Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala

michalB6 22 Sie 2015 03:36 9708 24
  • #1 22 Sie 2015 03:36
    michalB6
    Poziom 9  

    Dobry wieczor,

    mam nadzieje, ze pisze w dobrym dziale.

    Wczoraj moj Passat przestal odpalac, wyswietlil sie komunikat "Engine Fault Workshop!" i kontrolka swiec zarowych (taka zolta sprezynka) zaczela mrugac. Samochod krecil, ale nie odpalal. Dzisiaj znajomy podpial samochod pod komputer i wyskoczyl blad:

    P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent.

    Gdzie szukac usterki i w jaki sposob to naprawic? Niestety mieszkam na totalnej wsi, dlatego postanowilem spytac tutaj, bo byc moze usterka jest do naprawienia w jakis prosty sposob, lub ewentualnie moze wystarczy wymienic jakas czesc zamowiona przez internet bez koniecznosci holowania/lawety?
    Bardzo dziekuje za cenne wskazowki.

    Samochod to VW Passat 2009 2.0 TDI

    Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #3 22 Sie 2015 12:23
    michalB6
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Jakie parametry pokazuje czujnik ciśnienia doładowania G31?
    Jaki jest błąd po jego odłączeniu i co wtedy widać w blokach pomiarowych?


    Dzieki za odpowiedz. Niestety jestem kompletnym laikiem.. czy moglbys doradzic gdzie ten czujnik sie znajduje?
    Wielkie dzieki jeszcze raz

  • Fibaro
  • #6 22 Sie 2015 13:41
    michalB6
    Poziom 9  

    Dzieki za odpowiedzi.

    Czy to o ten czujnik chodzi?VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala ?

  • Pomocny post
    #7 22 Sie 2015 13:48
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek.
    Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm.
    Pokaż zdjęcia pod maską.

  • #8 22 Sie 2015 13:52
    michalB6
    Poziom 9  

    VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala

    Dzieki wielkie.
    Pozdrawiam

  • #9 22 Sie 2015 14:12
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie widać na tym zdjęciu.
    Patrz na rysunek.
    Element nr 18.
    VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala
    On jest przykręcony do plastikowej rury.
    Czujnik ma wtyczkę z 4 przewodami.

    Czujnik mierzy ciśnienie pomiędzy intercoolerem a kolektorem ssącym do którego doprowadza powietrze wąż gumowy (zaznaczony na zdjęciu) z intercoolera.
    VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala

  • #10 22 Sie 2015 15:05
    michalB6
    Poziom 9  

    grela1 wlazlem pod auto, poodkrecalem plastiki i znalazlem takie cos:

    VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala

    czy to o to chodzi?

    Dzieki i pozdrawiam

  • Pomocny post
    #11 22 Sie 2015 15:16
    domex32
    Moderator Samochody

    To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin.

    Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika.

    Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej.

    @grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie układ rur jest inny.

    Skąd sugestia o uszkodzonym czujniku doładowania?

  • Pomocny post
    #12 22 Sie 2015 21:25
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    michalB6 napisał:
    P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent.


    Przyporządkowanie czujników do danych
    napięć odniesienia czujnika A / B / C

    Czujniki podłączone napięcia odniesienia A:
    I Miernik masy powietrza -G70-
    I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212-
    I Czujnik położenia pedału przyspieszenia -G79-
    I Czujnik ciśnienia 1 spalin -G450-
    I Potencjometr klapy w kolektorze ssącym -G336-
    I Czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania -G581-

    Czujniki podłączone napięcia odniesienia B:
    I Czujnik położenia pedału przyspieszenia 2 -G185-
    I Czujnik Halla -G40-
    I Czujnik ciśnienia doładowania -G31- / czujnik temperatury zasysanego powietrza -G42-
    (stanowią jeden podzespół)
    I Czujnik liczby obrotów silnika -G28-

    Czujniki podłączone napięcia odniesienia C:
    nieużywany


    Po twoim błędzie to chyba musisz szukać -
    Czujniki podłączone napięcia odniesienia B: - któryś uszkodzony/zwarcie na instalacji. Odłącz po kolei kostki i sprawdź czy odpala. Jak nie - oddaj auto do fachowca.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A tak po samym zdjęciu to wypnij kostkę od sterownika silnika, możliwe że olej zawędrował po kablach od zarzyganej przepustnicy/egr i narobił syfu. Parę takich przypadków miałem ostatnio w commonach.
    michalB6 napisał:
    czy to o to chodzi?
    Nie ale jesteś już blisko :D

  • #13 23 Sie 2015 00:15
    michalB6
    Poziom 9  

    Falubaz1 napisał:
    Jak nie - oddaj auto do fachowca.



    Hey, dzieki za odpowiedz.

    Niestety jednak poddalem sie i oddalem auto do mechanikow, bo potrzebuje je na nastepny tydzien. Jak odbiore to opisze co bylo zepsute i jak naprawiono.

