Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota AURIS 1,6 benzyna - bład P0438

21 Sie 2015 12:05 1653 19
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc,
    Mam problem prawdopodobnie z sondą lambda co jakiś czas pojawia mi się błąd P0438 tylko nie wiem która to sonda przed katalizatorem czy na wylocie.
    Prawdopodobnie są to identyczne sondy.
    Błąd pojawia się systematycznie co ok 400 km auto ma przejechane 83 tys km czy to możliwe, że już padła sonda.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 42  
    KrzyMol napisał:
    czy to możliwe, że już padła sonda
    A dlaczego nie ? wszystko się psuje nawet nowe rzeczy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jaki był opis błędu?
    Wygląda na grzałkę sondy za katalizatorem ale bez opisu błędu z Twojej strony to możemy sobie zgadywać.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 42  
    Według "specyficznych" dla toyoty to "Catalyst Temperature Sensor High"
  • Poziom 9  
    Błąd odczytałem ELM 327 używając ScanMasera i dokładnie nie pamiętam. Prawdopodobnie za wysoka temperatura na wyjściu z katalizatora.
    Spróbuję dokładnie podać opis ale teraz to muszę poczekać na błąd.
    Pozdrawiam i dzięki za podjęcie tematu.
  • Poziom 42  
    KrzyMol napisał:
    Błąd odczytałem ELM 327
    To będzie mało wiarygodny.
  • Poziom 9  
    Czyli pozostaje serwis TOYOTY lub warsztat z VAG ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Warsztat który ma odpowiedni sprzęt a nie zabawki.
    Myślę że tu raczej może chodzić o kończący się żywot katalizatora.
  • Poziom 42  
    grala1 napisał:
    Myślę że tu raczej może chodzić o kończący się żywot katalizatora.
    Dokładnie :-(
  • Poziom 9  
    Dziś błąd się powtórzył więc mam jego dokładny opis
    KOD P0438
    ECU $7E8-CAN-ID ECU#1
    OPIS Obwód 3d czujnika temperatury konwertera katalitycznego za wysoka wartość sygnału wejściowego.
    Czy z tego coś można wywnioskować czy muszę jechać do serwisu.
  • Poziom 9  
    Witam, ponownie jestem właśnie po wizycie u diagnosty komputer odczytał BŁĄD jako: Sprawność katalizatora za mała (Bank 1)

    Sugeruje wymianę katalizatora a jednocześnie stwierdza, że czasem przy takim błędzie wymieniając katalizator sondy lambda błąd dalej występuje.

    Czy coś z tym można zrobić ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Założyć sprawny katalizator. Nie ma co się bawić w tanie zamienniki.
    Błąd występuje nadal jeżeli katalizator nie spełnia swojego zadania.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedz.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,
    Właśnie obserwowałem przez dłuższy czas zachowanie sond.

    Sonda pierwsza przed katalizatorem pracuje od momentu odpalenia samochodu w przedziale 0-1V i prawdopodobnie jest ok.

    Sonda druga za katalizatorem chyba jest uszkodzona bo zachowuje się dziwnie a mianowicie budzi się czasem jak silnik osiągnie temperaturę ok 85 stopni, lub katalizator >420 stopni /zaczyna pracować również w zakresie 0-1V/

    Po zgaszeniu silnika na ok 5 min ponownie nie pracuje tylko budzi się po czasie.
    Jak jest zawieszona jej wartość to 0,000V przy zimnym silniku a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,000V lub <0,1V

    Czy można na tej podstawie stwierdzić, że sonda jest uszkodzona.

    Jeżeli tak to jest to sonda 89465 02280 DENSO 1482 02L12 i nigdzie jej nie mogę namierzyć. Proponują zamiennik również DENSO ale czy można zastosować inną.
  • Poziom 17  
    Sonda będzie pracować po osiągnięciu ok 350 stopni. Jak katalizator jest sprawny to pierwsza sonda ma przemiatać 0-1V a druga za katalizatorem ma ciągnąć dołem czyli poniżej 0,5V. Oczywiście jest to sytuacja na rozgrzanym silniku na biegu jałowym lub częściowym obciążeniu. Jeżeli druga sonda przemiata to katalizator do wymiany lub jest jakaś nieszczelność. Jak sondy są takie same, to zamień je miejscami.
  • Poziom 9  
    Muszę dokładnie sprawdzić jak chodzę na ciepłym silniku na wolnych obrotach.

    Dodano po 31 [minuty]:

    A może zrobić jeszcze analizę spalin.
  • Poziom 9  
    Dwa wykresy w załączeniu.
    Wygląda, że wszystko ok na wolnych obrotach
    Nie wiem co oznaczy druga wartość 99,2, która na 2 sondzie jest stała i nie zauważyłem aby się zmieniała /przy pierwszej obie wartości są zmienne/.

    Pozostaje mi teraz sprawdzić jeszcze grzałkę sondy oraz wykonać analizę spalin.
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie sonda ma 4 przewody 2 czarne biały i niebieski.
    Czarne to prawdopodobnie grzałka ale na pierwszej przed katalizatorem oporność między czarnymi przewodami wynosi ok 8 om a na tej drugiej prawie 14 om. Próbowałem zmierzyć napięcie na czarnych przewodach 0V przy odpiętej sondzie.
    Nie mam doświadczenia może pomiar należało zrobić przy podpiętej sondzie.

    Aktualnie zatankowałem 98 aby sprawdzić czy kontrolka się zapali.
    Podłączyłem kompa samochód rozgrzany temperatura katalizatora 450 stopni a sonda pokazuje 0,000V.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,

    Oczywiście zmiana benzyny na 98 nic nie pomogła ale po przeanalizowaniu wszystkich przypadków oraz pomiarze sondy zdecydowałem się na jej wymianę.

    Po wymianie wygląda, że wszystko jest ok odczyt sondy przy stałych obrotach na stałym poziomie 0,7V/skan pomiaru w załączeniu/

    Dam znać czy temat jest zamknięty /jeżeli przejadę ok 1000 km i błędu nie będzie tz że wszystko jest ok/
  • Poziom 9  
    Witam,

    Potwierdzam usunięcie usterki - wymiana sondy załatwiła sprawę.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc.