Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tryb serwisowy Mercedes Sprinter 906 adaptacja przepływomierza

ŚMIETNIK 906 21 Aug 2015 12:12 5826 6
  • #1
    ŚMIETNIK 906
    Level 1  
    Witam od 2 lat jezdzę Mercedesem Sprinterem 906 315 z 2006 r.jak mu zrobię 2000 km.na kursie muszę na nowo zrobić adaptację przepływomierza dodam wszystkie czujniki nowe,przepływka już założona nowa,przepustnica nowa,zawór egr nowy wszystko kupowane w serwisie nie ze szrotu byłem w różnych serwisach mercedesa w Pl.i nikt nie może tego rozgryzć dodam jeszcze że dpf.jest w nim wywalony i wgrana inna mapa,nie wymieniłem tylko przy nim instalacji silnika.Ręce opadają :cry: Pytanko przerabiał już to ktoś ???
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Gdand
    Level 9  
    Kolego, poradziłeś sobie z tym? Jaki ci błąd wywalało? jakie były objawy że musiałeś adaptacje robić?
  • #3
    zarost84
    Level 11  
    Witam, czy udało się wam rozwiązać problem?
    Mam takie same objawy, trzeba zrobić adaptację przepływomierza i przez miesiąc lub dwa jest dobrze i po tym czasie przechodzi w tryb awaryjny. Przepływomierz nowy Bosch 0281002978, dolot szczelny,
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    A układ EGR czysty i sprawny?
  • #5
    zarost84
    Level 11  
    EGR czyściłem i przy zasterowaniu i wykonywaniu testów zawór pracuje bez problemów, a wartości zmieniają się prawidłowo, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem.
    Przed zrobieniem adaptacji klasycznie wartości z przepływomierza komputer pokazuje, że się nie zmieniają.
    Jak tylko przeprowadzę adaptację wszystkie błędy znikają i na miesiąc lub dwa jest wszystko dobrze. Wszystkie czujniki mają prawidłowe wartości rzeczywiste i wszystkie testy wychodzą prawidłowo, po prostu nie ma się do czego przyczepić. Wygląda na problem z doładowaniem, ale ciężko coś wytypować. Zastanawiam się jeszcze nad turbo, ale nawet podczas próby dynamiczniej nie udaje mi się wywołać tego błędu.
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    zarost84 wrote:
    EGR czyściłem i przy zasterowaniu i wykonywaniu testów zawór pracuje bez problemów, a wartości zmieniają się prawidłowo, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem.

    To sam EGR , rozumiem.
    Pytanie czy kanał spalin do EGR i reszta dolotu do cylindrów czysta.
  • #7
    zarost84
    Level 11  
    Auto ma dopiero 160 tysięcy przebiegu, a dolot wiadomo jaki jest w autach z EGR, czysty jest tylko na etapie montażu ;) Jak tak podpowiadasz to w przyszłym tygodniu zdejmę mu kolektor i umyję go i sprawdzę drożność.