Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c4 - depolution system faulty

martin288 19 Aug 2015 18:27 3387 13
  • #1
    martin288
    Level 10  
    A więc jestem po diagnostyce i oto takie mam błędy stałe:
    -Zasilanie czujnika pedału przyspieszenia
    -Ciśnienie powietrza dolotowego
    -Różnica ciśnień na filtrze cząstek stałych napięcie zasilania zbyt niskie
    -Sygnał różnicy ciśnień wydechu filtr cząstek stałych przepełniony


    Wymieniłem cały pedał i niby działa ale dziś podczas jazdy znów wywaliło depolution auto zgasło po odpaleniu ok ale błąd się świeci. Kod błędu to p0658. Jestem po wyrzuceniu fapu przed wyrzucenuem fapu i po ciągle ten sam błąd z tym że teraz ten błąd wyświetla się jako usterka przemijająca wcześniej jako trwała. Opis tej usterki zasilanie czujnika pedału przyspieszenia, ciśnienie powietrza dolotowego, różnicy ciśnień na filtrze cząstek stałych, napięcie zbyt niskie.
  • Helpful post
    #2
    daras41
    Level 25  
    Napięcie zasilania czujników sprawdziłeś ? Może któryś robi zwarcie. Więcej szczegółów, jaki silnik ?
  • #3
    martin288
    Level 10  
    Silnik 1.6 hdi 109km 2004 rok? Czyli co na pinach po odpieciu wtyczki powinno być napięcie? Jakie? 5v? Jak rozpoznać że ktoryś robi zwarcie?
  • Helpful post
    #4
    daras41
    Level 25  
    Dokładnie 5v, tyle, że napięcie trzeba mierzyć przy podłączonej kostce ,np igłą pomiarową. Jeśli nie będzie 5v to wypinaj kostki i obserwuj kiedy wzrośnie do prawidłowej wartości i będziesz wiedział ,który czujnik robi zwarcie. Możesz też mieć uszkodzony sterownik silnika, bo to on zasila czujniki.
  • #5
    martin288
    Level 10  
    Najgorsze jest to że w tym momencie nie ma błędu usterki wyświetlają się jako przemijające... (czytane lexią) a jak sprawdzić czy zwarcie jest na przewodach?
  • Helpful post
    #6
    grala1
    VAG group specialist
    Przy braku błędu stałego możesz szukać problemu w instalacji przez miesiąc.
    Najlepiej obejrzeć każdy przewód z osobna - izolację. Nikt raczej nie będzie pruł całej instalacji by to zrobić.
    Teoretycznie przy zwarciu na przewodach po odłączeniu wszystkich elementów z tego układu błąd powinien się pojawić, jeżeli się nie pojawi to problem raczej w którymś z elementów.
  • #7
    martin288
    Level 10  
    A czy ktoś jest w stanie jakie napięcia powinny być na czujniki różnicy ciśnień ?? sa tezy piny i wydaje mi się że jeden masa drugi 5v i trzeci to magistrala can 0-5v? Zgadza się? Wszystko trzeba mierzyć na wpietej wtyczce tak?
  • #9
    martin288
    Level 10  
    Ok a jeśli chodzi o ciśnienie powietrza dolotowego? Gdzie szukać tego czujnika? I wogóle od czego jest ten czujnik?
    Modyfikuj wiadomość
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym.
    Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
  • #11
    martin288
    Level 10  
    A jakie powinny być napięcia na tym czujniku? Tak samo jak na czujniku różnicy ciśnień?
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Większość czujników w aucie daje na wyjściu sygnał 0-5V.
    Zazwyczaj napięcie zależy od wartości zmierzonej - np 5V - 2 bar, 1V - 1bar.
    Trzeba zmierzyć napięcie na włączonym zapłonie i zobaczyć czy zmienia się ono na odpalonym silniku i podczas dodawania gazu.
    Najlepiej użyć do tego interfejsu Lexia - wtedy będziesz miał już podane przeliczone wartości na ciśnienia, tylko trzeba wejść w pomiary a nie odczytywać tylko błędy.
  • #13
    martin288
    Level 10  
    Przejrzałem dziś przewody machałem nimi i nic zero błędu napięcie na czujnika prawidlowe ale Raz na jakiś czas wyskakuje mi dodatkowo błąd przejściowy p1728 czyli komunikacja CAN informacja o monecie obrotowym silnika nieprawidłowa co robić z tym?
  • #14
    User removed account
    User removed account