Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada routera - Dostawca zablokował dostęp do routera - zmienił hasło

sixkiller 21 Sie 2015 15:12 1785 16
  • #1 21 Sie 2015 15:12
    sixkiller
    Poziom 11  

    Witam serdecznie,
    mój dostawca usług internetowych, który wraz z usługą udostępnia urządzenie końcowe - modem kablowy z routerem w ostatnim czasie wprowadził modyfikacje ustawień routera, w sposób taki, że nie mam teraz dostępu do części związanej z parametryzacją sieci LAN i Wifi. Nie mam możliwości zmiany zabezpieczeń sieci wifi, uprawnionych adresów MAC w lan, czy też przekierowań portów.
    Pytanie do specjalistów: czy dostawca ma prawo do takich działań?

    0 16
  • #2 21 Sie 2015 15:28
    askr
    Poziom 35  

    Jeśli jest to jego urządzenie to tak.
    Chyba, że w umowie masz zastrzeżone, że to Ty masz mieć dostęp.

    Ogólnie - od dostawcy warto brać najtańszy, najprostszy modem / router (przestawiony w tryb bridge, lub z tylko jednym adresem wewnętrznym wpisanym do DMZ), a do tego dokupić własne, przyzwoite urządzenie dostępowe.

    0
  • #3 22 Sie 2015 07:36
    sixkiller
    Poziom 11  

    W umowie nie ma ani słowa na temat dostępu lub blokady możliwości konfiguracji sieci po stronie LAN. Dotychczas nie było z tym problemów, dostęp był mogłem bez problemu wprowadzić modyfikacje np. przekierowanie portu lub dodać kolejny MAC adres, dostawca także nie poinformował o wprowadzeniu zmian w dostępie. Najbardziej martwi mnie, że posiada teraz hasło do wifi, które co jakiś czas zmieniałem i straciłem tą możliwość.

    0
  • #4 22 Sie 2015 07:41
    PRL
    Poziom 33  

    A co Ci odpowiedział Twój dostawca na Twoje pytanie?

    0
  • #5 22 Sie 2015 07:45
    sixkiller
    Poziom 11  

    że:
    1. Aby złamać hasło to dużo komputerów musiałoby długo liczyć
    2. Jak będę chciał zmian to mam się z nimi skontaktować i podać IP, port, hasło itp na jakie mają być zmiany

    Ogólnie tylko odpowiedź przez telefon, brak odpowiedzi na zapytanie mailowe - odpowiedź w stylu "masz płacić i nie dyskutować, my tutaj jesteśmy bogami" - a tak naprawdę nie mają zbytnio pojęcia o sieci itp, na zawieszanie się routera jedyna droga rozwiązania to wymiana na inny model, a sprawdzenie przepustowości poprzez odpalenie you..be i filmu w fullhd (jak nie tnie to jest ok)...

    A niestety alternatywy z zewnętrznym IP nie mam...

    0
  • #6 22 Sie 2015 18:26
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    sixkiller napisał:
    Pytanie do specjalistów: czy dostawca ma prawo do takich działań?

    Tak ma prawo do takich działać aby ochronić się przed niekompetencją użytkowników.

    0
  • #7 22 Sie 2015 18:33
    sixkiller
    Poziom 11  

    jimasek,
    1. Jak rozumiesz pojęcie niekompetencji w przypadku gdy z panelu kontrolnego nie ma możliwości zmiany ustawień samego modemu a tylko części odpowiedzialnej za LAN?
    2. Czy jest na to jakaś podstawa prawna (blokada nastąpiła bez żadnej informacji dla użytkownika) - czy po prostu "widzimisię" dostawcy?

    0
  • #8 22 Sie 2015 18:38
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Jeżeli router jest twoją własnością to dostawca nie ma prawa ingerować w jego konfigurację w przeciwnym wypadku dostawca ma pełne prawo ograniczyć dostęp do konfiguracji.

    0
  • #9 22 Sie 2015 18:44
    sixkiller
    Poziom 11  

    Tylko że sieć LAN jest moją własnością, przez takie działanie dostawca ograniczył mi możliwość jej kontroli.
    Narzucił mi tym samym nazwę sieci, hasło i ogólnie konfigurację zabezpieczeń.
    Wystosuję oficjalne zapytanie do dostawcy z jednoczesną prośbą o wymianę urządzenia na modem bez routera - zobaczymy jaka będzie odpowiedź.

