1) systematycznie się porusza. Nagrałem film, ale nie mogę go wstawić. Kto chce mogę mu wysłać na e-mail.
    Kiedy przytrzymam zawór np. patykiem - silnik pracuje równo (tak jak powinien).
    Zauważyłem również czarną dźwignie połączoną z nim (na zdjęciach - cyfra 2). Myślę, że to ona może poruszać zaworem gaźnika. Biegnie ona aż do miski olejowej i tam się chowa. Nie wiem do czego służy i jeśli ktoś z was wie - niech mi to napisze. Dziękuję za wszelką pomoc, nawet najmniejszą. Poniżej wstawiam zdjęcia.
    Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty Briggs&Stratton Quantum XM 55 Falujące obroty

    0 14
  • #2 19 Sie 2015 08:53
    tomjed
    Poziom 27  

    A wiesz jak powinien zachowywać się taki silnik? To co jest na zdjęciu i to o czym piszesz, to regulator obrotów silnika. Silnik kosiarki ma utrzymywać konkretne obroty. Za to odpowiada regulator i jak widzisz działa, bo "dodaje" i "odejmuje" gazu. A to dlaczego, to już musisz poszukać. Może być np zabrudzony gaźnik...

    1
  • #3 19 Sie 2015 13:39
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Witam. Przepraszam, ale chyba się nie zrozumieliśmy. Mnie chodzi o to, że ten regulator porusza się cały czas od momentu włączenia do wyłączenia silnika. Jeśli chcesz posłuchać jak on pracuje i zobaczyć jak porusza się regulator - podaj mi e-mail to wyślę Ci filmik. I jeszcze dwie kwestie które mogą mieć znaczenie. Silnik jest od glebogryzarki, a nie od kosiarki i powinien pracować równo (u mnie raz obroty są wyższe, a raz niższe i nie mam na to wpływu).

    1
  • #7 19 Sie 2015 16:31
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Sorry, wydawało mi się to trochę dziwne, ale dzięki, sprawdzę filtr i wyczyszczę gaźnik.

    0
  • #8 20 Sie 2015 10:57
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Wyczyściłem dysze i cały gaźnik. Filtr powietrza też czysty. Silnik pracuje tak jak wcześniej, bez zmian.

    0
  • Pomocny post
    #9 20 Sie 2015 11:13
    tomjed
    Poziom 27  

    Zagrzałeś Rycho T, bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe powietrze", może masz luzy na dźwigniach... Miałem identyczny problem ze starym polskim agregatem i problemem były zarówno dysze, jak i lewe powietrze.

    pzdr

    1
  • #10 20 Sie 2015 12:25
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Dysze są czyste, może problem są luzy. Dźwignia, która się porusza jest luźna. Da się to jakoś naprawić?

    0
  • #12 20 Sie 2015 16:53
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Nie, rozkręciłem cały gaźnik. Dysze przeczyściłem igłą. Ogólnie przejrzałem i nie było brudów.

    1
  • #13 21 Sie 2015 10:30
    tomjed
    Poziom 27  

    Ogrodeusz napisał:
    Dysze przeczyściłem igłą


    Ale, że co??? Serio..? Igłą..?

    0
  • #14 21 Sie 2015 13:42
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Tak, serio. A to niedobrze?

    0
  • #15 04 Paź 2015 14:27
    Ogrodeusz
    Poziom 4  

    Poszedłem tropem ,,lewego powietrza'' i wymieniłem uszkodzoną uszczelkę filtra, ale niestety nie przyniosło to żadnego skutku. Dałem silnik do znajomego mechanika, ale on chyba tylko wymienił gaźnik (nie na nowy, tylko inny, podobny) - też nic to nie dało. Zacząłem regulować dopływ paliwa oraz obroty i... Udało się! (prawie) Silnik pracuje równo, czasem troszkę zwiększa obroty, ale nie jest to odczuwalne. Dzięki wszystkim za pomoc. :)

    0