Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilanie diody led baterią guzikową

xmarv1987 19 Aug 2015 16:39 1857 4
    xmarv1987
    Level 2  
    Witam. Na forum zaglądam dość często od kilku lat ale chyba nie miałem okazji się przywitać więc witam :) .
    Nie znam się za bardzo na elektryce więc wybaczcie jeśli komuś moje pytanie wyda się idiotyczne :) . Chciałem zrobić proste podświetlenie led do podstawki z plexi, chcę żeby była ona bezprzewodowa dlatego musi być zasilana z baterii. Problem w tym aby układ był jak najcieńszy. Pomyślałem o zastosowaniu baterii guzikowej 3v 210mAh jednak nie wiem jaką diodę do tego dobrać, najlepsza byłaby smd z racji jej budowy ale z tego co się dowiedziałem szybko rozładowałaby baterię. Dioda ma tylko podświetlać plexę, (najlepiej w kolorze) nie musi dawać mocnego światła, jaka byłaby najbardziej energooszczędna i małych rozmiarów ? Mam też drugie pytanie, czy do takiej baterii guzikowej można zastosować ogniwo fotowoltaiczne które by ją doładowywało w dzień ? Coś jak w taniej lampce ogrodowej :) . Chciałbym aby cały układ był jak najmniejszy i mało skomplikowany.
    Pozdrawiam. :)
  • Helpful post
    Xantix
    Level 40  
    Dioda SMD małej mocy pobiera ok. 20mA prądu. Więc bateria guzikowa starczy na ok. 10h pracy. Niestety baterii nie da się naładować, do tego potrzebny jest akumulator. Ale układ ala lampka solarna nie jest wcale skomplikowany a można go nawet zaadaptować z rozebranej lampki, ewentualnie zmienić akumulator na mniejszy.
  • Helpful post
    HD-VIDEO
    Level 41  
    Tak jak wyżej pozyskać lampkę ogrodową.
    W tych najmniejszych zamiast akumulatora typu R3 jest miniaturowy akumulatorek, wielkości baterii AG12.