    0
  • #10 22 Sie 2015 18:47
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    sixkiller napisał:
    Narzucił mi tym samym nazwę sieci, hasło i ogólnie konfigurację zabezpieczeń

    Miał takie prawo skoro to jego własność za którą odpowiada a ty się zgodziłeś podpisując umowę i regulamin.

    0
  • #11 22 Sie 2015 21:09
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    sixkiller napisał:
    Tylko że sieć LAN jest moją własnością, przez takie działanie dostawca ograniczył mi możliwość jej kontroli.
    Narzucił mi tym samym nazwę sieci, hasło i ogólnie konfigurację zabezpieczeń.

    Ale co ma wifi wspólnego z LAN-em?.
    sixkiller napisał:
    blokada nastąpiła bez żadnej informacji dla użytkownika

    sixkiller napisał:
    W umowie nie ma ani słowa na temat dostępu lub blokady możliwości konfiguracji sieci po stronie LAN

    Skoro w umowie nic nie ma, to skąd wyszedłeś z założenia, że tym sposobem Tobie wolno robić co chcesz, a im nie wolno? - skoro nie ma tam żadnego info, to zmieniając cokolwiek nie mają obowiązku informować Cię o tym fakcie.

    Albo dzwoń do nich i proś o zmiany parametrów nawet co 3 dni, albo kup swój własny router - i problem się skończy.

    0
  • #12 22 Sie 2015 21:23
    smario11
    Poziom 31  

    To jest ich sprzet i nawet jak beda chcieli to Ci wylacza wifi i nie masz nic do tego.
    Przynajmniej sobie router kupisz :)

    0
  • #13 23 Sie 2015 14:19
    bialy20
    Poziom 20  

    Typowa sytuacja, jeśli dostawca jest monopolistą... Ja na drugi dzień już rozmawiałbym z innym dostawcą! Rozejrzyj się dobrze, może masz taką możliwość! Kto tu jest dla kogo...

    0
  • #14 23 Sie 2015 14:40
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    bialy20 napisał:
    Kto tu jest dla kogo...

    Tylko patrząc od strony dostawcy próbuje się zabezpieczyć aby co chwilę nie musiał latać ze wsparciem lub poprawić błędy w konfiguracji swojego klienta. Jaki będzie hałas gdy zawoła jeszcze pieniędzy za taką usługę.

    0
  • #15 23 Sie 2015 15:30
    tzok
    Moderator Samochody

    Kup własny router, poproś o wstawienie go do DMZ ich routera i po problemie.

    1
  • #16 29 Sie 2015 23:12
    bialy20
    Poziom 20  

    jimasek napisał:
    bialy20 napisał:
    Kto tu jest dla kogo...

    Tylko patrząc od strony dostawcy próbuje się zabezpieczyć aby co chwilę nie musiał latać ze wsparciem lub poprawić błędy w konfiguracji swojego klienta. Jaki będzie hałas gdy zawoła jeszcze pieniędzy za taką usługę.


    sixkiller napisał:
    W umowie nie ma ani słowa na temat dostępu lub blokady możliwości konfiguracji sieci po stronie LAN. Dotychczas nie było z tym problemów, dostęp był mogłem bez problemu wprowadzić modyfikacje np. przekierowanie portu lub dodać kolejny MAC adres, dostawca także nie poinformował o wprowadzeniu zmian w dostępie. Najbardziej martwi mnie, że posiada teraz hasło do wifi, które co jakiś czas zmieniałem i straciłem tą możliwość.


    No i mam taki "układ" z dostawcą... Komu to przeszkadza?

    0
  • #17 30 Sie 2015 10:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Z umowy powinno wynikać czyją własnością jest router, właściciel ma prawo do zarządzania SWOIM sprzętem. Jak sam piszesz w umowie nie ma nic "na temat dostępu lub blokady możliwości konfiguracji sieci po stronie LAN", ale nie ma też nic na temat takiej możliwości.

    Od jakiegoś czasu chcę zmienić ISP, ale nie podobał mi się pewien punkt w ich regulaminie, od roku ich męczyłem o jego usunięcie, z początku odmawiali ale w końcu... usunęli.

    0
  Szukaj w 5mln produktów