Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara Picasso 2.0 HDI - Centralny zamek otwierana i zamyka + nowy c.z.

emswisnia 21 Aug 2015 21:55 2442 19
  • #1
    emswisnia
    Level 15  
    Witam,

    Mam problem z centralnym zamkiem w Xsarze Picasso 2002r. a dokładnie po naciśnięciu przycisku na kluczyku auto się zamyka i zaraz otwiera. To samo dzieje się po wciśnięciu przycisku w samochodzie.
    Mam zamontowany nowy centralny zamek z powodu stałego zjawiska w XP a mianowicie uszkodzeniu oryginalnego kluczyka (elektronika).
    Zamontowany jest pod przycisk z konsoli (kabel zamknij i otwórz pod brązowy przewód w przycisku), masa wzięta jest z radia i 12V również.
    Na początku wszystko działało ok ale był brak oznajmiania migaczami o zamknięciu czy otwarciu auta więc postanowiłem poszukać kabla od migaczy w tylnej lampie gdzie był o numerze 150 (kolor biały) i taki sam przewód znalazłem po wymontowaniu schowka pasażera w wiązce (wiązka idąca z dołu do góry i w drzwi gdzie również występuje biały przewód #150). Do tego przewodu podłączyłem przewód od migacza z nowej centralki co dało mi miganie z lewej stronie po użyciu pilota. Chciałem wykonać analogicznie po stronie kierowcy i podłączyłem w to samo miejsce przewód do przewodu migacza od nowej centralki. Niestety nie mogłem namierzyć przewodu zółtego #150 (taki jest przy lampie tylnej od strony kierowcy) przy wiązce od kierowcy więc postanowiłem podłączyć w to samo miejsce co u pasażera i od tego czasu auto się nie zamyka. Sprawdziłem napięcie na tym przewodzie i wyszło że jest 0.30V a ja podałem 12V z centralki - prawdopodobnie pin1 w wiązce.

    Dodam że migacze nie mrugają po wciśnięciu przycisku na desce, po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy następuje zamknięcie tylko tych drzwi. Po przekręceniu kluczykiem w drzwiach pasażera słychać prace centralnego i próba zamknięcia a zaraz otwarcie wszystkich drzwi.

    Sam jestem ciekaw co uszkodziłem poprzez to podłączenie i czy jest szansa naprawy.

    Dodatkowo podłączyłem pod lexie i weryfikowałem czy są jakieś błędy ale nie pojawiło się nic z informacją o centralnym zamku. Poprzez Lexie mogę bez problemu zamknąć i otworzyć wszystkie drzwi.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    emswisnia
    Level 15  
    Ale może jakaś pomoc co i jak sprawdzić aby wywnioskować co jest nie tak. W BSI nie ma błędów sprawdzałem w lexii.
  • #4
    tiacocstoe
    Level 11  
    Pewnie nie to ale nie zaszkodzi zerknąć.
    Tak samo się centralny zachowuje jak są drzwi któreś nie zamknięte.
    Na pewno któryś czujnik nie przestał działać?

    A drugie co to sprawdź to 12v co wziąłeś z radia czy nie ma gdzieś słabego styku.
    Ja tak miałem z centralnym, że nieprzewidywalnie działał a na kontrolce miałem zawsze 12V. Znalazłem dopiero że przy akumulatorze gdzie miałem pociągnięty miałem styk zaśniedziały.
  • Relpol przekaźniki
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    tiacocstoe
    Level 11  
    georgesgr wrote:
    emswisnia wrote:
    kabel zamknij i otwórz pod brązowy przewód w przycisku)

    Jak dotad, moze byc.
    emswisnia wrote:
    Do tego przewodu podłączyłem przewód od migacza z nowej centralki co dało mi miganie z lewej stronie po użyciu pilota

    To juz dowod nieznajomosci wspolczesnej elektroniki samochodowej.
    emswisnia wrote:
    nie mogłem namierzyć przewodu zółtego #150 ... więc postanowiłem podłączyć w to samo miejsce co u pasażera

    A to juz czysta glupota.
    Teraz wez plik banknotow i jedz do fachowca (jesli w ogle znajdziesz kogos, kto podejmie sie naprawy po majsterkowiczu), bo
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Albo uwaliłeś centralke , albo zamek albo bsi.

    albo i wiecej.
    Na poczatku brakowalo ci tylko potwierdzenia zamkniecia jednego z zamkow...


    Z tego co rozumiem to zamontował dokupiony centralny zamek, czyli cały układ osobno. Podłącza się to ustrojstwo przecieć tylko do + i - więc trudno żeby z powodu nie działania zamka podejrzewać problem w instalacji auta.

    Dodam jeszcze tylko:
    Że w sumie zasadniczo to georgesgr ma trochę racji, przy autach z szyną CAN nie można sobie tak swobodnie grzebać przy kabelkach. To już nie zestaw przekaźników i 5 km wiązki niestety. Ale mimo wszystko jeżeli auto oprócz centralnego działa poprawnie to aż tak daleko jak uszkodzenie BSI bym się nie zapuszczał :)
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    tiacocstoe
    Level 11  
    No faktycznie źle chyba zrozumiałem. Jednak zawsze może podłączyć chyba nową centralkę skoro tylko centralny zamek nie dzieła.
    Ja bym tam bardziej w instalacji nie grzebał.
  • #9
    emswisnia
    Level 15  
    Nowy centralny zamek ma podłączone przewody zamknij i otwórz pod przycisk z deski. Plus i minus do przewodów idących do radia. Przewód z nowej centralki informujący o zpalaniu migaczami podpiąłem pod ten przewód co idzie do migacza z tyłu tylko jest przy prawej stonie pod schowkiem kierowcy (to samo oznaczenie #150 kolor biały) i po użyciu przycisku od nowej centralki światłą migaczy z lewej strony dawały informację mrugając. Chciałem zrobić też migacze z prawej strony ale nie mogłem namierzyć przewodu tego samego co jest z tyłu przy lampie w wiązce obok ścianki przy pedałach. Więc 12V podłączyłem analogicznie w to samo miejsce co z lewej strony i wówczas nacisnąłem przycisk zamknięcia i wtedy auto się zamknęło i otworzyło ponownie.

