Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na centralę - Połączenie VOIP z GSM i Komputerem

22 Sie 2015 01:49 2208 14
  • Poziom 8  
    Witam

    Od pewnego czasu mam spory problem z centralą telefoniczną Platan.

    Posiadam 2 numery voipowe na które przyjmuje około 10tys połączeń miesiecznie (takie małe call center) oraz jeden numer GSM.

    Jak wiadomo GSM jest najstabilniejszy i działa zawsze czego nie mogę powiedzieć o VOIPACH no ale już jakiś czas te numery są i jak pewnie wiecie nie można ich przenieść do innego operatora bo nikt VOIPów nie przeyjmuje.

    Mój plan wygląda następujaco:

    2 numery Voip każdy od innego operatora ustawiam na przekazywanie wszystkich połączeń na numer GSM a na numerze GSM przekazywanie wszystkich połączeń na centralę wirtualną bądź tego PLATANA który mam. Z centrali telefony już pojedyńzo wpadają na komputery.

    Czy takie rozwiązanie się sprawdzi?

    Karta GSM ma połączenia bez limitu. Czy GSM poradzi sobie z taka ilością połączeń?
  • Poziom 31  
    GSM (1 karta sim) obsłuży Tobie 1 połączenie jednocześnie.

    Z tym przenoszeniem VoIPów to g. prawda. Jak chcesz przenieść numer to operator musi Tobie pozwolić a jak nie to zgłoś to do UKE.

    Przy włączonym przekierowaniu połączeń z VoIP na GSM dodatkowo płacisz za połączenie. Nikt Tobie nie robi łaski, a hajs się musi zgadzać.

    Może Tobie Platan siada a nie operatorzy :)
  • Poziom 27  
    Centrala Yeastar i moduł GSM jeśli chcesz sobie zostawić numer w sieci GSM. Jeśli chcesz go przenieś do operatora VoIP, zrobimy to za Ciebie (nie angażujesz się w żadne procedury i rozmowy z obecnym operatorem). Szczegóły na PW.
  • Poziom 8  
    Niestety będzie problem z wylumaczeniem klientom że pod numer voip mają już nie dzwonic.

    Poniżej opisałem dosyć dokładnie temat



    Mam spory problem z małym CC i potrzebuje pomocy. Niestety ludzie z którymi współpracuje nie mają zbyt dużo pomysłów więc zwracam się prośbą o pomoc do Was.

    Przyjmuje około 20tys. połączeń miesiecznie 100% to połączenia przychodzące.

    Mam 2 numery VOIP na numer A wpada mi 70% połączeń na numer B 20%

    Na numer GSM wpada 10%

    Wszystko mam podłączone do centrali SLICAN IP PBX IPU 14.101

    Centrala jest teoretycznie w stanie utrzymać 10 połączeń w kolejce czyli np 2 aktywne plus 8 w kolejce.

    Problem polega na tym że mam takie godziny w których połączeń jest dużo więcej lub czas oczekiwania na połączenie jest długi i po pewnym czasie albo zrywa rozmowę albo rozłącza osobę oczekującą w kolejce.

    Rozmowe są odbierane na komputerach z programem Zoiper

    W biurze dostępne są łącza internetowe: UPC 100/20 Vectra 100/15 oraz DSL 10/1

    Voip często w sobotę w nocy prowadzi prace serwisowe co też nie jest mi na rękę. Często też szaleje słyszę zajętość lub nie włącza ię komunikat z centrali. Operatorzy to Halonet i Freeconet - testowałem kilku i chyba są najlepsi ale nie wystarzający.

    Czy ma ktoś jakiś złoty środek na konfigurację?
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jedna lub 2 linie ISDN 2 B+D i przkierowanie nr VoIP na nie.
    Temat dowodzi wyższości jakości i stabilności ISDN nad VoIP.
  • Poziom 31  
    Tracer2 napisał:
    Temat dowodzi wyższości jakości i stabilności ISDN nad VoIP.


    Od razu wyższość.

    rioanri napisał:
    Problem polega na tym że mam takie godziny w których połączeń jest dużo więcej lub czas oczekiwania na połączenie jest długi i po pewnym czasie albo zrywa rozmowę albo rozłącza osobę oczekującą w kolejce.


    Najpierw sprawdź z której strony leci BYE (sygnalizacja SIP do rozłączenia połączenia) dla połączen. Być może masz tak, że kolejka na centrali ma ustawiony timeout i stąd masz to wrażenie, że połączenia są rozłączane. Może z poziomu samej centrali jesteś w stanie zapuścić łapanie pakietów, a jeśli nie to musisz się wpiąć pomiędzy centralę a router i zobaczyć co w sieci piszczy.
    Jeśli od strony dzwoniącego - to znaczy, że szlak go trafił w oczekiwaniu na zbyt długie połączenie
    Jeśli od strony centrali - to timeout kolejki
  • Poziom 27  
    Oj Kolego coś zaczynasz kręcić. Zdecyduj się czy masz Platana, czy Slicana. Zdecyduj się, czy w ruchu przychodzącym obsługujesz 10 tys. połączeń, czy jeszcze raz tyle. Wybacz, ale zanim coś napiszesz, to najpierw się zastanów. Ok. 14 tyś połączeń na jeden numer miesięcznie, to jak by nie liczył w ciągu dnia wyjdzie Ci ok. 460 połączeń, pod warunkiem, że Twój klient pracuje we wszystkie dni w miesiącu.

    rioanri napisał:
    ......Operatorzy to Halonet i Freeconet - testowałem kilku i chyba są najlepsi ale nie wystarzający.........


