Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega x20xev - Uszkodzony czujnik,wiązka czy ECU

22 Sie 2015 13:20 1023 5
  • Poziom 13  
    Potrzebuje informacje na temat podlaczenia kabli do wtyczki.
    Mam inne kolory we wtyczce niz w kablu.
    Pin 1 - kolor z kabla szaro czarny do kabla we wtyczce czarnego
    Pin 2 - kolor z kabla szaro czerwony do kabla czerwonego we wtyczce
    Pin 3 - kolor brazowo zielony do kabla brazowego.

    Napiecie jest pomiedzy 2 i 3 czylo brazowym i czerwonym i wynosi na wlaczonym zaplonie i wyjetej wtyczce 2.4 V. Gdy wsadze wtyczke do czujnika napiecie znika. Brak jakiegokolwiek napiecia na czujniku
    Czujnik pracuje jak pamietam 5V. Czy dobrze sa ulozone piny we wtyczce. Mogl je ktos zamienic. Dodatkowo rezystancja czujnika
    1-2 15 Ohm
    1-3 15 Ohm
    2-3 bliska 0 Ohm. Czujnik wlozony wiec nie wiem czy jest sens mierzyc rezystancje.
    Rok temu ECU wymieniony z powodu uszkodzenia linii zasilajacej czujnik 5V. Czujnik zamiennik. Chce wymienic na oryginal siemensa ktory kosztuje teraz ok 100 zl nowy. Ale puki nie upewnie sie ze wtyczka i komp sa dobre to nic nie robie z nim.
    Auto odpala prawidlowo na zimnym i cieplym. Wkreca sie na obroty bez problemu i ciagnie do odciecia. Chceck nie swieci. Na opcom blad wyskakuje tuz po odpaleniu. Od czasu do czasu na trasie auto wariuje tz traci moc i przestaje reagowac na gaz a obrotomierz skacze od 0 do konca skali. Sporadycznie zaswieca sie check i to blad 92 czyli czujnik walka. Czujnim walu wymieniony na oryginal. Wylaczenie i wlaczenie zaplonu eliminuje ten problem na jakis czas.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Dokladnie. Oscyloskopu nie mam. A napiecie na zasilaniu powinno byc 5V i ich nie ma. Na 2 pinie napiecie 2.4V na wyjetej wtyczce znika po wlozeniu wtyczki. Dlaczego? Na ktorym pinie powinno byc zasilanie 5V? Gdy czujnik jest odpiety oscyloskop nie jest potrzebny bo nie ma niczego co nadaje sygnal. Czujnik halla gdybym mial wlozona wtyczke to generowany sygnal musialbym odczytac z oscyloskopu. Ale mnie bardziej niz poprawnosc oracy czujnika zastanawia czemu nie jest zasilany.

    Ps. Sterownik Simtec 56 firmy Siemems. Auto omega b x20xev z 1996r.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Ja rozumiem ze podczas pracy czujnik posiada amplitude o okreslonej czestotliwosci mozliwa do zmierzenia tylko oscyloskopem. Ale ja nie mierzylem podczas pracy. Wlaczony zaplon i takoe wartosci ma wyjetej wtyczce. Po wlozeniu wtyczki napiecie znika. Zamiast odpowiedziec ze na pinie 2 abteraz sie pomalu domyslam z twoich wypowiedzi jest sygnal z czujnika? Napiecie zasilajace czujnik nie jest modulowane i powinno wynosic 5V. Na ktorym pinie? 1? Skoro pomiedzy 2 i 3 jest napiecie a 3 wyglada na mase calosci wiec 1 powinna byc zasilaniem.
    Ps ja nie minusowalem nic, pozatym pisze z telefonu i nie mam pelnej funkcjonalnosci.
  • Użytkownik usunął konto