Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć halogeny do vw t5

02 Cze 2005 23:34 40272 32
  • Poziom 23  
    Witam
    chce podlaczyc halogeny do samochodu i mam prosbe zeby ktos mi rozrysowal jak to zrobic z wykorzystaniem przekaznika, ( jaki przekaznik zastosowac pradowo??)

    dziekuje
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    Przekażnik Wystarczy zwykły przekażnik od świateł [od malucha od świateł mijania] mała kostka z napisem 541 styk 30 napiecie może być prosto z akumulatora styk 85 masa styk 86 napiecie z włącznika halogenów a styk 87 wyjście na halogeny tylko trzeba dać bezpiecznik[20A] na tym przewodzie który wychodzi ze styku 87 napiecie na włącznik halogenów najlepiej wżiąsść z włącznika swiateł postojowych życze miłej zabawy:) pozdrawiam Jacek
  • Poziom 20  
    Witam. Tak jak proponuje "jaconen" tylko 85 nie do masy ,a do reflektorów głównych .Przy włączeniu świateł drogowych musi nastąpić samoczynne wyłączenie reflektorów przeciwmgłowych.Jeżeli 85 będzie na masie to na pierwszym przeglądzie będzie reklamacja.Szkoda oczu jadących z przeciwka,gdy w twoim samochodzie palą się jednocześnie hologeny i światła drogowe.To miał na myśli ustawodawca.POZDRAWIAM.
  • Poziom 21  
    Małe sprostowanie do poprzedniego postu. Według nowych przepisów halogeny mogą swiecić razem ze światłami drogowymi. Wiem coś o tym ponieważ pracuję w fimie która produkuje samochody, a poza tym wszystko się zgadza co do połączenia halogenów.

    Hej!!
  • Poziom 23  
    Witam
    zakupiłem przekaznik z napisem 541 teraz tak 85 i 86 to cewka natomiast 30 i 87 styki, styk 30 kolega pisze ze przewod + z akumulatora( moze byc z tego idacego bezposrednio do skrzynki z bezpiecznikami??) styk 87 przez bezpiecznik i równolegle do kadego halogena tak??( to jest plus na halogeny a minus wziasc z karoserii gdzies??) 85 to masa wszystko jasne a 86 to jest drugie napiecie ktore zasteruje przekaznikiem tak?? i kolega napisal ze nalezy podac przez wylacznik plus z postojowych wlasnie na ten styk 86 robiac przerwe wylacznikiem i on wlasnie bedzie zalaczal wszystko tak??

    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Małe sprostowanie do poprzedniego postu. Według nowych przepisów halogeny mogą swiecić razem ze światłami drogowymi. Wiem coś o tym ponieważ pracuję w fimie która produkuje samochody, a poza tym wszystko się zgadza co do połączenia halogenów.

    Hej
    Od kiedy te przepisy bendą obowiązywac????????? wydaje mi sie że to jest nie prawda!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skrzynia tak zrób jak napisałeś w swoim poście i nie słuchaj tam że ze światłami drogowymi mają świecić a do jakiego autka to montujesz?????

    Dodano po 5 [minuty]:

    Skrzynia tak zrób jak napisałeś w swoim poście i nie słuchaj tam że ze światłami drogowymi mają świecić a do jakiego autka to montujesz?????
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 29  
    Witam

    jaconen napisał:

    Hej
    Od kiedy te przepisy bendą obowiązywac????????? wydaje mi się że to jest nie prawda!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Już obowiązują, jak nie wierzysz to sprawdź w ogólnie dostepnym samochodzie Polonez
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    jg11 napisał:
    Witam. Tak jak proponuje "jaconen" tylko 85 nie do masy ,a do reflektorów głównych .Przy włączeniu świateł drogowych musi nastąpić samoczynne wyłączenie reflektorów przeciwmgłowych.Jeżeli 85 będzie na masie to na pierwszym przeglądzie będzie reklamacja.Szkoda oczu jadących z przeciwka,gdy w twoim samochodzie palą się jednocześnie hologeny i światła drogowe.To miał na myśli ustawodawca.POZDRAWIAM.