    Przetestuj Freephone. Numer do testów w ruchu przychodzącym dostaniesz za darmo. Szczegóły tak jak pisałem wcześniej na PW. No i nie lej więcej wody na forum.
  • Poziom 12  
    przeqpiciel napisał:

    Jeśli od strony dzwoniącego - to znaczy, że szlak go trafił w oczekiwaniu na zbyt długie połączenie


    Zbytnie upraszczanie. Równie dobrze SIP session timer lub RTP teardown. Bez logów (czasem ze strony operatora) to wrózenie z fusów.
  • Poziom 17  
    Chciałbym tylko zauważyć, że podany model centrali (IPU 14.101) może obsłużyć max. 8 kanałów VoIP jednocześnie (bo tyle ma kodeków) - oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiedniej licencji.
    Bardzie rozbudowana wersja IPU 14.102 może ich obsłużyć max 16.
    Tak więc coś tu się nie zgadza z opisem sytuacji.
  • Poziom 23  
    Ja czytając ten temat też nie wiem co "rioarni" ma i czego chce!
  • Poziom 31  
    mich-tel napisał:
    Ja czytając ten temat też nie wiem co "rioarni" ma i czego chce!


    Być może trzeba zaczepić się na temacie postu. Pomysł na centralę.

    Jak szukasz jak ugryźć te swoje 10K połączen miesięcznie to ja proponuję postawić gołego asteriska plus modemy USB GSM i będzie pan zadowolony.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Witam.
    Poszukuje osoby ,która zajme się postawieniem dla mnie centrali asterisk oraz pozniejszym jej administrowaniem. Mile widziana taka konfiguracja ,która po restarie systemu postawi sie od nowa. Chcialbym rownież utworzyć dysk backupowy do ewentualnej podmiany w komputerze.
    Obecnie dysponuje trzema łączami internetowymi tj. dsl,upc i vectra oraz centralą platan ,która nie spełnia moich wymagań.
    Centrala do postawienia w okolicach Warszawy.
    Interesuje mnie dluższa współpraca.
    tel:883003733
    eldozet(malpa)gmail.com
  • Poziom 31  
    Raz ustawiona konfiguracja nie powinna się zmienić po restarcie maszyny, np po braku zasiania. W końcu to są pliki konfiguracyjne zapisane w plikach lub bazie danych w przypadku opcjonalnej wersji dla niektórych modułów.

    Napisz czego potrzebujesz, czy jesteś świadom, że masz także do wyboru "klikalne" nakładki na asteriska chociażby w postaci Elastixa. Chyba, że jesteś z grona osób, które faktycznie wiedzą, że nie ma osób od wszystkiego i ten temat chce zostawić w rękach osoby, która tym się zajmuje, lub nie masz czasu na grzebanie po internetach.

    Określ co za okolice Warszawy, może dałoby się spotkać i przedyskutować temat.
  • Poziom 9  
    Hej!
    Czy temat z call center jest nadal aktualny? Możemy mieć lekarstwo VoIPowe ale bez maintenance ;)
    Pozdrawiam
    Krzysztof



    rioanri napisał:
    Niestety będzie problem z wylumaczeniem klientom że pod numer voip mają już nie dzwonic.

    Poniżej opisałem dosyć dokładnie temat



    Mam spory problem z małym CC i potrzebuje pomocy. Niestety ludzie z którymi współpracuje nie mają zbyt dużo pomysłów więc zwracam się prośbą o pomoc do Was.

    Przyjmuje około 20tys. połączeń miesiecznie 100% to połączenia przychodzące.

    Mam 2 numery VOIP na numer A wpada mi 70% połączeń na numer B 20%

    Na numer GSM wpada 10%

    Wszystko mam podłączone do centrali SLICAN IP PBX IPU 14.101

    Centrala jest teoretycznie w stanie utrzymać 10 połączeń w kolejce czyli np 2 aktywne plus 8 w kolejce.

    Problem polega na tym że mam takie godziny w których połączeń jest dużo więcej lub czas oczekiwania na połączenie jest długi i po pewnym czasie albo zrywa rozmowę albo rozłącza osobę oczekującą w kolejce.

    Rozmowe są odbierane na komputerach z programem Zoiper

    W biurze dostępne są łącza internetowe: UPC 100/20 Vectra 100/15 oraz DSL 10/1

    Voip często w sobotę w nocy prowadzi prace serwisowe co też nie jest mi na rękę. Często też szaleje słyszę zajętość lub nie włącza ię komunikat z centrali. Operatorzy to Halonet i Freeconet - testowałem kilku i chyba są najlepsi ale nie wystarzający.

    Czy ma ktoś jakiś złoty środek na konfigurację?