Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 420dci - symbol mostu/nie wchodzi na obroty

dz24 22 Sie 2015 15:55 981 6
  • #1 22 Sie 2015 15:55
    dz24
    Poziom 5  

    Witam
    Drodzy Państwo sprawa wygląda następująco.Auto jak w temacie:
    -Auto odpala tylko z samostartu (miesiąc temu wymienione wtryski, wczoraj pompa wstępna paliwa i nic, po wtryskach kilka razy zapaliło z kluczyka)
    -auto nie ma mocy(na wysokie obroty wchodzi tylko na biegu jałowym, jak ruszy obroty tylko do 1000obr. Zauważyłem, że jak auto jest w ruchu niby rozpędzone do 10km/h i na jałowym daje gazu też nie wchodzi na obroty, stanie, wkręca się do 2500obr bez problemu. dodatkowo w trakcie takiej jazdy pojawia się "symbol tylnego mostu z takimi dwiema kreskami( = = ) pod kołami " nie wiem o co chodzi, podmieniłem impulsator nic, odłączyłem tacho-nic)
    Podczas tej awaryjnej jazdy na małych obrotach od czasu do czasu coś się odblokowuje i idzie 3,4,5,6,7,8 wszystko wchodzi leciutko rozpędza się do 90, nie ma problemu z przyspieszaniem, idzie na dotyk. Objechałęm tak z 5 km w tę i z powrotem i wszystko bajka, stanąłem wrzuciłem bieg jałowy znów bez problemu. No i w końcu zgasiłem auto- od nowa polska ludowa (samostart, i zamulony silnik jak trzeba jechać, na postoju ryczy i wchodzi na obroty)
    pomocy błagam bo już głupieje, może ktoś miał coś takiego.
    dzięki pozdrawiam

    0 6
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    #2 26 Sie 2015 22:42
    szyniu
    Poziom 20  

    To co się wyświetla na desce to komunikat o aktywowaniu układu ASR czyli systemu który ma zapobiegać boksowaniu osi pędnej. Często dzieje się tak gdy czujniki abs osi przedniej są oddalone od koronek i system nie widzi prędkości z przednich kół i traktuje jak by samochód boksował.
    Powinien być klawisz który pozwoli wyłączyć ASR z takim samym znaczkiem co się wyświetla czyli most i kreseczki pod kołami.
    Od podpięcia pod komputer pasowało by zacząć to by ułatwiło sprawę i jeśli chodzi o ten problem z odpalaniem przyczyn może być wiele ale jeżeli wtryski były robione i pompa została wymieniona to na pewno bym teraz sprawdził zawór przetężeniowy na listwie wysokiego ciśnienia może przepuszczać i będzie problem z odpaleniem silnika.
    Tak czy inaczej dobry komputer powinien dużo wyjaśnić.

    2
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    #3 27 Sie 2015 06:37
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 27 Sie 2015 08:57
    dz24
    Poziom 5  

    Witam
    Jeżeli chodzi o odcięcie paliwa, rzeczywiście czujnik EBS. Na komputerze w trakcie jazdy pokazywało , że tylna oś jedzie ok 7km szybciej niż przód. po odpięciu czujnika wszystko wróciło do normy. Na warsztacie do oczyszczenia piasty i koronki bo prawdopodobnie nie dają sygnału na czujniki i auto głupieje na obrotach.
    Jeżeli chodzi o sprawę odpalania to tak jak pisałem, wtryski zregenerowane, pompa wstępna wymieniona a dalej kibel z odpalaniem. Co to jest " zawór przetężeniowy na listwie wysokiego ciśnienia"? bo dla mnie to abstrakcja jakaś, gdzie on się znajduje i do czego służy. DZięki za pomoc

    0
  • #5 28 Sie 2015 22:08
    szyniu
    Poziom 20  

    Jest to inaczej zawór bezpieczeństwa w sytuacji zbyt dużego wzrostu ciśnienia na listwie paliwowej otwiera się i dochodzi do spadku tegoż właśnie ciśnienia.
    Zamontowany jest na końcu listwy od strony skrzyni do nie go jest przykręcona rurka przelewu.
    Trzeba sprawdzić czy na zapalonym silniku nie wycieka z niego paliwo jeśli paliwo płynie zawór do wyrzucenia (po odkręceniu rurki która tam jest zamontowana trzeba ją zaślepić bo się maszyna będzie zapowietrzać).

    0
  • #6 30 Sie 2015 18:44
    dz24
    Poziom 5  

    Niestety nie miałem okazji sprawdzić tego zaworu. Auto stojąc na luzie gdy daje sie gazu reaguje normalnie, obroty do 2500 i chodzi. W pewnym momencie zawieszka pedal w podlodze i 1500 odcięcie. Chwila 20-30s odwieszenie i znow 2500. Na wyświetlaczu abs defect(pewnie po odlaczeniu czujnikow), engine defect i brake pads worn.

    0
  • #7 30 Sie 2015 20:46
    klika60
    Poziom 15  

    Sprawdź zasilanie tachografu gdy będzie zanikało system będzie ograniczał obroty

    0