    Coś się chyba koledze pomylił tył sasmochodu z przodem . Tylne swiatło przeciwmgielne nie może świeciś razem ze światłami długimi . I to wtedy jest logiczne : - na światłach długich nie da się jechać w czasie mgły a gdy są dobre warunki przejrzystoci powietrza to nie ma konieczności właczania z tyłu pojazdu reflektora bo on także oślepia jadących za nami .Natomiast nie logicznym jest tłumaczenie że dodatkowe światła z przodu właczone obok długich oślepiają jadących z przeciwka - ja dotychczas sądziłem że jeżeli ktoś jedzie z przeciwka to kultura nakazuje zmianę świateł na mijania ! I jedyne ograniczenie - które nie wiem czy istnieje , ale chyba tak dotyczy ilości świateł świecących z przodu . WIem że np . w 125p posiadającym z przodu czterech reflektorów nie można było robić przeróbek na cztery światła mijania natomiast można było mieć dwa światła mijania i dwa halogeny . Wiem jednak że kolega który miał takowe zainstalowane został pouczony w czasie kontroli że halogeny mogą być DALEKOSIĘŻNE i PRZECIWMGŁOWE . Róznica jest taka że Przeciwmgłowe (świecące razem z mijania ) mogły być montowane pod zdeżakiem dalekosiężne w dowolnym miejscu . O ile wiem co do ilości świateł świecących w trybie drogowym nie było ograniczeń formalnych a jedynie wydolność elektrowni pokładowej . Ponieważ jeżdże na światłach fabrycznych i mnie takowe starczają więc nie śledzę przepisów w tej materii na bieżąco - ale jak kogoś to interesuje naprawdę to proponuję wejść na www.autocentrum.pl i tam zapytać w poradach prawnych .
  • Poziom 23  
    kolego jaconen samochod to opel corsa rocznik 95 wiec tak jak napisalem w swoim poscie wczesniejszym rozpisujac gdzie co ma byc jest dobrze i tak powinno byc tak??
  • Poziom 23  
    podlaczone tak jak napisalem i smiga elegancko kolego jaconen dziekuje za pomoc
  • Poziom 13  
    Witam!
    Zabrałem sie dzisiaj za podłaczanie halogenów i robiłem wszystko tak jak z postów wczesniej ale dupa nie swieci!
    Kupiłem przekaźnik ze stykami 86,85,30,87,87a!
    Z aku poszło napięcie przez bezpiecznik na pin 30, przewody od halogenów na pin 87,przewód masowy halogenów do (-) w aku, pin 85 na mase dałem, a z pinu 86 przewód na wyłacznik poszedł! Od wyłacznik drugi przewód wiadoma na mase!
    I nie świeci????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    to przeanalizuj jak zrobiłeś podpowiem przełącznik podłączony źle
    Podaj + przez włącznik a nie minus
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    co by nie było przekaźnik musi dostać na zasilanie + i - a czy będzie włączany plusem czy minusem to nie ważne
  • Poziom 13  
    No ma przeciez na styk 30 z aku napiecie dane! ja nie bardzo w tym temacie wiec sorry!:)
    To zamiast masy na pin 85 dac tam napiecie np z oswietlenia zapalniczki?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tomasz1023 napisał:
    Witam!
    Zabrałem sie dzisiaj za podłaczanie halogenów i robiłem wszystko tak jak z postów wczesniej ale D... nie swieci!
    Kupiłem przekaźnik ze stykami 86,85,30,87,87a!
    Z aku poszło napięcie przez bezpiecznik na pin 30, przewody od halogenów na pin 87,przewód masowy halogenów do (-) w aku, pin 85 na mase dałem, a z pinu 86 przewód na wyłacznik poszedł! Od wyłacznik drugi przewód wiadoma na mase!
    I nie świeci????


    I wszystko dobrze tylko podałeś masę na 85 i 86 a to jest zasilanie cewki a ona musi dostać plus i masę aby przekaźnik zadziałał

    Cytat:
    To zamiast masy na pin 85 dac tam napiecie np z oswietlenia zapalniczki?


    możesz tak zrobić
  • Poziom 17  
    cytat Paweł_swobodny
    "Coś się chyba koledze pomylił tył sasmochodu z przodem . Tylne swiatło przeciwmgielne nie może świeciś razem ze światłami długimi . I to wtedy jest logiczne : - na światłach długich nie da się jechać w czasie mgły a gdy są dobre warunki przejrzystoci powietrza to nie ma konieczności właczania z tyłu pojazdu reflektora bo on także oślepia jadących za nami "

    witam

    tak jest np w oplu kadecie , natomiast np vw golf III ,vento , cordoba (98rok) tylne światło przeciwmgielne świeci także przy włączonych światłach drogowych ( czyli z tego co kolega napisał wyżej auta te nie powinny być dopuszczone do eksploatacji ? - bzdura , przecież przeszły homologacje )
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Co do obowiazujacych przepisow ruchu drogowego - instalacja swiatel przeciwmgielnych przednich musi byc tak zrobiona,aby swiatla te,mogly sie wlaczac po wlaczeniu swiatel postojowych i swiatel mijania.Natomiast po przelaczeniu swiatel mijania na drogowe,powinny zgasnac(nie wolno uzywac swiatel przeciwmgielnych przednich ze swiatlami drogowymi.Co do swiatel przeciwmgielnych tylnych,ich instalacja powinna byc zrobiona tak,aby mogly wlaczac sie po wlaczeniu swiatel postojowych i przeciwmgielnych przednich(nie moze byc tak,zeby byly wlaczone swiatla postojowe i tylko przeciwmgielne tylne) oraz po wlaczeniu swiatel mijania(przeciwmgielne tylne moga byc wlaczone bez przeciwmgielnych przednich po wlaczeniu swiatel mijania).Tak stanowia obowiazujace na dzien dzisiejszy przepisy o ruchu drogowym.Kto jak ma i kto jak zrobi - jego sprawa.
    Tomasz1023 - swiatelka ci nie swiaca,bo wg twojego opisu nie moga swiecic.Tak jak piszesz,jeden przewod z wlacznika dales na pin sterowniczy przekaznika,a drugi na mase.Dlaczego na mase?W tym ukladzie cewka przekaznika ma dwie masy,wiec jak ma sie zasterowac?Drugi kabelek z wlacznika,musisz podlaczyc do bezpiecznika swiatel postojowych,od strony doplywu z wlacznika tych swiatel(jezeli masz wlacznik swiatel przeciwmgielnych jednostykowy.Jezeli masz oryginalny i jest w nim kilka stykow,instalacja bedzie wygladala ciutek inaczej).Nie napisales tez,jak masz symbol tego przekaznika,poniewaz na jednych przekaznikach pin 87 i 87a to to samo,a na innych to dwa rozne obwody.Zwroc rowniez na to.
  • Poziom 13  
    Przeaźnik jest standardowy 5 pinowy , nie wiem jaki symbol! Nie mogłem dostać tego z oznaczeniem 541 4 pinowego! Włącznik mam standardowy,dopasowany od Mazdy 323!W orginale mój bolid ma tylko swiatło przeciwmgielne tylne!
    Moge podłączyć z bezpiecznika od świateł postojowych, tylko bezpieczniki i przewody w moim aucie sa tak zabudowane(hyundai Scoupe)że juz mi sie nie chce rozkręcać całych osłon, paneli zeby sie dostać do przewodów bezpiecznika i sie tam podłączyć profesjonalnie!
    A nie moge zrobić tak jak napisałem? Ze napięcie dam na pin 85 z oświetlenia zapalniczki ,albo poprostu z aku (przez bezpiecznik oczywiście), a połączenie przy włączniku zostanie tak jak jest! Czyli przewód na pin 86 ,a drugi do masy na karoserie!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    co do przekaźnika to powinien być na nim schemat połączeń zobacz czy styki 87 i 87a są razem czy osobno
    jak zasilisz z podświetlenia zapalniczki to będziesz mógł je zapalić tylko przy włączonych światłach (czyli tak jak ma być) tyle że nie zgasną przy zmianie na drogowe
    nie zasilaj bezpośrednio z akumulatora bo będzie możliwość zapalenia tych halogenów bez kluczyków w stacyjce

