Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora

19 Sie 2015 21:51 5592 16
  • Poziom 15  
    Witam mam taki problem dość poważny samochód straży z dnia na dzień zaczęło palić ten bezpiecznik, gdy przełączę hebel od razu pali, z tego co sprawdziłem to zwarcie robi przewód 51 który idzie do amperomierza przynajmniej tak wynika z schematu. Teraz pytanie czy zegar może robić zwarcie o co w tym chodzi bo nie rozumiem dodam że stacyjka też się nie włącza. Załączę schemat który znalazłem w sieci, gdy by ktoś był w stanie opisać jak działa ten układ był bym bardzo wdzięczny bo to jest jakaś czarna magia Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    1. Wyciągasz palący się bezpiecznik, zastępujesz go żarówką.
    2. Odłączasz przewód zasilający przy amperomierzu. Sprawdzasz, czy żarówka zgasła. tak - przewód cały. Nie - uszkodzony przewód.
    3. Zakręcasz przewód zasilający, odkręcasz odbiory. Żarówka zgasła - zegar dobry. Zaświeciła przebity zegar.
    4. Po kolei załączasz odbiory i sprawdzasz, który obwód robi zwarcie.
  • Poziom 15  
    Gdy odłączę go przy przełączniku to nie pali a z schematu wynika że idzie bezpośrednio do zegara jeśli odłączę go przy zegarze i nie będzie paliło to znaczy że zegar?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie. Przecież zegar jest podłączony dalej. I jako amperomierz stanowi bardzo mały opór. Jak podłączysz zasilanie pod amperomierz i nic więcej, a ten zrobi zwarcie (oczywiście musisz sprawdzić łącząc obudowę amperomierza z masą pojazdu), to znaczy że wewnątrz nastąpiło przebicie i jest on do wyrzucenia. Podejrzewam, że jednak zwarcie jest gdzieś dalej.
    Wrzuć jeszcze legendę do tego schematu, to łatwiej będzie opisywać.
  • Poziom 15  
    Dziękuje za odpowiedzi czyli równie dobrze może to być regulator bądź alternator? a mógł by ktoś powiedzieć jak działa stacyjka bo po tym incydencie nie działa, czy jeśli znajdę zwarcie i usunę usterkę to stacyjka zacznie działać?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak jej nic nie upaliło w środku, to powinna działać.
  • Poziom 15  
    Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora

    Dodano po 2 [minuty]:

    Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zacznij, jak wspomniał Robokop, od sprawdzenia przełącznika, a następnie leć po instalacji.
    Coś ta legenda nie halo, bo na schemacie nie ma komponentów o tak wysokich numerach, a o początkowych zapomniałeś....
  • Poziom 15  
    Kotwica nie jest zespawana rozbierałem ten przełącznik i wszystko jest ok styki od cewki są ruchome
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    klika60 napisał:
    Kotwica nie jest zespawana rozbierałem ten przełącznik i wszystko jest ok styki od cewki są ruchome


    A bezpieczniki w styczniku?
  • Poziom 15  
    To jest wszystko co posiadam Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora Star 244 - Pali bezpiecznik 50A na przewodzie 30a przełączniku akumulatora

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bezpiecznik w tym styczniku pali ale tylko jeden bo są dwa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, jak napisałem wcześniej, wykluczasz sam przełącznik, zastępujesz bezpiecznik żarówką i po kolei odłączasz obciążenia, idąc od końca instalacji. Jak żarówka zgaśnie, to znaczy, że znalazłeś uszkodzony obwód i skup się na nim.
    W sumie palenie tak dużego bezpiecznika, to już poważne zwarcie i jego skutki powinny być widoczne.


    PS. Jak nie masz do mnie daleko, to mogę przyjechać i ogarnąć :D
  • Poziom 15  
    Ostrów Mazowiecka więc chyba w grę to nie w chodzi nie rozumiem tego schematu spróbuje poradzić a jak nie to będę się odzywał a jak działa ten amperomierz?
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany sklejona cewka od rozrusznika po przekręceniu hebla rozrusznik dostawał 12V a nie 24V i dla tego paliło gdy stuknąłem młotkiem w cewkę problem ustąpił do ponownego odpalenia samochodu ta znów się skleiła i rozrusznik kręcił nawet bez przekręcenia stacyjki