    Nie ma innego probemu z autem, odpala i jedzie bez problemu, nie palą się dziwne kontrolki na desce ani lexia nie pokazuje żadnego błędu z bsi albo komunikacją. Gdy robie test fukcji i zamykam dzwi przez lexie bez problemu je zamyka.

    Czy podając 12V przy kosce w drzwiach kierowcy mogłem uszkodzić urzadzenie zamykające w drzwiach? Jak to najlepiej sprawdzić.

    Mam pytanie czy majac kod pin 4 cyfrowy mogę w telekodowaniu wyłączyć fabryczny centralny zamek poprzez lexie?

    Gdy zamykam z kluczyka drzwi kierowcy to zamykają się tylko one reszta jest otwarta (nie ma sygnalizacji migaczami), gdy natomiast od strony pasażera próbuje zamknąć to auto się zamyka i zaraz otwiera.

    Dodam jeszcze zę odłączyłem nowy centralny zamek wraz z wszystkimi przewodami i jest to samo zamyka i otiwera.

    Jest możliwość że któryś z przewodów w kosce przy dzwiach kierowcy się przerwał bo troche męczyłęm się z tymi przewodami szukając na nich numeru - jeden czerwony jakby się wydłużył patrzac na reszste przewodów tzn moża go pociągnąc do góry tak że wystaje wiecej od innych.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    tiacocstoe
    Level 11  
    Właśnie o tym mówiłem, że moze nie dostaje któryś potwierdzenia że są drzwi zamknięte fizycznie. u mnie jak drzwi są otwarte to centralny tak odbija, bo się nie może zamknąć ten od otwartych drzwi.
  • #12
    emswisnia
    Level 15  
    Jak sprawdzić które dzwi powodują problem z odbijaniem zamka?
    Staram się naprawić oryginany system ale niestety nie udaje mi się.
    A czy jest szansa naprowadzenia mnie które to przewody odpowiedzialne są za otwieranie i zamykanie? Jak odkręcić wiązke od drzwi bo u mnie nie chce się nawet ruszyć - od dawna nikt pewnie tam nie zaglądał.

    Z tego co zauważyłem to jeszcze jak kilka razy naciskam przycisk na desce to po pewnym czasie nie ma reakcji na niego tak jakby wyłączał się centralny zamek i po pewnym czasie znowu działa.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    emswisnia
    Level 15  
    Udało mi się dostać do wiązki od drzwi kierowcy. Teraz wiem dokładnie że 12V z migaczy od nowej centralki podłączyłem pod pin1 z gniazda a ten pin według opisów odpowiada za zamykanie i otiweranie centralki.
    Po daniu masy na pin1 słychać jak centralny się zamyka i otiwera.
    Rozebrałem dodatkowo drzwi kierowcy i widać jak element od centralnego zamka pracuje tj. otiwera się i zamyka - obok cięgna do otiwerania manulanego.

    Sam już nie wiem co mogło pójść nie tak i gdzie szukać bólu.

    Niestety w moich okolicach nie ma dobrego elektronika od pojazdów a najblizej mam do serwisu w Piotrkowie lub Częstochowa.

    Dzwoniłem do serwisu w Piotrkowie i Pan stwierdził że wie co jest nie tak i koszt wizyty 180zł (pierwsza godzina) następnie jest konsultowane co i jak i wystawiane szacunkowe koszta, chyba że uda się w ciągu godziny naprawić.

    Jeszcze jak przytrzymam ten bolec od centralnego przy drzwiach palcem do zamki się zamykają nie odbija wówczas.

    Zastanawia mnie to że lexia bez problemu zamyka auto.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    emswisnia wrote:
    Dzwoniłem do serwisu w Piotrkowie i Pan stwierdził że wie co jest nie tak i koszt wizyty 180zł (pierwsza godzina) następnie jest konsultowane co i jak i wystawiane szacunkowe koszta, chyba że uda się w ciągu godziny naprawić.

    To umów się i wstaw auto, w czym problem, Ty już zrobiłeś co mogłeś. Powinieneś zatem rozumieć, skąd cena naprawy.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    tiacocstoe
    Level 11  
    W takich przypadkach warto czasem zadzwonić i spytać jak podeszłoby do tego ASO, nie zawsze są drodzy.
  • #18
    emswisnia
    Level 15  
    Przed chwilą jeszcze sprawdziłem jedna rzecz skoro masa steruje centralnym to w gniazdo od pinu1 w wiązce drzwi dodałem przewód i gdy dotykam śruby to zamek zamyka i otwiera a wówczas gdy przytrzymam masę do śruby to zamek się zamyka i nie otwiera dopiero gdy odejmę masę zamek się otworzy. Może to jakoś naprowadzi na trop.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zaraz będą większe koszta. Znowu będzie płacz, że drogo. Zamykam. Zostało opisane gdzie szukać uszkodzenia.