    napisz czy to są halogeny przeciwmgłowe czy dalekosiężne
  • Poziom 13  
    Przekaźnik jest taki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/przeka_nik_4558.jpg
    Właśnie tez tak myslałem ze bede miał dopiero mozliwosc po włączeniu swiateł!
    A ja chce zapalać je osobno z oddzelnego włącznika!
    Sa to halogeny dalekosiężne ale mam też przeciwmgłowe w zderzaku!ale instalacje jest taka sama wiec podłącze tak samo!
    Dlatego jest tyle halogenów(2 dalekosieżne i 2 przeciwmgłowe) bo kupiłem taki zderzak od wersji GT i juz tam były! http://www.ath-hinsberger.de/athshop/images/h_10030.jpg
    Ogólnie mówiąc chcę zrobić tak zeby zalączac jedne i drugie halogeny osobno!

    Czyli dając "+" z AKU na styk 85 halogeny będą mi sie załączać włącznikiem?I wszystko bedzie ok! moze tak być? Mi właśnie o to chodzi
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    Czyli dając "+" z AKU na styk 85 halogeny będą mi sie załączać włącznikiem?

    Tak
    tylko że będą świecić nawet przy wyłączonym zapłonie
    lepiej zrobić tak aby włączyć je można było tylko przy włączonym zapłonie
  • Poziom 13  
    Czyli jak zrobić zeby było ok i sie mi samochód nie spalił:cry:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    znajdz jakiś punkt na którym pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka w stacyjce i tam podłącz włącznik.
    miernik do ręki a najlepiej kontrolka i do dzieła
    Powodzenia
  • Poziom 25  
    Najlepiej poprostu poprowadz kabelek do wlacznika prosto z jakiejs kostki ze swiatel postojowych,lub zasil sie z samych swiatel(kostka przy swiatlach postojowych.Tylko,ze przeciwmgielne beda sie zalaczac po wlaczeniu ich wlacznika i uprzednim wlaczeniu postojowych.Czyli tak jak ma byc,z tym,ze nie beda sie wylaczac po zalaczeniu drogowych.A dalekosiezne,jak chcesz miec zgodnie z przepisami,to ich wlacznik zasil poprostu rowniez z kosteczki swiatel drogowych.Wtedy bedziesz mial ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no to jak tam ma się już podłączać do drogowych to niech przeciwmgłowe podłączy do mijania i wszystko będzie tak jak książka pisze
  • Poziom 25  
    Nie moze sie podlaczyc do mijania,poniewaz przednie przeciwmgielne powinny dac sie zalaczyc po wlaczeniu postojowych.A po wlaczeniu przeciwmgielnych przednich po uprzednim wlaczeniu postojowych,powinny dac sie wlaczyc przeciwmgielne tylne.Nie moga natomiast dac sie wlaczyc tylne,bez wlaczenia przednich(na swiatlach postojowych oczywiscie).Natomiast po wlaczeniu swiatel mijania tylne powinny dac sie zalczyc bez wzgledu na przednie.(Dla wszystkich forumowiczow czytajacych te posty - nie mylic swiatel przeciwmgielnych przednich z dalekosieznymi,ktore powinny sie dac zalczyc tylko po wlaczeniu swiatel drogowych).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a no tak PRZEPRASZAM mój błąd oczywiście przeciwmgielne po zapaleniu postojowych a dalekosiężne oczywiście tylko z drogowymi.
    jeszcze raz przepraszam i dziękuje za poprawienie mnie
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Dzieki wszystkim! Zrobiłem tak jak tu i działa
    [/url]http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/_zdj_poradnik/halogeny/halogeny1.jpg
    Pozdrawiam Temat zamykam