Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 2.0 DTI - zapowietrzanie się

19 Sie 2015 20:20 3090 13
  • Poziom 15  
    Witam, koledzy gdzieś zapowietrza mi się Asterka. Raczej nie jest to zapowietrzenie na pompie. Stwierdzam to dlatego, że wyrzuciłem oryginalny filtr i wstawiłem z dojściem i wyjściem. Dzisiaj dodatkowo chciałem włożyć zaworek zwrotny między filtrem a pompą. Po ściągnięciu wężyka z wyjścia filtra na pompę było słychać bulgotanie jak paliwo wraca się do baku. I teraz pytanie czemu tak się dzieje? Czy to normalny objaw? Jeżeli tak to gdzie może się zapowietrzać? Tylko w okolicach pompki, która znajduje się w baku? Dodatkowo chciałem zapytać gdzie znajduje się pompka paliwowa? Pod tylnym siedzeniem?
  • Moderator Samochody
    W Twoim aucie nie ma żadnej innej pompki poza pompą wtryskową.

    Poczytaj na forum, jest masa tematów, od uszczelniacza czołowego pompy, po trawersy i przelewy.
  • Poziom 15  
    Kolego jeżeli chodzi o przelewy czy też uszczelniacze trawersów to wszystko zostało wymienione.

    Jedyne co zauważyłem to po zdjęciu przewodu wychodzącego z filtra na pompę paliwo zaczęło bulgotać i spływać do baku. Czy to normalny objaw?
  • Moderator Samochody
    Grawitacyjnie spływa.

    Zbiornik jest niżej.

    Chyba że sitko w baku zasyfione.
  • Poziom 15  
    A co będzie się działo jak sitko będzie zatkany? Jaki będzie objaw tego? I gdzie będzie dostęp do tego sita? to zobaczyłbym sobie jak to tam wygląda.
  • Moderator Samochody
    Objaw będzie taki jak masz w swoim aucie.

    Musisz dostać się do pływaka. Tam jest smok który ma sitko na końcu.
  • Poziom 15  
    A gdzie będę miał do tego najlepszy dostęp? Czy tego pływaka dostanę pod tylnym siedzeniem?
  • Moderator Samochody
    Nie pamiętam, musisz sprawdzić, ewentualnie możesz opuścić zbiornik, wtedy do pływaka dostaniesz się na pewno.
  • Poziom 31  
    Dostęp masz po odchyleniu kanapy ,a zapchane sitko pewnie da o sobie znać obniżeniem mocy i wyrzuci błąd .Co do szczelności to z automatu wymieniam oringi pod śrubą blokady pompy i zaworkiem regulacji ciśnienia pompy , a z zaworkami zwrotnymi daj sobie spokój , miałem na garażu auto z dwoma jeden za drugim ,a i tak odpalało z trudem.
  • Poziom 15  
    Kolego a mógłbyś dokładnie napisać która to śruba blokady pompy i który to zaworek regulacji ciśnienia pompy?

    Co do mocy to auto sie zbiera ok tylko tak jak pisałem, po zdjęciu przewodu paliwowego między filtrem a pompą było słychać bulgotanie jak paliwo wraca do baku. Potem musiałem długo kręcić zanim auto odpaliło. I czy paliwo powinno się wrócić czy nie?
  • Poziom 31  
    W szustej klasie było o naczyniach połączonych - tak paliwo będzie wracać do zbiornika , śrubkę blokady masz z przodu na torksa a zworek ciśnienia z góry na specjalny klucz ale da się odkręcić płaską dziesiątką .
  • Poziom 15  
    Już zlokalizowałem, która śruba jest którą. Czy te śruby jest się w stanie odkręcić bez wyjmowania pompy? Tą z góry próbowałem odkręcić zwykłą 10tką ale nie szło. I dałem sobie spokój. Mógłbyś kolego podesłać mi jakieś zdjęcie jak wygląda ten specjalny klucz do odkręcania tej śruby?

    Co do tej na torxa to tej nie próbowałem odkręcać.

    Ostatnio chciałem zrobić podciśnienie w pompie i na dojściu wpiąłem strzykawkę 100ml i pchałem w ten przewód paliwo. Na moje oko no to nigdzie nie było wycieku ani sączenia. Czy muszę szukać przyczyny zapowietrzania się skoro nigdzie nie ma wycieków? Ani przy tej śrubie na 10tkę ani na torxa.
  • Poziom 31  
    W takich przypadkach podłączam dwa przezroczyste przewody paliwowe do pompy , czysty pojemnik po oleju napełniam paliwem , odpowietrzam aby nie było widać pęcherzy powietrza i czekam z rozruchem najlepiej do rana . Jeżeli odpala bez problemu , przechodzę z przewodami paliwowymi dalej na następne złącza . Pojemnik z paliwem musi leżeć na ziemi , grawitacja pomoże.
  • Poziom 15  
    Wymiana wtryskiwaczy pomogła. Auto odpala dużo lepiej.