Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara Picasso 2.0 HDI - Centralny zamek otwierana i zamyka + nowy c.z.

emswisnia 21 Aug 2015 21:55 2811 19
  • #1
    emswisnia
    Level 15  
    Witam,

    Mam problem z centralnym zamkiem w Xsarze Picasso 2002r. a dokładnie po naciśnięciu przycisku na kluczyku auto się zamyka i zaraz otwiera. To samo dzieje się po wciśnięciu przycisku w samochodzie.
    Mam zamontowany nowy centralny zamek z powodu stałego zjawiska w XP a mianowicie uszkodzeniu oryginalnego kluczyka (elektronika).
    Zamontowany jest pod przycisk z konsoli (kabel zamknij i otwórz pod brązowy przewód w przycisku), masa wzięta jest z radia i 12V również.
    Na początku wszystko działało ok ale był brak oznajmiania migaczami o zamknięciu czy otwarciu auta więc postanowiłem poszukać kabla od migaczy w tylnej lampie gdzie był o numerze 150 (kolor biały) i taki sam przewód znalazłem po wymontowaniu schowka pasażera w wiązce (wiązka idąca z dołu do góry i w drzwi gdzie również występuje biały przewód #150). Do tego przewodu podłączyłem przewód od migacza z nowej centralki co dało mi miganie z lewej stronie po użyciu pilota. Chciałem wykonać analogicznie po stronie kierowcy i podłączyłem w to samo miejsce przewód do przewodu migacza od nowej centralki. Niestety nie mogłem namierzyć przewodu zółtego #150 (taki jest przy lampie tylnej od strony kierowcy) przy wiązce od kierowcy więc postanowiłem podłączyć w to samo miejsce co u pasażera i od tego czasu auto się nie zamyka. Sprawdziłem napięcie na tym przewodzie i wyszło że jest 0.30V a ja podałem 12V z centralki - prawdopodobnie pin1 w wiązce.

    Dodam że migacze nie mrugają po wciśnięciu przycisku na desce, po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy następuje zamknięcie tylko tych drzwi. Po przekręceniu kluczykiem w drzwiach pasażera słychać prace centralnego i próba zamknięcia a zaraz otwarcie wszystkich drzwi.

    Sam jestem ciekaw co uszkodziłem poprzez to podłączenie i czy jest szansa naprawy.

    Dodatkowo podłączyłem pod lexie i weryfikowałem czy są jakieś błędy ale nie pojawiło się nic z informacją o centralnym zamku. Poprzez Lexie mogę bez problemu zamknąć i otworzyć wszystkie drzwi.
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Albo uwaliłeś centralke , albo zamek albo bsi.

    Daj se spokój z takimi grzebaniami bo jak widzisz francuzy lubią w miare profesjonalne podejście.
  • #3
    emswisnia
    Level 15  
    Ale może jakaś pomoc co i jak sprawdzić aby wywnioskować co jest nie tak. W BSI nie ma błędów sprawdzałem w lexii.
  • #4
    tiacocstoe
    Level 12  
    Pewnie nie to ale nie zaszkodzi zerknąć.
    Tak samo się centralny zachowuje jak są drzwi któreś nie zamknięte.
    Na pewno któryś czujnik nie przestał działać?

    A drugie co to sprawdź to 12v co wziąłeś z radia czy nie ma gdzieś słabego styku.
    Ja tak miałem z centralnym, że nieprzewidywalnie działał a na kontrolce miałem zawsze 12V. Znalazłem dopiero że przy akumulatorze gdzie miałem pociągnięty miałem styk zaśniedziały.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    tiacocstoe
    Level 12  
    georgesgr wrote:
    emswisnia wrote:
    kabel zamknij i otwórz pod brązowy przewód w przycisku)

    Jak dotad, moze byc.
    emswisnia wrote:
    Do tego przewodu podłączyłem przewód od migacza z nowej centralki co dało mi miganie z lewej stronie po użyciu pilota

    To juz dowod nieznajomosci wspolczesnej elektroniki samochodowej.
    emswisnia wrote:
    nie mogłem namierzyć przewodu zółtego #150 ... więc postanowiłem podłączyć w to samo miejsce co u pasażera

    A to juz czysta glupota.
    Teraz wez plik banknotow i jedz do fachowca (jesli w ogle znajdziesz kogos, kto podejmie sie naprawy po majsterkowiczu), bo
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Albo uwaliłeś centralke , albo zamek albo bsi.

    albo i wiecej.
    Na poczatku brakowalo ci tylko potwierdzenia zamkniecia jednego z zamkow...


    Z tego co rozumiem to zamontował dokupiony centralny zamek, czyli cały układ osobno. Podłącza się to ustrojstwo przecieć tylko do + i - więc trudno żeby z powodu nie działania zamka podejrzewać problem w instalacji auta.

    Dodam jeszcze tylko:
    Że w sumie zasadniczo to georgesgr ma trochę racji, przy autach z szyną CAN nie można sobie tak swobodnie grzebać przy kabelkach. To już nie zestaw przekaźników i 5 km wiązki niestety. Ale mimo wszystko jeżeli auto oprócz centralnego działa poprawnie to aż tak daleko jak uszkodzenie BSI bym się nie zapuszczał :)
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    tiacocstoe
    Level 12  
    No faktycznie źle chyba zrozumiałem. Jednak zawsze może podłączyć chyba nową centralkę skoro tylko centralny zamek nie dzieła.
    Ja bym tam bardziej w instalacji nie grzebał.
  • #9
    emswisnia
    Level 15  
    Nowy centralny zamek ma podłączone przewody zamknij i otwórz pod przycisk z deski. Plus i minus do przewodów idących do radia. Przewód z nowej centralki informujący o zpalaniu migaczami podpiąłem pod ten przewód co idzie do migacza z tyłu tylko jest przy prawej stonie pod schowkiem kierowcy (to samo oznaczenie #150 kolor biały) i po użyciu przycisku od nowej centralki światłą migaczy z lewej strony dawały informację mrugając. Chciałem zrobić też migacze z prawej strony ale nie mogłem namierzyć przewodu tego samego co jest z tyłu przy lampie w wiązce obok ścianki przy pedałach. Więc 12V podłączyłem analogicznie w to samo miejsce co z lewej strony i wówczas nacisnąłem przycisk zamknięcia i wtedy auto się zamknęło i otworzyło ponownie.