    Wielkie dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!

  • #14 26 Sie 2015 11:17
    michalB6
    Poziom 9  

    Dzien Dobry,

    mam wiesci od mechanika: wymienili "boost pressure sensor" i problem dalej istnieje. Mechanicy sprawdzili pompke ktora pompuje paliwo z baku i ta pompka nie dostaje pradu, wtryski sa suche, auto odpala na spraju easy start. Jezeli ktos z Panstwa spotkal sie z podobnym problemem to prosze o porady.

    Dziekuje za odpowiedzi,

    Pozdrawiam
    Michal

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #15 26 Sie 2015 11:33
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Odkrec góre od skrzynki z bezpiecznikami pod maska i wtedy zobacz czy jak zakrecisz ja czy odpali. Ponadto w tych modelach była nota serwisowa odnosnie kolumny pod kierownica. Złe styki moga powodowac ze nie pali.

  • #16 26 Sie 2015 12:04
    michalB6
    Poziom 9  

    Hey, dzieki za odpowiedz.
    Skrzyneczka z bezpiecznikami jest otwarta i problem nadal wystepuje. Mechanik poprostil, aby spytac ktore styki pod ta kolumna pod kierownica zbadac?
    Wielkie dzieki za odpowiedz,
    Pozdrawiam!

  • Pomocny post
    #17 26 Sie 2015 20:15
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Był recall na kolumne bo jest zespolony z blokadą kierownicy oraz zapłonem. Rozumiem ze u ciebie brak zapłonu?

    Czy sprawdzane miałes wtryskiwacze? Zwarty wtrysk do masy i tez nie zapalisz, a błedu nie bedziesz miał w pamieci.

  • #18 26 Sie 2015 20:23
    michalB6
    Poziom 9  

    fuelinyourblood napisał:
    Był recall na kolumne bo jest zespolony z blokadą kierownicy oraz zapłonem. Rozumiem ze u ciebie brak zapłonu?


    Sprawdzilem u dealera po vin i moje auto sie nie kwalifikuje. Tak, auto nie odpala, ale kreci rozrusznik.

    fuelinyourblood napisał:

    Czy sprawdzane miałes wtryskiwacze? Zwarty wtrysk do masy i tez nie zapalisz, a błedu nie bedziesz miał w pamieci.


    Wtryski (o ile to samo co wtryskiwacze) sa suche- nie dostaja paliwa.
    Moj mechanik stawia na pompke z baku bo nie ma pradu z jakis przyczyn- czy to mozliwe ze przez ten zwarty wtrysk?

    Wielkie wielkie dzieki za cenna podpowiedz- juz dzwonie do mechanika z tymi newsami!
    Pozdrawiam serdecznie!

  • Pomocny post
    #19 26 Sie 2015 20:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Czy jest zasilanie np na ecu. przepływke, lub egr? Czy jak podasz napiecie na pompe paliwa to zapali?

  • #20 27 Sie 2015 10:41
    michalB6
    Poziom 9  

    fuelinyourblood napisał:
    Czy jest zasilanie np na ecu. przepływke, lub egr? Czy jak podasz napiecie na pompe paliwa to zapali?


    Hey,

    zasilanie jest na ecu, przeplywce, egr. Pompka w baku nie dostaje napiecia, ale jak podalismy napiecie to zadzialala, ale silnik dalej nie odpalal..
    Sprawdzili tez ta mase przy wtryskach i wszystko wydaje sie byc OK.

    Wielkie dzieki za odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • #21 27 Sie 2015 11:20
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Proponuje zmienić mechanika na elektronika.
    Kto wpadł na pomysł wymiany czujnika ciśnienia doładowania?
    Nie odpowiedziałeś na pytania które zadałem w 2 poście.
    Jakie jest napięcie zasilania czujnika ciśnienia doładowania.
    Ty sugerujesz coś mechanikowi a on to wymienia.
    Zaraz będzie Ci wymieniał blokadę kierownicy.
    Ktokolwiek w ogóle sprawdził czy sterownik silnika widzi prędkość silnika (wału)?

  • #22 27 Sie 2015 11:27
    michalB6
    Poziom 9  

    Hey grala1,

    Napiecie to 4.5v.
    Jak krecimy rozrusznikiem to na kompie pokazuja sie poprawne obroty silnika.
    Dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam

  • #24 27 Sie 2015 11:56
    michalB6
    Poziom 9  

    Tak, wyskakuje blad jak czujnik odpiety. O cisnienie dopytam.
    Dzieki!

  • #25 02 Wrz 2015 15:05
    michalB6
    Poziom 9  

    Witam wszystkich w tym temacie. Auto naprawione- chlodniczka oleju stopila kable biegnace tuz obok i stad cala akcja. Kabelki naprawione- auto odpala i jezdzi. WIelkie dzieki za wszystkie porady w tym watku.
    Pozdrawiam!

    VW Passat 2009 2.0 TDI - Blad P0651 - silnik nie odpala

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME