Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 207 1.6 HDI 2007 - Nie odpala (długo stało).

23 Aug 2015 07:53 8607 38
  • Level 10  
    Witam. Kupiłem 207 po wypadku. Auto długo stało, ale jeszcze w zeszłym roku odpalało
    od pierwszego przekręcenia kluczyka. Ktoś wyszabrował bezpieczniki i przekaźnik świec.
    Wszystko uzupełniłem łącznie z przekaźnik pompy paliwa (chociaż to auto pompy nie ma)
    Silnik mechanicznie jest OK (chodzi na plaku).
    Interfejs Delphi pokazuje, że nie ma zapisanych żadnych błędów. (nie ma możliwości
    odczytu danych rzeczywistych).
    Po podłączeniu menzurek do przelewów, po minucie pracy (na plaku) pojawiła się kropelka lub dwie w rurkach.
    Zawór na pompie wys. ciśnieniowej (2 pinowy) ma zasilanie 8V a oporność 3 ohmy.
    Zastanawiam się, co tu jeszcze sprawdzić.
    Może ktoś ma jakąś sugestię.
    Pozdr.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 42  
    arexseven wrote:
    .(nie ma możliwości odczytu danych rzeczywistych)
    A to niby dlaczego ? to podstawa do diagnostyki, ciśnienie na listwie itd.
  • Level 10  
    [quote]
    Bezpieczniki czy całą skrzynke z nim

    Brakowało tylko większosci bezpieczników w skrzynce w komorze silnika.
    Reszty bezpieczników nie brakuje.
    Niestety moim sprzętem nie idzie sprawdzic cisnienia na listwie,
    ewentualnie tylko czujnik ciśnienia.
  • Moderator of Cars
    arexseven wrote:
    Niestety moim sprzętem nie idzie sprawdzic cisnienia na listwie,

    Wystarczy woltomierz do czujnika podpiąć.
  • Level 10  
    Auto stało ,bo nie miałem czasu.
    Sprawdziłem napięcie na wyjściu sygnałowym z czujnika ciśnienia na listwie i jest zero.
    Zasilanie 5V i masa sa ok.
    Dziwne żeby padła pompa,bo zapalał idealnie nawet po kilku miesiacach postoju.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 10  
    W wolnej chwili odpiąłem przewód powrotny do zbornika i tryska z niego paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem , a nie powinno.
    Może zablokował się zawór na pompie.
  • Level 23  
    Pewnie brak zasilania/sterowania wtryskami.
  • Level 10  
    Wyciągnąłem zawór regulacyjny ciśnienia na pompie i wygląda na sprawny(otwiera się i zamyka).
    Co może być powodem,że paliwo idzie w przelew przy kręceniu rozrusznikiem ?
    W takim układzie , chyba nie ma prawa być ciśnienia na listwie.
  • Moderator of Cars
    Wtryski potrafią przelewami puszczać.
    heretapawel wrote:
    Pewnie brak zasilania/sterowania wtryskami.

    To oczywiste, bo nie wysteruje wtrysków dopóki nie będzie ciśnienia na listwie.
  • Level 10  
    Auto dalej sobie stoi. Sprawdziłem połączenia masowe. Odpiąłem wtyczkę z czujnika ciśn.paliwa na listwie.Bez zmian .Paliwo w większości z pompy trafia do przewodu powrotnego do zbiornika. Nie mam oscyloskopu, aby sprawdzić sterowanie zaworem wydatku na pompie .
    Zachodzę w głowę co się stało, że przestał zapalać.
  • Level 36  
    Nastąpiło rozładowanie podpiętego w instalację akumulatora?
  • Level 10  
    Akumulator był wyjęty.Po włożeniu innego ,odpalał bez zająknięcia.
    Teraz niestety odmawia współpracy.
  • Level 15  
    Nigdzie o tym nie napisałeś, ale sprawdziłeś chociaż czy jest ciśnienie na listwie? Chociażby organoleptycznie odkręcając jakiś przewód paliwowy przy listwie bądź wtryskiwaczu?
  • Level 10  
    Ciśnienia na listwie nie idzie sprawdzić moim sprzętem.
    W czasie kręcenia rozrusznikem, poluzowany przewód do 1 wtrysku powoduje tryśnięcie paliwa.
    Ciśnienie musi być nie za duże, bo poluzowanie drugiego przewodu nie daje już takiego efektu.
  • Moderator of Cars
    arexseven wrote:
    Ciśnienia na listwie nie idzie sprawdzić moim sprzętem.

    Woltomierz wystarczy. Ciśnienie wystarczające do uruchomienia tego silnika da około 1V na czujniku.

    arexseven wrote:
    Zachodzę w głowę co się stało, że przestał zapalać.

    Coś korozja chwyciła.
  • Level 10  
    Ja bym obstawiał (tak na 90%) że jest zapowietrzony układ paliwowy.

    Te silniki, nie mają najmniejszych problemów z pełnym odpowietrzeniem układu wysokiego ciśnienia (czyli od pompy WC -> listrwa -> wtryski)

    Ale mają BAAAARDZO duże problemy z sytuacją gdy jest zapowietrzony układ od zbiornika paliwa -> filtr paliwa -> pompa wstępna (w pompie WC) ponieważ nie ma tutaj pompy elektrycznej w baku i paliwo z zbiornika jest zasysane podciśnieniowo przez sekcje wstępne w pompie WysokiegoCiśnienia). Pompa nie jest w stanie wytworzyć wystarczajaco dużego podciśnienia z samego powietrza, żeby zaciągnąć paliwo jak wymieniamy np filtr paliwa(a nie zalejemy go do pełna paliwem) a co dopiero jak coś sie cofnęło do baku... .




    W takiej sytuacji, najważniejsze: Nie kręcić silnikiem, bo bardzo łatwo uszkodzić mechanicznie pompę WC jak nie ma w niej paliwa.

    Trzeba odpowietrzyć układ ręczną pompką podciśnieniową (np.: cos takiego http://fizyka.zamkor.pl/images/stories/z120.jpg lub jakąś pompką do odpowietrzania ukłądu hamulcowego).

    Najlepiej podpiąć pompkę do powrotu paliwa które wraca do baku (stojąc przodem do auta po lewej stronie silnika, nad obudową paska rozrządu masz złączki dopływu i odpływu paliwa z baku) - pompką, płucami, czymkolwiek zasysasz powietrze/paliwo aż przestają wylatywać bąble - auto powinno odpalić po 10~30sekundach kręcenia jeżeli masz dodatkowo zapowietrzony układ wysokiego ciśnienia).


    Pamiętać, że na rozruszniku kręcimy naraz maks 10 sekund i robimy przerwe na 30~60sekund, żeby ostygł rozrusznik
  • User removed account  
  • Level 10  
    georgesgr wrote:
    tomosky wrote:
    Ale mają BAAAARDZO duże problemy

    Nie maja najmniejszych problemow, jesli uklad jest szczelny.


    No ja mam Focusa MK2FL z 2009 z tym silnikiem i mimo dość długiego kręcenia nie udało mi sie odpowietrzyć samoczynnie , a zapowietrzyla sie tylko rospięta część układu (rozłączałem do wymiany rozrządu). A po odpowietrzeniu ręczną pompką podciśnieniową auto zagadało po 1 sekundzie kręcenia ;-)

    georgesgr wrote:
    tomosky wrote:
    Najlepiej podpiąć pompkę do powrotu paliwa które wraca do baku

    Ona tak wlasnie jest oryginalnie podpieta. Dlatego trzeba dlugo pompowac (konstruktor podaje 2 minuty w instrukcji), az sie wyciagnie cale powietrze z ukladu. Czuje sie to wyraznie w zachowaniu pompki, gdy przestaje pompowac powietrze i zaczyna przetlaczac paliwo.


    Dobrze rozumiem, że w Peugeotach jest wbudowana (fabrycznie) jakas ręczna pompka do odpowietrzania ukladu ? Mimo wszystko ja bym spróbował "przeciągnąć" przez układ paliwo za pomocą większej, zewnętrznej pompki
  • User removed account  
  • Level 10  
    georgesgr wrote:
    tomosky wrote:
    mimo dość długiego kręcenia nie udało mi sie odpowietrzyć samoczynnie

    Niemozliwe jest "samoczynne" odpowietrzenie ze wzgladu na bardzo mala wadajnosc pompki zasilajacej. Nie znam Forda, ale jesli ma ten sam silnik, to musi miec pompke do odpowietrzania.


    Silnik jako słupek jest dokładnie ten sam - za wyjatkiem małych różnic w konstrukcji głowicy(słyszałem, ale sam nie mialem dwoch obok siebie dla porownania) - ale mimo to chyba wszystkie albo prawie wszystkie elementy za zamienne (ten sam łańcuszek i napinacz, itd).
    - Osprzęt paliwowy różni sie chyba tylko wlasnie tym, że w fordach nie ma tej ręcznej pompki która jest w peugeotach i chyba tez w mazdach.


    Dlatego też, jeżeli elektrycznie wszystko wyglada sprawnie to ja bym najpierw spróbował od porządnego odpowietrzenia. Potem jak by sie okazało, że cewki nie dostaja napięcia, no to elektryka, czyjniki położenia wału i wałka rozrządu, czujnik zderzeniowy/przeciążeniowy odłaczajacy zasilanie po wypadku..
  • User removed account  
  • Level 10  
    georgesgr wrote:
    arexseven wrote:
    Interfejs Delphi pokazuje, że nie ma zapisanych żadnych błędów. (nie ma możliwościodczytu danych rzeczywistych).

    Laczy sie z silnikiem, czy nie?

    Łączy sie z ECU i był bład przekażnika świec /był wyjęty/.
    W tej chwili brak błędów.
    W innych autach mam podgląd danych rzeczywistych, ale w tym nie.
    W tym aucie nie ma pompy w zbiorniku. Czy to znaczy,że kostka od tego dużego przekażnika/zwanego przekażnikiem pompy/ ma być wolna /nie wykorzystana/?
  • User removed account  
  • Level 10  
    To nie jest tak, że brak jest dostępu do sterownika. Identyfikuje sterownik / Bosch/ ,ale to wszystko. Jest to ułomność mojego interfejsu . Po prostu w tym aucie tylko odczytuje i kasuje błedy i to wszystko.
  • User removed account  
  • Level 36  
    georgesgr wrote:
    W zasadzie, nie ma opcji "nie zapala i nie ma bledow" jesli kalkulator jest zasilany i immo zezwala na rozruch.


    Tak , pod warunkiem że nie kombinowano z FAP off, i przy okazji usunięto rejestr błędów
  • Level 21  
    jurekk55 wrote:
    georgesgr wrote:
    W zasadzie, nie ma opcji "nie zapala i nie ma bledow" jesli kalkulator jest zasilany i immo zezwala na rozruch.


    Tak , pod warunkiem że nie kombinowano z FAP off, i przy okazji usunięto rejestr błędów


    Jeśli jest na EDC16 to DTC zostaje bo sw
    Jeśli jest na SIDzie to już zależy od osoby modzącej:)
  • Level 10  
    Auto jest z 2007r ,ale nie miało DPF.
  • Level 10  
    Chciabym odświezyó temat.Auto stało,ale udało mi sie odczytaó cisnienie na listwie
    podczas krecenia rozrusznikiem. Jest 156 bar, a na wolnych obrotach 260 bar (na plaku).
    Przy kreceniu rozrusznikiem duza czesc paliwa z pompy od razu trafia do rurki powrotnej do zbiornika.
    Bledow w sterowniku oczywiscie nie ma.