    Nie ma innego probemu z autem, odpala i jedzie bez problemu, nie palą się dziwne kontrolki na desce ani lexia nie pokazuje żadnego błędu z bsi albo komunikacją. Gdy robie test fukcji i zamykam dzwi przez lexie bez problemu je zamyka.

    Czy podając 12V przy kosce w drzwiach kierowcy mogłem uszkodzić urzadzenie zamykające w drzwiach? Jak to najlepiej sprawdzić.

    Mam pytanie czy majac kod pin 4 cyfrowy mogę w telekodowaniu wyłączyć fabryczny centralny zamek poprzez lexie?

    Gdy zamykam z kluczyka drzwi kierowcy to zamykają się tylko one reszta jest otwarta (nie ma sygnalizacji migaczami), gdy natomiast od strony pasażera próbuje zamknąć to auto się zamyka i zaraz otwiera.

    Dodam jeszcze zę odłączyłem nowy centralny zamek wraz z wszystkimi przewodami i jest to samo zamyka i otiwera.

    Jest możliwość że któryś z przewodów w kosce przy dzwiach kierowcy się przerwał bo troche męczyłęm się z tymi przewodami szukając na nich numeru - jeden czerwony jakby się wydłużył patrzac na reszste przewodów tzn moża go pociągnąc do góry tak że wystaje wiecej od innych.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    tiacocstoe
    Level 12  
    Właśnie o tym mówiłem, że moze nie dostaje któryś potwierdzenia że są drzwi zamknięte fizycznie. u mnie jak drzwi są otwarte to centralny tak odbija, bo się nie może zamknąć ten od otwartych drzwi.
  • #12
    emswisnia
    Level 15  
    Jak sprawdzić które dzwi powodują problem z odbijaniem zamka?
    Staram się naprawić oryginany system ale niestety nie udaje mi się.
    A czy jest szansa naprowadzenia mnie które to przewody odpowiedzialne są za otwieranie i zamykanie? Jak odkręcić wiązke od drzwi bo u mnie nie chce się nawet ruszyć - od dawna nikt pewnie tam nie zaglądał.

    Z tego co zauważyłem to jeszcze jak kilka razy naciskam przycisk na desce to po pewnym czasie nie ma reakcji na niego tak jakby wyłączał się centralny zamek i po pewnym czasie znowu działa.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    emswisnia
    Level 15  
    Udało mi się dostać do wiązki od drzwi kierowcy. Teraz wiem dokładnie że 12V z migaczy od nowej centralki podłączyłem pod pin1 z gniazda a ten pin według opisów odpowiada za zamykanie i otiweranie centralki.
    Po daniu masy na pin1 słychać jak centralny się zamyka i otiwera.
    Rozebrałem dodatkowo drzwi kierowcy i widać jak element od centralnego zamka pracuje tj. otiwera się i zamyka - obok cięgna do otiwerania manulanego.

    Sam już nie wiem co mogło pójść nie tak i gdzie szukać bólu.

    Niestety w moich okolicach nie ma dobrego elektronika od pojazdów a najblizej mam do serwisu w Piotrkowie lub Częstochowa.

    Dzwoniłem do serwisu w Piotrkowie i Pan stwierdził że wie co jest nie tak i koszt wizyty 180zł (pierwsza godzina) następnie jest konsultowane co i jak i wystawiane szacunkowe koszta, chyba że uda się w ciągu godziny naprawić.

    Jeszcze jak przytrzymam ten bolec od centralnego przy drzwiach palcem do zamki się zamykają nie odbija wówczas.

    Zastanawia mnie to że lexia bez problemu zamyka auto.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    emswisnia wrote:
    Dzwoniłem do serwisu w Piotrkowie i Pan stwierdził że wie co jest nie tak i koszt wizyty 180zł (pierwsza godzina) następnie jest konsultowane co i jak i wystawiane szacunkowe koszta, chyba że uda się w ciągu godziny naprawić.

    To umów się i wstaw auto, w czym problem, Ty już zrobiłeś co mogłeś. Powinieneś zatem rozumieć, skąd cena naprawy.
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    tiacocstoe
    Level 12  
    W takich przypadkach warto czasem zadzwonić i spytać jak podeszłoby do tego ASO, nie zawsze są drodzy.
  • #18
    emswisnia
    Level 15  
    Przed chwilą jeszcze sprawdziłem jedna rzecz skoro masa steruje centralnym to w gniazdo od pinu1 w wiązce drzwi dodałem przewód i gdy dotykam śruby to zamek zamyka i otwiera a wówczas gdy przytrzymam masę do śruby to zamek się zamyka i nie otwiera dopiero gdy odejmę masę zamek się otworzy. Może to jakoś naprowadzi na trop.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zaraz będą większe koszta. Znowu będzie płacz, że drogo. Zamykam. Zostało opisane gdzie szukać uszkodzenia.