Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz 2x25W na 8ohm +-20V - jaki układ scalony

20 Sie 2015 01:46 1164 7
  • Poziom 5  
    Witam.

Jestem początkującym...
    Złożyłem wzmacniacz na własnoręcznie projektowanych i trawionych płytkach (wzmacniacz, przedwzmacniacz, wskaźnik wysterowania) na układzie TDA2040.
    Chciałem mieć 2x25W...
    Ale nie zauważyłem że 25W jeden TDA2040 daje na 4ohmy a ja mam kolumny 8omów. Więc uzyskuję tylko 12W z kości.
    Mam zasilanie dokładnie +-17V za mostkiem

Jaki układu scalony dobrać żeby przy +-17V uzyskać 25-30W dla kolumn 8omów?

Biorę pod uwagę 2 opcje:
    - TDA7264 albo TDA7265 - uzyskam 20W (nowa płytka)
    - TDA2050 - uzyskam 18W (ta sama płytka co mam - zmiana 1 kondensatora i rezystora)

Jak ktoś ma doświadczenie z układami scalonymi to proszę o jakieś inne opcje ...

Z góry dzięki.
    Wojtek
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Dla zwiększenia wyjściowej mocy i możliwości wykorzystać głośniki 8 Ohm zrealizuj mostowy schemat wzmacniacza.

Dodano po 20 [minuty]:

30W- 8Ohm- +- 16V. +-17-18V - non problem Wzmacniacz 2x25W na 8ohm +-20V - jaki układ scalony
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tyle, że trzeba b. uważać, bo te układy w mostku uwielbiają się wzbudzać. Poza tym ja prawie nie słyszę różnicy w głośności między 12W, a 20W.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Najprawdopodobniej zbuduję wzmacniacz na TDA2040 w mostku.
    Jak zapobiec wzbudzania się tych układów?

Jakaś inna opcja układu, bez mostka?
  • Poziom 34  
    Jeśli masz zasilanie +/-17V o wydajności min.2,5A (80 - 90W), możesz próbować zrobić wzmacniacz w mostku.
    Jeśli musiałbyś zmienić zasilacz, to daj na wyższe napięcie (+/-26-30V), inny wzmacniacz i unikaj mostka.
  • Poziom 17  
    gorgolw napisał:
    Jak zapobiec wzbudzania się tych układów?